-4% autojen varaosista

Kaksoismassavauhtipyörät – Nissan – KUORMA-AUTOT

(löytyi 4 tulosta)

Ilman kaksoismassavauhtipyörää ajomukavuus heikkenisi. Tämä johtuu siitä, että ajoneuvon moottorin vääntövärähtelyt aiheuttaisivat voimakkaan taustamelun kehittymisen vaimentamattomana. Ajoneuvot ja kuljettajat, joissa on kaksoismassavauhtipyörä, hyötyvät siksi hiljaisemmasta ajosta. Tältä sivulta löydät kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää kaksoismassavauhtipyörän monista eduista ja mahdollisista puutteista. Jos tarvitset varaosaa, löydät Motointegratorista laajan valikoiman hyvään hintaan.

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Kaksoismassavauhtipyörä SACHS 2294 501 160
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   2294 501 160
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kaksoismassavauhtipyörä AISIN FDN-912
Valmistaja:   AISIN
Valmistajan numero:   FDN-912
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kaksoismassavauhtipyörä LuK DMF LUK 415 0733 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   415 0733 10
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Vauhtipyörä LuK DMF LUK 415 1068 10
Vauhtipyörä LuK DMF LUK 415 1068 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   415 1068 10
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Mitä hyötyä kaksoismassavauhtipyörien käytöstä on?

Polttomoottoreita käytetään edestakaisen tai pyörivän mäntämoottorin avulla. Kaksoismassavauhtipyörää voidaan käyttää iskumäntämoottoreissa. Mutta ensin tarkastellaan askel askeleelta, miten iskumäntämoottori toimii:

  1. Räjähdysmäinen prosessi vapauttaa energiaa moottorissa.
  2. Energia muuttuu sylinterissä paineeksi ja lämmöksi.
  3. Osa tätä sylinteriä on mäntä, joka imee syntyvän paineen.
  4. Männän ylöspäin suuntautuva liike siirtää paineen männäntappiin ja kiertokankiin.
  5. Siitä jatkuu prosessi, joka mahdollistaa ajoneuvon ajamisen. Mäntän jatkuva ylös- ja alaspäin liikkuminen paineen imemiseksi ja siirtämiseksi on olennainen osa ajoneuvon käyttövoimaa.

Tietyt haitat voivat ilmetä, kun edestakainen mäntä on toiminnassa. Tällaisia ovat esimerkiksi voimansiirrosta aiheutuvat vääntövärähtelyt. Tästä aiheutuu ääniä, kuten kolinaa ja jyrinää, ja myös vaihteiden vaihtaminen on vaikeampaa. Kaksoismassavauhtipyörän käyttö kompensoi näitä haittoja.

Kaksoismassavauhtipyörät on varustettu integroidulla jousivaimennusjärjestelmällä. Tämän järjestelmän ansiosta ne pystyvät vaimentamaan männän aiheuttamat vääntövärähtelyt ja niistä aiheutuvan melun. Tämän seurauksena auto kulkee hiljaisemmin ja vaihteita on helpompi vaihtaa pienemmän massavaikutuksen ansiosta.

Missä kaksoismassavauhtipyörät sijaitsevat?

Kaksoismassavauhtipyörä on asennettu kampiakselin alapuolelle ja nopeusanturin viereen. Tämän sijoittelun ansiosta komponentti pystyy erottamaan moottorin aiheuttamat värähtelyt vaihteistosta ja voimansiirrosta.

Onko kaikissa ajoneuvoissa kaksoismassavauhtipyörät?

Nykyään yhä useammissa ajoneuvoissa on kaksoismassavauhtipyörä, mutta ei kaikissa. Tällä välin on kehittynyt suuntauksia, kuten moottorit, joiden vääntömomentti on suurempi, ja kevyiden komponenttien suosiminen. Suurempi vääntömomentti nopeuttaa kiihtyvyyttä, kun taas kevyemmät komponentit edistävät polttoaineen säästöä. Tällaiset suuntaukset johtavat kuitenkin suurempaan taustameluun ajon aikana. Juuri tästä syystä ajoneuvoissa on toisinaan kaksoismassavauhtipyörät, jotka taas vähentävät vääntömomenttia.

