- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- AUGER (1006)
- BLUE PRINT (3)
- BOSCH (1)
- BPART (80)
- BPW (10)
- BTA (1)
- C.E.I (247)
- COJALI (15)
- CONTITECH (75)
- CORTECO (17)
- CZM (13)
- DANA SPICER (1)
- DELPHI (5)
- DT SPARE PARTS (187)
- ELCAMP (4)
- ELRING (3)
- FAG (2)
- FEBI BILSTEIN (689)
- HALDEX (92)
- HEWEA (6)
- JOST (9)
- KNORRBREMSE (72)
- LEMA (292)
- LEMFÖRDER (142)
- MAGNUM TECHNOLOGY (150)
- MERITOR (4)
- MEYLE (18)
- MGK (1)
- MOOG (18)
- MOTO-PRESS (110)
- NSK (1)
- PETERS (65)
- PHOENIX (75)
- PIERBURG (1)
- PNEUMATICS (120)
- PROVIA (16)
- RAUFOSS (11)
- RECTUS (12)
- REINHOCH (207)
- S-TR (599)
- SAE-SMB (1)
- SAF (3)
- SBP (4)
- SCHMITZ (4)
- SKF (78)
- SORL (37)
- TEDGUM (4)
- TEN CAR (1)
- TIP TOPOL (7)
- TRUCK TECHNIC (23)
- TRW (42)
- VADEN ORIGINAL (177)
- VIBRACOUSTIC (1)
- VOITH (26)
- WABCO (139)
- WACH-MOT (3)
- WIELTON (1)
- ZF (62)
- Hinta
Jousitusjärjestelmä – KUORMA-AUTOT
(löytyi 4993 tulosta)
Kuorma-autojen alustajärjestelmät
Kuorma-auton akselipalkki
Niin sanottu akselipalkki, johon kuuluvat myös pyöränsylinterit ja kiinnikkeet, on kuorma-autojen alustajärjestelmien erittäin kuormitettu osa. Sen on otettava vastaan ajoneuvon paino ja siirrettävä se pyöriin ja pyöränlaakereihin. Lisäksi alustajärjestelmien akselipalkkia ja pyöränsylintereitä kuormittavat ajo- ja jarruvoimat. Kevyemmissä kuorma-autoissa akselipalkki on yleensä valmistettu puristetusta teräskoteloprofiilista, raskaissa kuorma-autoissa pallografiittivaluraudasta. Korkeaseosteisia teräksiä käytetään akseleissa ja hammaspyörissä. Kun kuorma-auton alustajärjestelmille tehdään tieliikennelupamääräysten (StVZO) 29 §:n ja liitteen VIII mukaisia turvallisuustarkastuksia, tarkastetaan, ovatko akselipalkit ja niihin liittyvät osat halkeilleet, taipuneet, rikkoutuneet tai merkittävästi syöpyneet tai onko niitä korjattu väärin. Motointegratorin verkkokaupasta löydät jatkuvasti laajenevan valikoiman korkealaatuisia pyöräsylintereitä esimerkiksi BPARTilta ja BPW:ltä
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 27877 |
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 39130 |
Kuorma-autojen alustan vyöhykkeet
Motointegrator-verkkokaupan tästä kategoriasta löydät kaiken, mitä tarvitset kuorma-autosi ohjaustankojen ammattimaiseen korjaukseen. Ohjausnivelet ovat kuorma-autojen alustajärjestelmien ehkä tärkeimpiä osia, jotka voivat taata ajoturvallisuuden vain, jos ne ovat täydellisessä kunnossa. Samalla he altistuvat kovalle kuormitukselle ja ympäristövaikutuksille kovassa päivittäisessä työssä. Tarjoamme sinulle laajan valikoiman edullisia varaosia FEBI-, SAF-, PETERS-, BTA- ja muiden valmistajien kuorma-autojen alustajärjestelmien varaosista aina yksinkertaisista voitelunippeleistä akselitappien ja hiljaisten lohkojen rasvanippeleihin ja laadukkaisiin akselitappilaakereihin, korjaussarjoihin ja yksittäisiin akselitappeihin.
