-3% jarruosista

Kampiakselin anturit – VW

(löytyi 214 tulosta)

Varaosat LEMFÖRDER
Sijoituskriteerit
Impulssianturi, kampiakseli FEBI BILSTEIN 175296
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   175296
28,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kierroslukusensori, aut.vaihteisto MEAT & DORIA 87601
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   87601
31,17 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pulssigeneraattori, kampiakseli BOSCH 0 986 280 787
Pulssigeneraattori, kampiakseli BOSCH 0 986 280 787
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 280 787
55,24 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pulssigeneraattori, kampiakseli AUTLOG AS5698
Pulssigeneraattori, kampiakseli AUTLOG AS5698
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS5698
22,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, nokka-akselin asento BOSCH 0 986 280 786
Anturi, nokka-akselin asento BOSCH 0 986 280 786
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 280 786
57,02 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy, kampiakseli CORTECO 80001156
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80001156
5,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin rengas CORTECO 19036655B
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   19036655B
41,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nopeusanturi, automaattivaihteisto BOSCH 0 986 280 785
Nopeusanturi, automaattivaihteisto BOSCH 0 986 280 785
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 280 785
56,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS4965
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4965
11,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, nokka-akselin asento MEAT & DORIA 87126
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   87126
15,68 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nopeusanturi, automaattivaihteisto AUTLOG AS5431
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS5431
18,28 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Käyntinopeusanturi BOSCH 0 281 002 496
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 281 002 496
57,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 254168
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   254168
18,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli MAGNETI MARELLI 064848132010
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   064848132010
17,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli MAGNETI MARELLI 064848049010
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   064848049010
10,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä kampiakselin impulssianturi tarkalleen ottaen on?/h2>

Kampiakselin impulssianturi on ajoneuvosi moottoritilassa oleva komponentti. Sen tehtävänä on mitata moottorin kierroslukua. Sen osat ovat kestomagneetti ja induktiokela, jossa on pehmeä rautasydän. Imulssianturi muodostaa magneettikentän. Kampiakselin impulssianturi saa pulssinsa vauhtipyörään kiinnitetystä hammaspyörästä. Hammaspyörän kruunussa on hampaita ja välyksiä. Jos kampiakselin pulssigeneraattorin vastapäätä on rako, magneettikentän virtaus heikkenee. Tilanne on toinen, jos hammas on vastakkaisella puolella magneettikenttää. Tämä vahvistaa magneettikenttää ja sen virtausta.

Tämä magneettikentän muutos luo induktiojännitteen kelaan. Ohjausyksikkö tunnistaa moottorin asennon ja laskee optimaalisen sytytysseoksen. Kampiakselin impulssianturilla on siten keskeinen rooli moottorin tasaisen käyntinopeuden varmistamisessa. Tämä komponentti sijaitsee vesisuojatun liitäntätulpansa ansiosta moottorin ulkopuolella.

Miten kampiakselin impulssianturissa oleva vika voidaan tunnistaa?

Jos kampiakselin impulssianturi ei enää täytä tehtäväänsä oikein tai lainkaan, näet tämän auton ohjaamossa olevasta merkkivalosta. Se on moottorin muotoinen ja korostettu oranssilla. Samalla auton vikamuistiin tallentuu vikakoodi, joka on luettava korjaamolla. Tämän vikakoodin lukemisen avulla asiantuntija voi vahvistaa osan vian ja vaihtaa sen.

Koska auton moottorin kampiakseliin vaikuttavat suoraan kerrostumat, valtavat ulkoiset voimat, ajetut kilometrit ja kuluminen, vikoja voi syntyä ajan myötä. Tämän komponentin tärkeyden vuoksi korjausta ei voi lykätä. Jos kampiakselin impulssianturi on viallinen, sillä on suora vaikutus ajoturvallisuuteesi.

Ajoneuvon sisätiloissa näkyvän varoituksen lisäksi huomaat vian myös muulla tavoin. Tämä johtuu siitä, että moottori käy erittäin epäpuhtaasti korkeilla kierrosluvuilla. Se saattaa jopa sammua kokonaan tyhjäkäynnillä, jolloin ajoneuvo "sakkaa". Sakkaaminen tyhjäkäynnillä ei myöskään ole epätavallista, jos kampiakselin impulssianturi on viallinen. Saatat huomata moottorin tehon laskeneen ja sen käynnistäminen voi tuntua vaikeammalta. Kaiken kaikkiaan nämä oireet ovat ärsyttäviä, koska ne vaikuttavat ajoneuvosi luotettavuuteen.

Kampiakselin impulssianturin vian tarkistamiseksi on parasta kääntyä luotettavan mekaanikon puoleen. Hän voi määrittää, onko jokin seuraavista vaurioista:

  • Vauhtipyörä on vaurioitunut.
  • Magneetti on rikki.
  • Yhteydenpidossa on ongelmia.
  • On oikosulkuja.
  • Johdot katkeavat.

Miten vaihdan viallisen kampiakselin impulssianturin?

Jos kampiakselin impulssianturissa epäillään vikaa, asiantuntijan ensimmäinen askel on suorittaa perusteellinen tarkastus testilaitteilla. Ajoneuvosi vikamuisti voidaan lukea asianmukaisella mittaustekniikalla, jolloin mekaanikko saa tarkan kuvan ongelmasta.

Jos kampiakselin impulssianturin vika on vahvistettu tämän tutkimuksen avulla, ainoa vaihtoehto on vaihtaa se. Pelkkä anturin korjaaminen ei ole yhtä järkevää, sillä se voi johtaa magneettikentän muuttumiseen ja siten rajoituksiin komponentin toiminnassa. Vaihto on helpointa, jos auto voidaan nostaa ilmaan nostimella. Tämä on helpoin tapa päästä käsiksi komponenttiin. Koska vaihdettavassa anturissa on vain yksi ruuvi ja pistotulppakoskettimet, vaihto on nopeaa ja helppoa. Teoriassa voit suorittaa vaihdon myös itse, jos sinulla on kaikki edellä mainitut työkalut käytettävissäsi ja tunnet itsesi riittävän varmaksi. Jos omistat uudemman ajoneuvomallin, vaihto voi kuitenkin olla hieman vaikeampaa, koska nykyaikaiset moottorit ovat usein vahvasti koteloituja. Tällöin on yleensä irrotettava ja asennettava useita osia.

Osta kampiakselin impulssiantureita helposti verkosta

Motointegratorista saat autoosi sopivan impulssianturin sellaisilta valmistajilta kuin AUTLOG, BOSCH, DELPHI, FAE, FEBI BILSTEIN ja VALEO. Salamannopean toimituksen lisäksi Motointegratorin verkkokaupassamme on paljon muutakin tarjottavaa: Ensiluokkaisena valmistajana tarjoamme edullisia autonosia monilla eri merkeillä. Toimitus tapahtuu 2-4 arkipäivän kuluessa. Hyödynnä kokemuksemme ja osta kampiakselin impulssianturi tunnetuilta valmistajilta Motointegratorin verkkokaupasta.