Joulukausi 2024

Kampiakselin anturit – VW

(löytyi 183 tulosta)

Sijoituskriteerit
Anturi, nokka-akselin asento FEBI BILSTEIN 106809
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   106809
10,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS5698
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS5698
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS5698
20,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, nokka-akselin asento BOSCH 0 986 280 786
Anturi, nokka-akselin asento BOSCH 0 986 280 786
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 280 786
44,36 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 366658
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 366658
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   366658
37,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli BOSCH 0 986 280 493
Impulssianturi, kampiakseli BOSCH 0 986 280 493
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 280 493
59,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli BOSCH 0 986 280 787
Impulssianturi, kampiakseli BOSCH 0 986 280 787
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 280 787
36,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin anturi BOSCH 0 986 280 482
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 280 482
61,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin rengas CORTECO 19036655B
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   19036655B
41,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, nopeus FEBI BILSTEIN 27500
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   27500
20,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli MEYLE ELECTRONICS 100 810 0011
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   100 810 0011
17,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS4965
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4965
13,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli MEYLE ELECTRONICS 114 810 0005
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   114 810 0005
18,51 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli DELPHI SS11264
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   SS11264
13,02 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli BOSCH 0 261 210 261
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 261 210 261
34,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS4195
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4195
11,83 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä kampiakselin impulssianturi tarkalleen ottaen on?/h2>

Kampiakselin impulssianturi on ajoneuvosi moottoritilassa oleva komponentti. Sen tehtävänä on mitata moottorin kierroslukua. Sen osat ovat kestomagneetti ja induktiokela, jossa on pehmeä rautasydän. Imulssianturi muodostaa magneettikentän. Kampiakselin impulssianturi saa pulssinsa vauhtipyörään kiinnitetystä hammaspyörästä. Hammaspyörän kruunussa on hampaita ja välyksiä. Jos kampiakselin pulssigeneraattorin vastapäätä on rako, magneettikentän virtaus heikkenee. Tilanne on toinen, jos hammas on vastakkaisella puolella magneettikenttää. Tämä vahvistaa magneettikenttää ja sen virtausta.

Tämä magneettikentän muutos luo induktiojännitteen kelaan. Ohjausyksikkö tunnistaa moottorin asennon ja laskee optimaalisen sytytysseoksen. Kampiakselin impulssianturilla on siten keskeinen rooli moottorin tasaisen käyntinopeuden varmistamisessa. Tämä komponentti sijaitsee vesisuojatun liitäntätulpansa ansiosta moottorin ulkopuolella.

Miten kampiakselin impulssianturissa oleva vika voidaan tunnistaa?

Jos kampiakselin impulssianturi ei enää täytä tehtäväänsä oikein tai lainkaan, näet tämän auton ohjaamossa olevasta merkkivalosta. Se on moottorin muotoinen ja korostettu oranssilla. Samalla auton vikamuistiin tallentuu vikakoodi, joka on luettava korjaamolla. Tämän vikakoodin lukemisen avulla asiantuntija voi vahvistaa osan vian ja vaihtaa sen.

Koska auton moottorin kampiakseliin vaikuttavat suoraan kerrostumat, valtavat ulkoiset voimat, ajetut kilometrit ja kuluminen, vikoja voi syntyä ajan myötä. Tämän komponentin tärkeyden vuoksi korjausta ei voi lykätä. Jos kampiakselin impulssianturi on viallinen, sillä on suora vaikutus ajoturvallisuuteesi.

Ajoneuvon sisätiloissa näkyvän varoituksen lisäksi huomaat vian myös muulla tavoin. Tämä johtuu siitä, että moottori käy erittäin epäpuhtaasti korkeilla kierrosluvuilla. Se saattaa jopa sammua kokonaan tyhjäkäynnillä, jolloin ajoneuvo "sakkaa". Sakkaaminen tyhjäkäynnillä ei myöskään ole epätavallista, jos kampiakselin impulssianturi on viallinen. Saatat huomata moottorin tehon laskeneen ja sen käynnistäminen voi tuntua vaikeammalta. Kaiken kaikkiaan nämä oireet ovat ärsyttäviä, koska ne vaikuttavat ajoneuvosi luotettavuuteen.

Kampiakselin impulssianturin vian tarkistamiseksi on parasta kääntyä luotettavan mekaanikon puoleen. Hän voi määrittää, onko jokin seuraavista vaurioista:

  • Vauhtipyörä on vaurioitunut.
  • Magneetti on rikki.
  • Yhteydenpidossa on ongelmia.
  • On oikosulkuja.
  • Johdot katkeavat.

Miten vaihdan viallisen kampiakselin impulssianturin?

Jos kampiakselin impulssianturissa epäillään vikaa, asiantuntijan ensimmäinen askel on suorittaa perusteellinen tarkastus testilaitteilla. Ajoneuvosi vikamuisti voidaan lukea asianmukaisella mittaustekniikalla, jolloin mekaanikko saa tarkan kuvan ongelmasta.

Jos kampiakselin impulssianturin vika on vahvistettu tämän tutkimuksen avulla, ainoa vaihtoehto on vaihtaa se. Pelkkä anturin korjaaminen ei ole yhtä järkevää, sillä se voi johtaa magneettikentän muuttumiseen ja siten rajoituksiin komponentin toiminnassa. Vaihto on helpointa, jos auto voidaan nostaa ilmaan nostimella. Tämä on helpoin tapa päästä käsiksi komponenttiin. Koska vaihdettavassa anturissa on vain yksi ruuvi ja pistotulppakoskettimet, vaihto on nopeaa ja helppoa. Teoriassa voit suorittaa vaihdon myös itse, jos sinulla on kaikki edellä mainitut työkalut käytettävissäsi ja tunnet itsesi riittävän varmaksi. Jos omistat uudemman ajoneuvomallin, vaihto voi kuitenkin olla hieman vaikeampaa, koska nykyaikaiset moottorit ovat usein vahvasti koteloituja. Tällöin on yleensä irrotettava ja asennettava useita osia.

Osta kampiakselin impulssiantureita helposti verkosta

Motointegratorista saat autoosi sopivan impulssianturin sellaisilta valmistajilta kuin AUTLOG, BOSCH, DELPHI, FAE, FEBI BILSTEIN ja VALEO. Salamannopean toimituksen lisäksi Motointegratorin verkkokaupassamme on paljon muutakin tarjottavaa: Ensiluokkaisena valmistajana tarjoamme edullisia autonosia monilla eri merkeillä. Toimitus tapahtuu 2-4 arkipäivän kuluessa. Hyödynnä kokemuksemme ja osta kampiakselin impulssianturi tunnetuilta valmistajilta Motointegratorin verkkokaupasta.