-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Kampiakselit – Mitsubishi

(löytyi 278 tulosta)

Sijoituskriteerit
Mäntä NÜRAL 87-436700-10
Valmistaja:   NÜRAL
Valmistajan numero:   87-436700-10
131,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Mäntä NE 130050002700
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   130050002700
97,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Mäntä ENGITECH ENT050014 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT050014 STD
83,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Mäntä ENGITECH ENT050014 050
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT050014 050
79,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Mäntä KOLBENSCHMIDT 40387620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   40387620
104,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akselitiiviste, kampiakseli VICTOR REINZ 81-54176-00
Valmistaja:   VICTOR REINZ
Valmistajan numero:   81-54176-00
15,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akselitiiviste, kampiakseli KOREA N10508H
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   N10508H
8,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Männänrengassarja NE 8912570000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   8912570000
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kampiakselin laakeri ENGITECH ENT074508 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074508 STD
12,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin laakeri ENGITECH ENT074502 025
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074502 025
12,79 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akselitiiviste, kampiakseli CORTECO 19034979B
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   19034979B
5,51 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy, kampiakseli NE 6276050000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6276050000
5,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4194/4 0.75MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4194/4 0.75mm
20,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja MAHLE 039 HS 21053 000
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   039 HS 21053 000
22,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT MS-1832GP 0.50
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   MS-1832GP 0.50
27,36 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kampiakselimekanismi on ratkaisevassa asemassa moottoreiden voiman tuottamisessa ja varmistaa, että se muunnetaan pyörimisliikkeeksi, joka on sitten vaihteiston käytettävissä. Suurten voimien vuoksi kampiakselin voimansiirto kuluu. Viat tai toimintahäiriöt vaikuttavat suorituskykyyn, polttoaineen kulutukseen ja päästöarvoihin. Moottorin käyntiin vaikuttaa merkittävästi myös kampiakselin käyttö. Kampiakselin voimansiirrossa olevat viat voivat johtaa moottorin tuhoutumiseen. Motointegratorin verkkokaupasta saat kaikki kampiakselin voimansiirron komponentit huippulaatuisina.

Mitkä ovat kampiakselin voimansiirron osat?

Jotta kampiakseli voi täyttää tehtävänsä, se toimii yhdessä muiden kampiakselin voimansiirron osien kanssa:

- Kampiakseli ja laakeri

- Liitäntäsauva ja männäntappi

- Mäntä ja männänrenkaat

- Vauhtipyörä ja hihnapyörä

- Tärinänvaimennin

Kampiakselin sydän on kampiakseli, joka vaihtelee moottorityypin mukaan.

Kampiakseli

Monisylinterisen moottorin kampiakselissa on eri paikoissa olevat kiertokangen laakeripesät, mikä mahdollistaa moottorin eri syklien samanaikaisen suorittamisen sylintereissä. Kampiakseli on asennettu keskelle, ja kampiakselin laakerit on asennettu kiertokangen laakeripesien väliin, jotka määrittävät kampiakselin pyörimisakselin.

Kiertokanget ja männät on asennettu liitäntäsauvojen laakeripesiin. Kampiakselin jokaisen täydellisen kierroksen aikana moottorin käydessä kampiakselin laakeripesien siirtyminen toisistaan poikkeavalle paikalleen johtaa ympyränmuotoiseen liikerataan, jonka halkaisija vastaa mäntien iskun pituutta (männän isku).

Kampiakselissa on vastapainot, jotka tasapainottavat kiertokankien ja mäntien massavoimia ja keventävät kampiakselin kuormitusta. Kampiakselin on oltava valmistettu erittäin vahvasta materiaalista, jotta se kestää taivutuksen, vääntymisen ja tärinän aiheuttaman rasituksen. Ne voidaan valmistaa karkaistusta teräksestä, nitroidusta teräksestä, lämpökäsiteltävästä teräksestä tai pallografiittivaluraudasta (pallografiittivalurauta). Kampiakselin tarkka rakenne määräytyy moottorin tekijöiden mukaan:

- sylinterien lukumäärä

- sylinterien akselien sijainti toisiinsa nähden (V-moottoreiden osalta)

- moottoreiden polttojärjestys

Kampiakselissa on myös öljyreiät lämpöenergian ja kitkavastuksen minimoimiseksi. Nämä reiät voivat tukkeutua moottorin huollon puutteen (laiminlyödyt öljynvaihdot) vuoksi, jolloin kampiakseli kuluu enemmän.

Motointegratorin verkkokaupastamme saat uudet kampiakselit, moottoriöljyt ja uudet öljynsuodattimet edullisesti huippuvalmistajilta.

