-3% jousituksesta

Kiertokangen laakerit – Chevrolet

(löytyi 50 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT 37056620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37056620
25,17 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja KOLBENSCHMIDT 37055610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37055610
18,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja SEALED POWER 8-2555CP 10
Valmistaja:   SEALED POWER
Valmistajan numero:   8-2555CP 10
41,90 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja DNJ RB4280
Valmistaja:   DNJ
Valmistajan numero:   RB4280
22,96 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOREA O60000.000D
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   O60000.000D
15,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Liitäntäsauvan laakerisarja DNJ RB3104.10
Liitäntäsauvan laakerisarja DNJ RB3104.10
Valmistaja:   DNJ
Valmistajan numero:   RB3104.10
20,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri MAHLE 011 PS 19563 000
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   011 PS 19563 000
13,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOREA O60002.000D
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   O60002.000D
10,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja NE 6035082000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6035082000
31,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy, kampiakseli NE 6235800000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6235800000
10,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3626/4 0.25MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3626/4 0.25mm
20,17 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri SEALED POWER 8-2555CP
Valmistaja:   SEALED POWER
Valmistajan numero:   8-2555CP
39,54 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja NE 6035091000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6035091000
52,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 01-4131/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   01-4131/4 STD
32,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3626/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3626/4 STD
16,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta