-3% jousituksesta

Kiertokangen laakerit – Hyundai

(löytyi 79 tulosta)

Sijoituskriteerit
Kiertokangen laakeriliuskat NE 181087000921
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6124595000
18,47 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeriliuskat, kampiakseli NE 180087000621
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6024065000
36,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4194/4 0.75MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4194/4 0.75mm
20,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-5007/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-5007/4 STD
48,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja KOLBENSCHMIDT CB-3887A 0.25
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-3887A 0.25
24,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-1131GP 0.25
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1131GP 0.25
15,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeriliuskat, kampiakseli NE 180087001121
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   180087001121
57,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja NE 6024135000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6024135000
36,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4194/4 0.25MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4194/4 0.25mm
19,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja NE 6124540000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6124540000
24,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy, kampiakseli KOLBENSCHMIDT TW-1845A 0.25
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   TW-1845A 0.25
4,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-1131GP 0.50
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1131GP 0.50
14,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeriliuskat, kampiakseli NE 180087001000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6024140000
35,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4143/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4143/4 STD
15,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4013 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4013 STD
21,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta