Joulukausi 2024

Kiertokangen laakerit – Hyundai

(löytyi 11 tulosta)

Varaosat EVORON
Sijoituskriteerit
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-5006/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-5006/4 STD
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-1169A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1169A STD
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kampiakselin laakeri GLYCO H1055/5 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   H1055/5 STD
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kampiakselin laakeri GLYCO 72-4014 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   72-4014 STD
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kampiakselin laakeri GLYCO H1055/5 0.25mm
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   H1055/5 0.25mm
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-3878A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-3878A STD
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT MS-3889A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   MS-3889A STD
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-1822A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1822A STD
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kampiakselin laakeri MAHLE 007 HS 18019 030
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   007 HS 18019 030
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4143/4 0.25mm
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4143/4 0.25mm
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Välilevy, kampiakseli KOLBENSCHMIDT TW-3887A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   TW-3887A STD
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta