- Pusty
Keskiäänenvaimentimet
(löytyi 766 tulosta)
Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Keskiäänenvaimentimet.
Kaikki valmistajat
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
Löydä laadukkaat keskiäänenvaimentimet autoosi Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta. Valitse autosi, malli ja vuosimalli ja tilaa autoosi sopiva osa. Motointegrator tarjoaa yli 5 miljoonaa varaosaa ja tarviketta kaikkiin automerkkeihin. OE-laatuisten keskiäänenvaimentimien lisäksi tarjoamme pakojärjestelmän muita komponentteja, kuten laadukkaita pakosarjoja, etu- ja takaiskunvaimentimia sekä katalysaattoreita.
Keskimmäinen äänenvaimennin - suunnittelu ja toiminta
Keskimmäinen äänenvaimennin (MSD) vähentää yhdessä etummaisen äänenvaimentimen (VSD) ja takimmaisen äänenvaimentimen (ESD ) kanssa moottorin palamisprosessin aiheuttamaa melua. VSD ja ESD ovat heijastavia äänenvaimentimia, kun taas keskimmäinen äänenvaimennin on absorboiva äänenvaimennin.
Pohjimmiltaan äänenvaimennin muistuttaa teräksestä tai ruostumattomasta teräksestä valmistettua piippua, tölkkiä tai tynnyriä. Se täytetään eristysmateriaalilla, yleensä teräsvillalla tai basalttikuiduilla. Piipun läpi johdetaan putki, jossa on useita reikiä. Kun moottori käy, pakokaasut virtaavat tämän putken läpi, laajenevat ja hidastuvat. Näin äänienergia muuttuu lämpöenergiaksi ja korkeataajuiset ääniaallot vaimenevat. Esi- ja jälkiäänenvaimentimissa ääniaallot sen sijaan heijastuvat. Tämä tarkoittaa, että ne johdetaan useiden kammioiden läpi, mikä vähentää matalia ääniaaltoja.
Missä keskimmäinen äänenvaimennin sijaitsee?
Keskiäänenvaimennin on osa auton pakojärjestelmää, ja se sijaitsee suoraan autosi alapuolella. Moottorin palamisaineet johdetaan ensin pakosarjan kautta ja sieltä Y-putken kautta katalysaattoriin (katalysaattori). Tämä muuttaa moottorin myrkylliset pakokaasut vähemmän haitallisiksi aineiksi. Dieselmoottoreissa tätä seuraa hiukkassuodatin ja vanhemmissa autoissa esi-äänenvaimennin. Jälkimmäistä ei useinkaan enää asenneta nykyaikaisiin ajoneuvoihin, koska osa ääniaalloista siepataan jo katalysaattorissa. Keskiäänenvaimentimessa, joka on helposti tunnistettavissa sen pitkänomaisesta ja litteästä muodosta, ääniaallot vaimentuvat edelleen ennen kuin ne kulkevat takaäänenvaimentimen ja pakoputken läpi.
Keskimmäinen äänenvaimennin - vaurio ja korjaus
Pakojärjestelmä ja siten myös äänenvaimennin on yksi ajoneuvon tyypillisistä kuluvista osista. Korkeat lämpötilat, voimakas tärinä ja kosteus voivat aiheuttaa halkeamia, korroosiota ja muita vaurioita äänenvaimentimeen. Myös tiesuola vaikuttaa äänenvaimentimeen ajan myötä.
Jos huomaat, että pakoputkesi on koventunut, että siinä on voimakasta tärinää tai että auton alla on nestettä, pakojärjestelmä kannattaa tarkastuttaa. Luotettavaa tarkastusta varten tarvitaan nostin. Korjauskustannukset vaihtelevat vaurion tyypin mukaan. Jos on vaihdettava vain haljenneet jousituskumit tai tiivisteet, kustannukset ovat pienemmät kuin jos äänenvaimennin on vaihdettava kokonaan.
Motointegratorista löydät oikeat varaosat pakojärjestelmääsi kohtuulliseen hintaan. Jos tarvitset uuden keskiäänenvaimentimen, voit tilata sen verkkokaupastamme. Nopean toimituksen ansiosta komponenttisi on perillä 2-4 arkipäivän kuluessa. Jos sinulla on kysyttävää laajasta tuotevalikoimastamme, asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään. Jos olet vastoin odotuksia tilannut väärän komponentin, voit käyttää maksutonta palautuspalveluamme.
Keskusäänenvaimentimen virittäminen - mitä sinun tulisi huomioida?
Monet intohimoiset kuljettajat haluavat autoonsa täyteläisen ja täyteläisen äänen. Tämän saavuttamiseksi voit käyttää laadukkaita viritystarvikkeita. Ne tarjoavat erottuvan äänen ja urheilullisen ulkonäön. Parempaa ulkonäköä varten voit valita esimerkiksi tyylikkään pakoputkiston verhoilun. Jälkiasennettavalla äänenvaimentimella saat aikaan täyteläisemmän äänen. Urheiluäänenvaimentimet ja urheilupakoputkistot lupaavat enemmän tehoa, matalampia taajuuksia ja erikoisen äänen. Urheilupakoputkijärjestelmät koostuvat useista osista, kuten äänenvaimentimista, takaäänenvaimentimista ja keskiäänenvaimentimista.
Ei ole suositeltavaa käyttää äänenvaimentimen nukkeja viritystarvikkeina. Nuket muistuttavat äänenvaimentimia ulkonäöltään ja kiinnitykseltään, mutta niissä ei ole eristävää materiaalia. Pakokaasut johdetaan suoraan putken kautta takaiskunvaimentimeen. Näin saadaan parempi ääni, mutta ajoneuvoja, joissa ei ole keskiäänenvaimenninta, ei rekisteröidä.
Yleisesti ottaen autosi on aina oltava voimassa olevien melurajojen mukainen. Tällä hetkellä ne ovat 74 desibeliä, mutta niitä alennetaan tulevina vuosina asteittain 68 desibeliin uusien ajoneuvojen osalta.
Tilaa keskimmäinen äänenvaimennin verkossa Motointegratorilta
Etsitkö uutta keskiäänenvaimenninta, joka sopii ajoneuvosi malliin ja vuoteen? Käytä laajaa hakua ja käytännöllisiä suodatustoimintoja löytääksesi oikean ja korkealaatuisen varaosan. Löydä edulliset keskiäänenvaimentimet ja muut autonosat huippuluokan valmistajilta, kuten ASMET, BOSAL ja 4MAX. Motointegratorin verkkokaupalle on ominaista korkea asiakastyytyväisyys, mikä näkyy erittäin hyvissä asiakasarvosteluissa.