Tämän vuoksi ei ole mahdollista sanoa varmasti, käytetäänkö ajoneuvossa kaksoismassavauhtipyörää vai ei. Me Motointegratorilla annamme sinulle tarvittavat tiedot siitä, mihin ajoneuvomerkkeihin ja -malleihin kaksimassavauhtipyörät sopivat.

Kaksoismassavauhtipyörissä esiintyy harvoin vikoja

Kaksoismassavauhtipyörät hajoavat harvoin. Kätevää on, että niissä on huoltovapaa tekniikka. Jos vikoja esiintyy, ne johtuvat rikkoutuneesta tai vaurioituneesta kytkimestä. Moottorin aiheuttama kaksoismassavauhtipyörän vaurioituminen on myös mahdollista. Nämä vikojen lähteet on syytä sulkea pois tai korjata mahdollisimman nopeasti, jotta kaksoismassavauhtipyörään ei kohdistuisi kielteisiä vaikutuksia. Koska kaksoismassavauhtipyörän korjaus on kallista, vaurioiden ennaltaehkäisy on ensisijaisen tärkeää.

Jos kaksoismassavauhtipyörä vioittuu, se on helppo tunnistaa. Ongelmia esiintyy alueilla, joilla kaksoismassavauhtipyörä itse asiassa tukee ja lisää mukavuutta:

  • Kytkinpoljin alkaa täristä. Tärinän taajuus kasvaa tasaisesti.
  • Äänet kuuluvat heti moottorin käydessä. Ne voivat olla kolisevia tai raapivia ääniä.
  • Yleinen ajomukavuus heikkenee, mikä johtuu korkeamman melutason lisäksi erityisesti vaikeammasta vaihteenvaihdosta.

Yleiskatsaus kaksoismassavauhtipyörien vaihtamiseen

Kaksoismassavauhtipyörän vaihto aloitetaan pyörien tarkastuksella. Jotta voidaan tarkistaa, ovatko kaksoismassavauhtipyörät vaurioituneet, vaihteisto irrotetaan käyttämällä erikoistyökaluja. Tämä irrotus - askel askeleelta karkeassa yleiskatsauksessa:

  1. Irrota akku
  2. Suorita jäähdyttimen huoltoasetus
  3. Irrota vetoakselin kiinnitysruuvi
  4. Löysää pyöränpultit
  5. Irrota pyörät heti, kun ajoneuvo on nostimessa.
  6. Purkaa moottorin öljypohja
  7. Irrota olemassa oleva vaihdelaatikon kansi
  8. Rentouta vasemmanpuoleinen vääntövarsi
  9. Irrota vetoakselit molemmilta puolilta
  10. Irrota maahihnat vaihteistosta ja laakeripesästä
  11. Irrota kaikki sähköliitännät vaihdelaatikosta
  12. Purkaa starttimoottori
  13. Purkaa vaihdelaatikon tuki
  14. Irrota pistokkeet valoista ja irrota kytkimen toimilaite

Korvaavat kaksoismassavauhtipyörät: nämä ovat tunnetuimpia merkkejä

Koska kaksoismassavauhtipyörät ovat arvokkaita ja ajomukavuuden kannalta olennaisia komponentteja, me Motointegratorilla panostamme erityisen paljon laatuun. Tarjoamme esimerkiksi seuraavia merkkejä:

  • AISIN
  • SACHS
  • EXEDY
  • LuK

Selkeästi järjestettyjen hakutoimintojen ansiosta löydät nopeasti ja helposti ajoneuvoosi sopivat varaosat. Tarjoamme myös nopean ja ilmaisen toimituksen.