- Pusty
- SAATAVUUS
- Hinta
Kaksoismassavauhtipyörät – Volvo – KUORMA-AUTOT
(löytyi 24 tulosta)
Valmistaja: | SACHS |
Valmistajan numero: | 2294 001 332 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 415 0809 10 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 415 0459 10 |
Valmistaja: | SACHS |
Valmistajan numero: | 6366 000 056 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 415 0703 10 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 415 0716 10 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 415 0672 10 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 415 0701 10 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 415 0719 10 |
Valmistaja: | SACHS |
Valmistajan numero: | 2294 501 208 |
Valmistaja: | SACHS |
Valmistajan numero: | 2294 000 109 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 415 0142 10 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 415 0311 10 |
Mitä hyötyä kaksoismassavauhtipyörien käytöstä on?
Polttomoottoreita käytetään edestakaisen tai pyörivän mäntämoottorin avulla. Kaksoismassavauhtipyörää voidaan käyttää iskumäntämoottoreissa. Mutta ensin tarkastellaan askel askeleelta, miten iskumäntämoottori toimii:
- Räjähdysmäinen prosessi vapauttaa energiaa moottorissa.
- Energia muuttuu sylinterissä paineeksi ja lämmöksi.
- Osa tätä sylinteriä on mäntä, joka imee syntyvän paineen.
- Männän ylöspäin suuntautuva liike siirtää paineen männäntappiin ja kiertokankiin.
- Siitä jatkuu prosessi, joka mahdollistaa ajoneuvon ajamisen. Mäntän jatkuva ylös- ja alaspäin liikkuminen paineen imemiseksi ja siirtämiseksi on olennainen osa ajoneuvon käyttövoimaa.
Tietyt haitat voivat ilmetä, kun edestakainen mäntä on toiminnassa. Tällaisia ovat esimerkiksi voimansiirrosta aiheutuvat vääntövärähtelyt. Tästä aiheutuu ääniä, kuten kolinaa ja jyrinää, ja myös vaihteiden vaihtaminen on vaikeampaa. Kaksoismassavauhtipyörän käyttö kompensoi näitä haittoja.
Kaksoismassavauhtipyörät on varustettu integroidulla jousivaimennusjärjestelmällä. Tämän järjestelmän ansiosta ne pystyvät vaimentamaan männän aiheuttamat vääntövärähtelyt ja niistä aiheutuvan melun. Tämän seurauksena auto kulkee hiljaisemmin ja vaihteita on helpompi vaihtaa pienemmän massavaikutuksen ansiosta.
Missä kaksoismassavauhtipyörät sijaitsevat?
Kaksoismassavauhtipyörä on asennettu kampiakselin alapuolelle ja nopeusanturin viereen. Tämän sijoittelun ansiosta komponentti pystyy erottamaan moottorin aiheuttamat värähtelyt vaihteistosta ja voimansiirrosta.
Onko kaikissa ajoneuvoissa kaksoismassavauhtipyörät?
Nykyään yhä useammissa ajoneuvoissa on kaksoismassavauhtipyörä, mutta ei kaikissa. Tällä välin on kehittynyt suuntauksia, kuten moottorit, joiden vääntömomentti on suurempi, ja kevyiden komponenttien suosiminen. Suurempi vääntömomentti nopeuttaa kiihtyvyyttä, kun taas kevyemmät komponentit edistävät polttoaineen säästöä. Tällaiset suuntaukset johtavat kuitenkin suurempaan taustameluun ajon aikana. Juuri tästä syystä ajoneuvoissa on toisinaan kaksoismassavauhtipyörät, jotka taas vähentävät vääntömomenttia.
Tämän vuoksi ei ole mahdollista sanoa varmasti, käytetäänkö ajoneuvossa kaksoismassavauhtipyörää vai ei. Me Motointegratorilla annamme sinulle tarvittavat tiedot siitä, mihin ajoneuvomerkkeihin ja -malleihin kaksimassavauhtipyörät sopivat.
Kaksoismassavauhtipyörissä esiintyy harvoin vikoja
Kaksoismassavauhtipyörät hajoavat harvoin. Kätevää on, että niissä on huoltovapaa tekniikka. Jos vikoja esiintyy, ne johtuvat rikkoutuneesta tai vaurioituneesta kytkimestä. Moottorin aiheuttama kaksoismassavauhtipyörän vaurioituminen on myös mahdollista. Nämä vikojen lähteet on syytä sulkea pois tai korjata mahdollisimman nopeasti, jotta kaksoismassavauhtipyörään ei kohdistuisi kielteisiä vaikutuksia. Koska kaksoismassavauhtipyörän korjaus on kallista, vaurioiden ennaltaehkäisy on ensisijaisen tärkeää.
Jos kaksoismassavauhtipyörä vioittuu, se on helppo tunnistaa. Ongelmia esiintyy alueilla, joilla kaksoismassavauhtipyörä itse asiassa tukee ja lisää mukavuutta:
- Kytkinpoljin alkaa täristä. Tärinän taajuus kasvaa tasaisesti.
- Äänet kuuluvat heti moottorin käydessä. Ne voivat olla kolisevia tai raapivia ääniä.
- Yleinen ajomukavuus heikkenee, mikä johtuu korkeamman melutason lisäksi erityisesti vaikeammasta vaihteenvaihdosta.
Yleiskatsaus kaksoismassavauhtipyörien vaihtamiseen
Kaksoismassavauhtipyörän vaihto aloitetaan pyörien tarkastuksella. Jotta voidaan tarkistaa, ovatko kaksoismassavauhtipyörät vaurioituneet, vaihteisto irrotetaan käyttämällä erikoistyökaluja. Tämä irrotus - askel askeleelta karkeassa yleiskatsauksessa:
- Irrota akku
- Suorita jäähdyttimen huoltoasetus
- Irrota vetoakselin kiinnitysruuvi
- Löysää pyöränpultit
- Irrota pyörät heti, kun ajoneuvo on nostimessa.
- Purkaa moottorin öljypohja
- Irrota olemassa oleva vaihdelaatikon kansi
- Rentouta vasemmanpuoleinen vääntövarsi
- Irrota vetoakselit molemmilta puolilta
- Irrota maahihnat vaihteistosta ja laakeripesästä
- Irrota kaikki sähköliitännät vaihdelaatikosta
- Purkaa starttimoottori
- Purkaa vaihdelaatikon tuki
- Irrota pistokkeet valoista ja irrota kytkimen toimilaite
Korvaavat kaksoismassavauhtipyörät: nämä ovat tunnetuimpia merkkejä
Koska kaksoismassavauhtipyörät ovat arvokkaita ja ajomukavuuden kannalta olennaisia komponentteja, me Motointegratorilla panostamme erityisen paljon laatuun. Tarjoamme esimerkiksi seuraavia merkkejä:
- AISIN
- SACHS
- EXEDY
- LuK
Selkeästi järjestettyjen hakutoimintojen ansiosta löydät nopeasti ja helposti ajoneuvoosi sopivat varaosat. Tarjoamme myös nopean ja ilmaisen toimituksen.