- Pusty
Kaasuttimien korjaussarjat
(löytyi 37 tulosta)
Jos etsit nykyaikaisesta autosta kaasutinta, etsit sitä turhaan. Ainakin useimmissa tapauksissa. Polttoaineen ruiskutus on suurelta osin korvannut kaasuttimen. On kuitenkin edelleen ajoneuvoja, jotka tarvitsevat kaasuttimen korjaussarjoja. Monet japanilaiset automallit, nuoret ja vanhat sekä moottoripyörät, eivät selviä ilman toimivaa kaasutinta. Tämä auton osa on hyvin monimutkainen, mutta toimii erittäin luotettavasti. Siitä huolimatta kaasutin voi likaantua. Sopivalla korjaussarjalla pääset eroon tästä ongelmasta.
Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Kaasuttimien korjaussarjat.
Kaikki valmistajat
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
Miten viallinen kaasutin tuntuu? Onko kaasuttimen korjaus aikaa vievää? Voinko korjata kaasuttimen itse oikeilla varaosilla? Mitä kaasuttimen korjaussarjoja on saatavilla? Ja mitä kaasuttimen varaosat maksavat?
Motointegratorin autoalan ammattilaiset selvittävät nämä kysymykset.
Huayi kaasutin - miten se toimii karkeasti selitettynä
Olipa kyse Keihin-kaasuttimista, Weber-, Keyster- tai Huayi-kaasuttimista, toiminta on sama.
Seoksen muodostuminen tapahtuu auton tämän osan sisällä: Bensiini sumutetaan kaasuttimessa ja sekoitetaan ilmaan. Ilma on puhdistettu etukäteen ilmansuodattimessa, jotta kaasuttimeen ei pääse likapartikkeleita. Näin syntynyt ilma-polttoaineseos johdetaan sitten venttiilin kautta palotilaan, jossa se syttyy. Moottorin vääntömomenttia - ja siten tehoa - voidaan säätää kaasuttimen kaasuläpän tai kaasuläpän liukusäätimen avulla.
Fakta: Kun asiaa tarkastellaan, sana "kaasutin" ei oikein kuvaa tätä auton osaa. Loppujen lopuksi nestemäinen polttoaine ei muutu kaasuksi vaan polttoaineen ja ilman aerosoliksi.
Kun polttoaineen ruiskutusjärjestelmä otettiin käyttöön 90-luvulla, kaasuttimia ei enää juurikaan asenneta autojen moottoreihin. Syynä on kaasutinmoottoreiden huomattavasti suurempi polttoaineenkulutus. Poikkeuksena ovat kaikki moottorit, jotka toimivat ilman katalysaattoria.
Viallisen kaasuttimen merkit
Rikkinäinen ja/tai likainen kaasutin vaikuttaa loogisesti suoraan moottoriin. Jos autosi käynnistyminen on vaikeaa tai se pysähtyy usein, se voi olla merkki kaasuttimen viasta. Samoin moottorin suorituskyky voi heikentyä merkittävästi, polttoaineen kulutus voi olla epätavallisen suuri ja pakokaasusta voi tulla mustaa savua. Syynä näihin merkkeihin on liian rikas tai liian laiha ilma-polttoaineseos. Liian runsas tarkoittaa, että bensiinipitoisuus on liian korkea. Liian laiha tarkoittaa liian vähän polttoainetta. Näiden merkkien huomiotta jättäminen voi johtaa vakaviin ja siten kalliisiin moottorivaurioihin. Tällaisissa tapauksissa suosittelemme aina, että viet autosi välittömästi paikalliseen korjaamoon.
Vihje: Nämä oireet voivat johtua myös viallisista sytytystulpista. Ennen kuin siis tilaat suoraan täydellisen kaasuttimen korjauksen ja sijoitat rahaa kaasuttimen korjaussarjoihin, tarkista ensin sytytystulpat. Voit ostaa uudet sytytystulpat ja/tai oikean kaasuttimen korjaussarjan verkosta kohtuulliseen hintaan ja säästää paljon rahaa.
Mikuni kaasuttimen korjaus itse
Valmistajasta riippumatta kaasuttimen korjaus on hyvin aikaa vievää. Jos sinulla ei ole tarvittavaa asiantuntemusta ja taitoa, jätä tämä tehtävä autoalan asiantuntijoille. Kaasuttimen puhdistamiseksi tai korjaamiseksi se on ensin irrotettava. On järkevää ostaa ensin uudet kaasuttimen korjaussarjat. Kun kaikki varaosat ovat paikalla, on aika purkaa ja puhdistaa se:
- Pura ensin ilmansuodatin, kaasuläppä ja polttoainelinjan ohjaus.
- Nyt itse kaasutin voidaan ruuvata irti ja irrottaa.
- Puhdista ensin kaasuttimen ulkopuoli harjalla ja sopivalla puhdistusaineella.
- Pura ja puhdista suodattimet.
- Suodatin sekä muut varaosat, kuten kaasuttimen neula, sekoituskammio, suutin, pumppu jne. on puhdistettava.
- Myös kaasupumppu on purettava ja puhdistettava.
- Vaihda vanhat varaosat korjaussarjan uusiin.
- Kokoa kaasutin uudelleen ja asenna se paikalleen.
Muista, että kaasutin on säädettävä uudelleen puhdistuksen jälkeen.
Tärkeää: Kun ostat kaasuttimen korjaussarjoja, varmista, että ne sopivat täsmälleen ajoneuvomalliin. Esimerkiksi Suzuki Bandit 600 -mallin kaasuttimen korjaussarja on samanlainen mutta ei sama kuin Bandit 1200 -mallin kaasuttimen korjaussarja.
Kaasuttimen korjaussarjat - kustannukset
Kaasuttimen puhdistamisella ja korjaamisella erikoisliikkeessä on hintansa. Vaiva on suuri, ja kaasuttimen säätäminen vie myös työaikaa. Alueesta ja korjaamosta riippuen pelkästään työtunnit voivat maksaa yli 1000 euroa. Hinta vaihtelee suuresti. Kustannukset riippuvat myös kaasuttimen tyypistä. Jos esimerkiksi korjautat Keihin-kaasuttimen, hinta vaihtelee 100 ja 300 euron välillä. Jos taas Weberin kaasutin korjataan, puhdistetaan ja säädetään, lasku voi olla helposti kolminumeroinen.
Se riippuu myös siitä, onko kaasutin asennettu kokonaan uusiksi. Jos ostat kaasuttimen korjaussarjat itse, voit säästää paljon rahaa. Motointegrator-verkkokaupastamme löydät lukuisia laadukkaita ja edullisia kaasuttimen korjaussarjoja.