Kuorma-auton ohjausvarret
Kuorma-autojen tarkasti valmistetut alustajärjestelmät koostuvat monista osista. Yksi jousitusjärjestelmien tärkeimmistä osista ovat nivelakselit. Ohjausvarret toimivat jousien ja iskunvaimentimien kiinnityspisteenä ja yhdistävät nämä osat ajoneuvon alustaan. Ajan myötä holkit ja laakerit voivat kulua jatkuvasta rasituksesta ja altistumisesta elementeille. Vaihda kuluneet laakerit ja äänettömät lohkot ajoissa Motointegratorin verkkokaupan laadukkaisiin varaosiin BPARTin, LEMAn tai AUGERin OEM-laatuisilla varaosilla edulliseen hintaan. Kun korjaat nivelakselit, on hyvä aika tarkistaa muut alustan osat ja vaihtaa ne tarvittaessa. Verkkokaupastamme löydät varaosat kaikentyyppisiin jousitusjärjestelmiin ja varaosat monien johtavien valmistajien ajoneuvojen jarruihin
Kuorma-auton palkeet
Jo vuonna 1901 amerikkalainen William W. Humphreys haki patenttia pneumaattiselle jouselle jousitusjärjestelmiä varten. Ilmajousitusta käytetään perinteisten teräsjousien sijasta henkilöautoissa, linja-autoissa, kuorma-autoissa ja puoliperävaunuissa. Ilmajousituksen tarkoituksena on tarjota tasainen ja tasainen jousitus. Henkilö- ja hyötyajoneuvojen nykyaikaisissa elektronisesti ohjatuissa jousitusjärjestelmissä on lähes aina itsetasaava nosto- ja laskutoiminto. Kaikkien ilmajousitusjärjestelmien tärkeät osat ovat ilmajousipalkeet, jotka tunnetaan myös ilmajousina. Palkeet on valmistettu kumista, ja niiden, kuten koko jousitusjärjestelmänkin, on kestettävä suuria kuormituksia. Materiaali altistuu ympäristövaikutuksille, jotka saavat sen vanhenemaan, haurastumaan ja halkeilemaan. Kuorma-autosi ilmajousien säännöllinen tarkastus ja oikea-aikainen vaihto uusiin CONTI-, MAGNUM TECHNOLOGY- tai PHOENIX-ilmajousiin Motointegratorin verkkokaupasta on siksi välttämätöntä ajoneuvosi, itsesi ja työntekijöidesi turvallisuuden kannalta
Kuorma-auton ilmajousituksen tasonsäätö
Ilmajousituksessa yhdistyvät herkkä jousituksen vaste ja mahdollisuus valita ja/tai säätää automaattisesti ilmajousien esijännitystä tasonohjauksen avulla. Taso ja kuorman korkeus voidaan siten säätää kulloistenkin vaatimusten mukaiseksi ja ajovalojen tasausta voidaan yksinkertaistaa kuorman mukaan. Knorrin paineensäätöventtiilit, TRUCK TECHNIKin kompressorikorjaussarjat tai WABCOn ohjaamon ja alustan tasonsäätöventtiilit Motointegratorin verkkokaupasta varmistavat, että kuorma-autosi ilmajousituksen tasonsäätö toimii luotettavasti kaikissa tilanteissa. Jos sinulla on kysyttävää ilmajousituksen tasonsäätimen varaosista, koulutettu henkilökuntamme auttaa mielellään
Kuorma-auton Panhard-tanko
Vaikka ranskalainen autonvalmistaja Panhard & Levassor keksi Panhard-tangon reilut 120 vuotta sitten, se on edelleen välttämätön osa alustajärjestelmiä, joissa on jäykät akselit. Alustajärjestelmien tärkeänä ohjaavana elementtinä Panhard-tanko huolehtii akseleiden sivuttaisohjauksesta ja estää jousitettujen jäykkien akseleiden hallitsemattomat sivuttaisliikkeet. Erityisesti akselin, korin ja Panhard-tangon väliset niveliyhteydet ovat tyypillisiä kuluvia osia. Motointegratorin verkkokaupasta saat kaikki FEBIn, AUGERin ja muiden valmistajien alkuperäislaadulla olevat kuluvat osat kuorma-autosi Panhard-tankoihin
Kuorma-auton vakaaja
Vakaajan tehtävänä on vähentää kuorma-auton kääntymisliikettä pitkittäisakselin ympäri. Niin sanottu vieriminen johtuu ajoneuvon korkean päällirakenteen aiheuttamista keskipakovoimista kaarreajossa. Vakaajan ansiosta ulompi pyörä kuormittuu enemmän kaarreajossa, mikä keventää jousitusta. Sitä vastoin sisäpuolen pyörän kuormitus vähenee, mikä lisää kyseisen puolen jousituksen kuormitusta. Siirtämällä jousivoimia ulkoa sisälle sivuttaissuuntainen taipumus vähenee ja kaatumisriski pienenee. Vakaajat on varustettu nivelnivelillä ja kumilaakereilla, jotka ovat kuluvia osia. Motointegratorin verkkokaupassa tarjoamme kaikki tarvittavat laakerit ja holkit vakaajien asianmukaiseen korjaamiseen kohtuulliseen hintaan
Kuorma-auton ilmajousituksen ohjauselementit
Ilmajousitus vaatii monia erilaisia ohjauselementtejä, jotta jousitus ja tason säätö toimisivat kunnolla. Lika, kosteus, lämpötilan vaihtelut ja jatkuva rasitus johtavat väistämättä tasonsäätöventtiilien ja -antureiden kulumiseen. Täältä Motointegrator-verkkokaupasta saat HEWEA:n, WABCO:n ja ECAS:n ilmajousituksen toimilaitteet, nostoakseliventtiilit, matka-anturit ja muut ohjauselementit. Aina edulliseen hintaan ja suoraan sinulle DHL:n tai DPD:n toimittamana