- Pusty
Keulapaneelit – KUORMA-AUTOT
(löytyi 912 tulosta)
Etupaneeleilla on tärkeä rooli ajoneuvossa muun muassa turvallisuuden, aerodynamiikan ja jäähdytyksen kannalta. Ennen kaikkea komponentit toimivat kuitenkin monien muiden tärkeiden komponenttien pidikkeinä. Etuvaipan viat voivat johtua onnettomuuksista, mutta myös ruostumisesta. Silloin on vaihdettava, eikä laadusta pidä tinkiä.
Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Keulapaneelit.
Kaikki valmistajat
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
Motointegratorilta voit tilata etusäleiköt kaikkiin suosittuihin ajoneuvoihin ja malleihin verkossa hetkessä. Hyödy kilpailukykyisistä hinnoista ja ensiluokkaisesta palvelusta.
Mitä ovat etusäleiköt?
Etusäleiköt ovat osia, jotka kiinnitetään auton etuosassa olevaan runkoon. Jotkin etusäleiköt on myös hitsattu kiinni koriin. Etusäleikkö yhdistää siivet ja kiinnittää muut tärkeät osat, kuten ajovalot, jäähdyttimen (säleikkö), puskurin ja vilkut. Nämä osat kiinnitetään pultilla etupaneeliin. Etusuojukset on tyypillisesti valmistettu metallilevystä tai muovista.
Mikä on etuosan rooli ajoneuvossa?
Etusäleiköt täyttävät ajoneuvossa tärkeitä tehtäviä. Niissä kiinnitetään huomiota pääasiassa aerodynamiikkaan ja jäähdytykseen, mutta myös turvallisuuteen. Suojus suojaa muita osia, kuten konepeltiä, siipiä ja jäähdyttimen säleikköä, ilmavirran aiheuttamilta voimilta. Samalla se ohjaa tätä ilmavirtaa optimaalisesti vähentääkseen ajoneuvon aerodynaamista vastusta. Tämä optimoi ajo-ominaisuudet ja polttoaineenkulutuksen.
Törmäyksen sattuessa etusäleiköt auttavat myös haihduttamaan törmäysenergiaa. Erityisesti kevyiden iskuvoimien tapauksessa tämä estää tai vähentää muiden osien vaurioitumista.
Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä auton etuosa täyttää myös joitakin esteettisiä näkökohtia. Autonvalmistajien suunnittelijat käyttävät paljon aikaa etupuskurin suunnitteluun. Loppujen lopuksi se määrittää joidenkin muiden muotoiluelementtien ohella vaikutelman, kun ajoneuvoa tarkastellaan edestä. Ilman verhoilua eri osat olisivat suoraan näkyvissä, mikä ei yleensä edistä esteettisyyttä.
Mikä voi rikkoutua etusäleikössä?
Erityisesti kaupunkialueilla ajavat kuljettajat huomaavat yhä uudestaan ja uudestaan pieniä vaurioita etusäleiköissä. Pysäköintivauriot aiheuttavat naarmuja ja kolhuja. Nämä vauriot eivät yleensä ole vakavia, eikä niitä tarvitse korjata välittömästi, kunhan ulkonäkö ei ole kärsinyt.
Suuremmat halkeamat tai jopa reiät kuitenkin heikentävät toimintaa. Suurin huolenaihe on, että ilmavirran voimat aiheuttavat lisävahinkoja. Myös metallista valmistetut etupaneelit voivat kärsiä ruostumisesta. Tämä koskee pääasiassa osia, joita ei ole sinkitty.
Etuverhoilun vaurioitumisen pääasiallinen lähde on suurempi mekaaninen isku, esimerkiksi onnettomuuksissa. Tämä johtaa usein suuriin kokonaisvaurioihin, sillä etupaneelit tukevat myös monia muita osia, kuten vilkut, puskuri antureineen, ajovalot jne. Korjaukset voivat siis tulla hyvin kalliiksi. Korjaukset voivat siis tulla hyvin kalliiksi.
Viallisen etupaneelin tunnistaminen
Etupaneelien viat ovat harvoin syynä ajoneuvon suuriin ongelmiin. Useimmiten vahinko on tapahtunut muualla, ja se on sattunut koskemaan etupaneeleita. Tämä koskee esimerkiksi onnettomuuksia.
Jos ajoneuvoon on kohdistunut suuri voima, vaurion ei aina tarvitse sijaita törmäyskohdassa. Vääntynyt runko voi aiheuttaa ongelmia myös muualla. Esimerkiksi viallinen etusäleikkö olisi otettava huomioon myös, jos törmäys on tapahtunut sivulle.
Etupaneelien korjaaminen: Näin se tehdään
Omistajalla on tarvittava tietotaito ja laitteet, ja hän voi itse suorittaa korjauksen. Useimmille autoilijoille korjaamolle meno on kuitenkin luultavasti parempi vaihtoehto, eikä vähiten siihen liittyvän työmäärän vuoksi.
Jotta pääset käsiksi etusäleikköön, eri osat on ensin purettava. Kun tämä työ on tehty, etusäleikkö irrotetaan ja vaihdetaan. Vaihto on ehdottoman välttämätöntä, jos etusäleikkö on rikki.
Täällä voidaan myös nopeasti määrittää - esimerkiksi onnettomuuden jälkeen - onko runko vaurioitunut merkittävästi. Yleensä sopivasti hankittu varaosa on helppo asentaa. Jos näin ei ole, ajoneuvon runko on saattanut vääntyä.
Niiden, jotka tekevät työn itse, pitäisi pystyä itse tarkastamaan kaikki lähistöllä olevat osat. Ne ovat saattaneet kärsiä vaurioita, jotka eivät aluksi näkyneet onnettomuuden jälkeen.
Jos etupaneelit ovat vaurioituneet vain lommoilla tai naarmuilla, ne voidaan aina korjata itse, kun osoitetaan tarvittavaa kärsivällisyyttä. Tämän jälkeen vuorossa on kiillotus, paikkaus ja lommojen poisto.
Etuvaipan materiaalikustannukset alkavat alle 10 eurosta. On kuitenkin myös paljon kalliimpia malleja, jotka maksavat jopa 800 euroa (yksittäisissä tapauksissa jopa useita tuhansia euroja). Ratkaisevaa on, että valittu osa sopii ajoneuvoon.
Tilaa etusuojat verkossa Motointegratorilta
Motointegratorista voit tilata etusäleiköt helposti verkossa. Löydät tuotteita kaikkiin merkkeihin ja malleihin. Tarvitsetpa sitten etupuskurin Golf 7:ään, Fiat Ducatoon tai Ford Fiestaan: Löydät etsimäsi hetkessä. Käytä verkkokauppamme hakutoimintoa tai käytä suodatinta näyttääksesi ajoneuvoosi sopivat tuotteet.
Motointegrator on yksi autoalan suurimmista verkkokaupoista, jolla on yli 5 miljoonaa varaosaa ja tarviketta. Emme ainoastaan tarjoa sinulle laajuudeltaan ja syvyydeltään ainutlaatuista valikoimaa, vaan myös jatkuvasti kilpailukykyisiä hintoja. Lisäksi tarjoamme sinulle laadukasta palvelua.
Voit ottaa yhteyttä asiantuntevasti koulutettuun asiakaspalvelutiimiimme milloin tahansa sähköpostitse, puhelimitse ja live-chatin kautta. Kun olet päättänyt auton etupuolen, toimitamme sen 2-4 arkipäivän kuluessa. Edut sinulle: Luotetut myymälämme todistukset Mutkaton palautus