Kiertokanget

Kiertokanget muodostavat liikkuvan linkin kampiakselin kiertokangen laakerin ja männäntapin välille. Ne välittävät männän voiman kampiakseliin palamisen aikana. Myös kiertokanget joutuvat suurelle rasitukselle korkean palamispaineen (syttymispaineen) vuoksi, erityisesti erittäin paineistetuissa dieselmoottoreissa. Niitä kuormittavat voimakkaasti inertiavoimat, kun ne kulkevat kuolleen keskipisteen ohi, sekä paine.

Virityksessä se on suosittu menetelmä keventää kiertokankia poistamalla materiaalia moottorin tehon ja mahdollisen kierrosluvun lisäämiseksi. Tähän liittyy kuitenkin kiertokangen rikkoutumisen vaara. Voit hankkia uudet kiertokanget laakereineen nopeasti (toimitusaika on 2-4 arkipäivää) Motointegratorin verkkokaupasta.

Männät

Männät muuttavat sylintereissä olevan polttoaineen lämpöenergian mekaaniseksi energiaksi (työksi) ja siirtävät syntyneet voimat kiertokankiin. Tässä prosessissa männän kruunu imee palamislämpöä ja siirtää sen sylintereihin.

Lisäksi mäntä tiivistää palotilan kampikammiosta männänrenkailla. Männänrenkaat kuluvat, joten tiiviste voi ajan myötä heikentyä. Yksittäisten sylintereiden puristustesti voi antaa tietoa männänrenkaiden ja venttiilien kunnosta. Motointegratorin yli miljoonan varaosan ja tarvikkeen joukosta löydät huippulaadukkaat puristusmittarit ja uudet männänrenkaat.

Vauhtipyörä (yksimassainen vauhtipyörä/kaksimassainen vauhtipyörä)

Vauhtipyörä on osa kampiakselin voimansiirtoa, ja se sijaitsee kampiakselin päässä. Vauhtipyörän tehtävänä on kompensoida mäntämoottoreissa esiintyvää pyörimisnopeuden epäsäännöllisyyttä ja ylittää tyhjäkäynti sekä ylä- ja alapuolinen kuollut piste keskeytyksettä. Vauhtipyörässä on myös ulkoinen hammasratas, joka välittää voiman käynnistysmoottorin hammaspyörään. Motointegrator-verkkokaupasta saat ajoneuvoosi sopivat täydelliset kaksoismassavauhtipyörällä varustetut kytkinsarjat kohtuulliseen hintaan. Vialliset vauhtipyörät kiinnittävät huomiota itseensä lisääntyvällä tärinällä ja äänillä.

Havaita ja korjata viipymättä kampiakselin käyttöviat

Koska koko kampiakselin voimansiirto koostuu suuresta määrästä komponentteja, on mahdollista, että siinä on monenlaisia vikoja ja kulumisen merkkejä. Kaikki kampiakselin voimansiirron osat joutuvat suurille kuormituksille, ja ne tuottavat yhdessä moottorin koko tehon ja muuttavat sen pyörimisliikkeeksi (pyörimisliikkeeksi). Moottoriöljy varmistaa, että kitka kampiakselin voimansiirrossa on mahdollisimman pieni ja lämpöenergia haihtuu. Häiriöt öljykierrossa johtavat hyvin nopeasti massiivisiin vaurioihin ja ylikuumenemiseen kampiakselin voimansiirrossa.

Noudata valmistajan määräämiä öljynvaihtovälejä ja vaihda myös öljynsuodatin. Varmista, että moottorin öljytaso on aina riittävä. Vältä kuitenkin ylittämästä moottorin enimmäisöljytasoa. Käytä vain moottoriöljyjä, jotka valmistaja on hyväksynyt ajoneuvotyypillesi. Kiinnitä huomiota oikeaan viskositeettiin.

Monissa nykyaikaisissa ajoneuvoissa on elektroninen öljytason mittaus anturin avulla. Jos anturi on viallinen, se voi näyttää virheellisiä arvoja. Vikamuisti näyttää öljytasoanturin vian, mutta ei anturia, joka antaa virheellisiä lukemia. Joissakin ajoneuvoissa, joissa on elektroniset öljytason anturit, öljytaso voidaan mitata myös mittatikulla, jota on syytä käyttää aika ajoin elektronisten lukemien vertaamiseen.

Kampiakselin voimansiirron viat näkyvät usein moottorin karheana käyntinä (tärinä), moottorin suorituskyvyn heikkenemisenä, lisääntyneenä polttoaineen kulutuksena ja lisääntyneenä öljynkulutuksena.

Motointegratorista saat kaikki kampiakselin voimansiirron komponentit edullisina varaosina parhaalla laadulla tunnetuilta valmistajilta, esimerkiksi seuraavilta:

- PISTONSCHMIDT

- PROX

- MAHLE

Asiantunteva asiakaspalvelumme neuvoo sinua mielellään Motointegratorin edullisista autonosista ja mutkattomasta palautuslähetyksestä.