Joulukausi 2024

Kiertokangen laakerit – Ford – KUORMA-AUTOT

(löytyi 95 tulosta)

Varaosat EVORON
Sijoituskriteerit
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT 37056620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37056620
26,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT 37056610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37056610
29,12 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 822 610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77822610
26,24 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja KOLBENSCHMIDT CB-2016A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-2016A STD
26,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja KOLBENSCHMIDT 77872610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77872610
75,94 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3904 0.25MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3904 0.25mm
18,51 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri ENGITECH ENT074003 025
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074003 025
19,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri ENGITECH ENT074003 050
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074003 050
19,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 01-4195/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   01-4195/4 STD
18,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 01-4166/4 0.25MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   01-4166/4 0.25mm
31,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 01-4183/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   01-4183/4 STD
24,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4246/4 0.30MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4246/4 0.30mm
20,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja MAHLE 014 HS 21891 025
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   014 HS 21891 025
20,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeripesät, kampiakseli MAHLE 014 HS 21891 050
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   014 HS 21891 050
20,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeripesät, kampiakseli ENGITECH ENT074524 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074524 STD
25,36 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta