Joulukausi 2024

Kampiakselin anturit – Hyundai

(löytyi 12 tulosta)

Sijoituskriteerit
Impulssianturi, kampiakseli VEMO V52-72-0302
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V52-72-0302
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Nopeusanturi, automaattivaihteisto AUTLOG AS5530
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS5530
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS4655
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4655
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, kierrosluku VEMO V24-72-0068
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V24-72-0068
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Impulssianturi, kampiakseli VALEO 366230
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   366230
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Impulssianturi, kampiakseli HANS PRIES 821 632
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   821 632
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Impulssianturi, kampiakseli MAGNETI MARELLI 064848196010
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   064848196010
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Impulssianturi, kampiakseli AUTLOG AS4670
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4670
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Käyntinopeusanturi HANS PRIES 820 729
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   820 729
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kampiakselin anturi VEMO V52-72-0370
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V52-72-0370
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Impulssianturi, kampiakseli MEAT & DORIA 87596
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   87596
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Impulssianturi, kampiakseli DELPHI SS11241
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   SS11241
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Mikä kampiakselin impulssianturi tarkalleen ottaen on?/h2>

Kampiakselin impulssianturi on ajoneuvosi moottoritilassa oleva komponentti. Sen tehtävänä on mitata moottorin kierroslukua. Sen osat ovat kestomagneetti ja induktiokela, jossa on pehmeä rautasydän. Imulssianturi muodostaa magneettikentän. Kampiakselin impulssianturi saa pulssinsa vauhtipyörään kiinnitetystä hammaspyörästä. Hammaspyörän kruunussa on hampaita ja välyksiä. Jos kampiakselin pulssigeneraattorin vastapäätä on rako, magneettikentän virtaus heikkenee. Tilanne on toinen, jos hammas on vastakkaisella puolella magneettikenttää. Tämä vahvistaa magneettikenttää ja sen virtausta.

Tämä magneettikentän muutos luo induktiojännitteen kelaan. Ohjausyksikkö tunnistaa moottorin asennon ja laskee optimaalisen sytytysseoksen. Kampiakselin impulssianturilla on siten keskeinen rooli moottorin tasaisen käyntinopeuden varmistamisessa. Tämä komponentti sijaitsee vesisuojatun liitäntätulpansa ansiosta moottorin ulkopuolella.

Miten kampiakselin impulssianturissa oleva vika voidaan tunnistaa?

Jos kampiakselin impulssianturi ei enää täytä tehtäväänsä oikein tai lainkaan, näet tämän auton ohjaamossa olevasta merkkivalosta. Se on moottorin muotoinen ja korostettu oranssilla. Samalla auton vikamuistiin tallentuu vikakoodi, joka on luettava korjaamolla. Tämän vikakoodin lukemisen avulla asiantuntija voi vahvistaa osan vian ja vaihtaa sen.

Koska auton moottorin kampiakseliin vaikuttavat suoraan kerrostumat, valtavat ulkoiset voimat, ajetut kilometrit ja kuluminen, vikoja voi syntyä ajan myötä. Tämän komponentin tärkeyden vuoksi korjausta ei voi lykätä. Jos kampiakselin impulssianturi on viallinen, sillä on suora vaikutus ajoturvallisuuteesi.

Ajoneuvon sisätiloissa näkyvän varoituksen lisäksi huomaat vian myös muulla tavoin. Tämä johtuu siitä, että moottori käy erittäin epäpuhtaasti korkeilla kierrosluvuilla. Se saattaa jopa sammua kokonaan tyhjäkäynnillä, jolloin ajoneuvo "sakkaa". Sakkaaminen tyhjäkäynnillä ei myöskään ole epätavallista, jos kampiakselin impulssianturi on viallinen. Saatat huomata moottorin tehon laskeneen ja sen käynnistäminen voi tuntua vaikeammalta. Kaiken kaikkiaan nämä oireet ovat ärsyttäviä, koska ne vaikuttavat ajoneuvosi luotettavuuteen.

Kampiakselin impulssianturin vian tarkistamiseksi on parasta kääntyä luotettavan mekaanikon puoleen. Hän voi määrittää, onko jokin seuraavista vaurioista:

  • Vauhtipyörä on vaurioitunut.
  • Magneetti on rikki.
  • Yhteydenpidossa on ongelmia.
  • On oikosulkuja.
  • Johdot katkeavat.

Miten vaihdan viallisen kampiakselin impulssianturin?

Jos kampiakselin impulssianturissa epäillään vikaa, asiantuntijan ensimmäinen askel on suorittaa perusteellinen tarkastus testilaitteilla. Ajoneuvosi vikamuisti voidaan lukea asianmukaisella mittaustekniikalla, jolloin mekaanikko saa tarkan kuvan ongelmasta.

Jos kampiakselin impulssianturin vika on vahvistettu tämän tutkimuksen avulla, ainoa vaihtoehto on vaihtaa se. Pelkkä anturin korjaaminen ei ole yhtä järkevää, sillä se voi johtaa magneettikentän muuttumiseen ja siten rajoituksiin komponentin toiminnassa. Vaihto on helpointa, jos auto voidaan nostaa ilmaan nostimella. Tämä on helpoin tapa päästä käsiksi komponenttiin. Koska vaihdettavassa anturissa on vain yksi ruuvi ja pistotulppakoskettimet, vaihto on nopeaa ja helppoa. Teoriassa voit suorittaa vaihdon myös itse, jos sinulla on kaikki edellä mainitut työkalut käytettävissäsi ja tunnet itsesi riittävän varmaksi. Jos omistat uudemman ajoneuvomallin, vaihto voi kuitenkin olla hieman vaikeampaa, koska nykyaikaiset moottorit ovat usein vahvasti koteloituja. Tällöin on yleensä irrotettava ja asennettava useita osia.

Osta kampiakselin impulssiantureita helposti verkosta

Motointegratorista saat autoosi sopivan impulssianturin sellaisilta valmistajilta kuin AUTLOG, BOSCH, DELPHI, FAE, FEBI BILSTEIN ja VALEO. Salamannopean toimituksen lisäksi Motointegratorin verkkokaupassamme on paljon muutakin tarjottavaa: Ensiluokkaisena valmistajana tarjoamme edullisia autonosia monilla eri merkeillä. Toimitus tapahtuu 2-4 arkipäivän kuluessa. Hyödynnä kokemuksemme ja osta kampiakselin impulssianturi tunnetuilta valmistajilta Motointegratorin verkkokaupasta.