- Pusty
Jarrusylinterit – KUORMA-AUTOT
(löytyi 825 tulosta)
Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Jarrusylinterit.
Kaikki valmistajat
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
Motointegratorista voit tilata pyörän jarrusylinterit kaikkiin yleisiin merkkeihin ja malleihin helposti verkossa. Voit luottaa myymälän tehokkaaseen hakutoimintoon, tuotteiden korkeaan laatuun ja edulliseen hintatasoon.
Mikä on pyöräjarrusylinteri?
Pyörän jarrusylinteri on osa jarrujärjestelmää. Jarrusylintereitä on saatavana levy- ja rumpujarruihin. Pyöräjarrusylintereitä käytetään rumpujarrujen kanssa. Nykyään rumpujarruja käytetään pääasiassa pienissä autoissa ja silloin taka-akselilla.
Nykyään pyöräjarrusylintereitä käytetään yleensä osana hydraulista jarrua. Näissä jarruissa käytetään hydrauliikkanestettä, joka moninkertaistaa jarrupolkimelle vaikuttavan voiman jarrutehostimen avulla ja siirtää sen jarruihin. Jarrurumpua jarruttavat jarrupalat ja siihen syntyvä kitkaenergia. Pyörän jarrusylinteri on siis välttämätön voiman siirtämiseksi jarrupolkimelta jarrulle, ja siksi se on tärkeä turvallisuuden kannalta.
Rumpujarrujen jarrusylinterit ja levyjarrujen jarrusylinterit eroavat toisistaan ulkonäöllisesti, mutta niillä on sama tehtävä ja ne perustuvat hyvin samanlaiseen periaatteeseen. Sylintereissä on liikkuvat männät. Rumpujarrun sylinteri sijaitsee jarrurummussa. Levyjarruissa sylinteri sijaitsee jarrusatulassa. Sylinterit on tiivistetty kumiholkeilla, jotka estävät hydraulinesteen vuotamisen.
Pyörän jarrusylinterin vikojen syyt
Pyörän jarrusylinterit ovat kuluvia osia. Tämä johtuu käyttöpaikasta, jossa ne altistuvat monille vaikutuksille, kuten likapartikkeleille, tiesuolalle, öljylle, prosessilämmölle, vaihteleville ulkolämpötiloille ja kosteudelle. Nämä tekijät voivat vaikuttaa pyörän jarrusylinteriin. Viat alkavat usein ongelmista pölysuojissa, jotka on asennettu sylinterin molempiin päihin. Jos tässä on halkeamia tai vuotoja, likaa pääsee sylinteriin.
Tiivistys ulospäin on yksi komponenttien heikoimmista kohdista. Kosteus ja likahiukkaset voivat tunkeutua vikojen läpi. Öljy- ja hydraulinestevuodot voivat myös heikentää sylinterin tehokkuutta. Jos pyörän jarrusylinteri vuotaa, se johtaa lähes aina korjaamolle.
Viallinen pyörän jarrusylinteri: Nämä oireet ovat tyypillisiä
Pyörän jarrusylinterin viat näkyvät erilaisina oireina. Kuljettajien tulisi ajatella ongelmia tällä alueella, kun he näkevät nämä merkit:
- Pyörien alueella esiintyy uudenlaisia ääniä.
- Jarrupolkimessa on havaittavissa huomattavaa liikettä.
- Jarrunestettä vuotaa.
- Ajoneuvon jarrutusteho heikkenee.
- Yhden akselin pyörien jarrutusvaikutus on erilainen.
Pyörän jarrusylinterin ongelmat ovat turvallisuusrelevantteja, ja ne on siksi korjattava välittömästi. Jarrujen toimivuutta ei ole taattu. Viat voivat johtaa muun muassa siihen, että päätarkastus hylätään.
Pyörän jarrusylinterit: huolto ja korjaus
Kuljettajien tulisi vaihtaa pyörän jarrusylinterit noin 20-30 000 kilometrin välein. Lisäksi ne on tarkistettava säännöllisesti kulumisen, nestevuotojen ja muiden vaurioiden varalta.
Periaatteessa korjaus voidaan rajoittaa pölyläppien ja kumitiivisteiden vaihtamiseen. Asianmukaisella osaamisella tämä voidaan tehdä myös talon sisällä. Silloin esimerkiksi pyöräjarrusylinterin korjaussarja on vaihtoehto. Näissä on usein kumihylsyjä ja muita lisävarusteita.
Yleisesti suositellaan kuitenkin, että pyöräjarrusylinteri vaihdetaan kokonaan. Muussa tapauksessa on olemassa vaara, että uusia toimenpiteitä tarvitaan vähän ajan kuluttua.
Jos ei vaihdeta ainoastaan hihoja tai pölysuojia, työ on annettava erikoisliikkeen tehtäväksi. Asiantuntijakorjaamo voi tunnistaa kyseiseen malliin sopivan sylinterin ja tietää yksityiskohdat, kuten kierteiden mitat. Usein molemmat pyörän jarrusylinterit ja jarrupalat vaihdetaan samalla kertaa, erityisesti vanhemmissa ajoneuvomalleissa.
Pyörän jarrusylinterin vaihtaminen: Näitä kustannuksia sovelletaan
Pyöräjarrusylinterin vaihtokustannukset muodostuvat korjaamon työkustannuksista ja materiaalikustannuksista. Pyöräjarrusylinterin hinta vaihtelee noin 5-300 euron välillä. Jarrusylinteri Smart 451:een tai Polo 9N:ään maksaa noin 80-120 euroa. Lisäksi lisämateriaaleista, kuten jarrupuhdistusaineesta ja -nesteestä, aiheutuu lisäkustannuksia, jotka ovat noin 20 euroa. Työpajan työvoimakustannukset ovat noin 100 euroa. Kokonaiskustannukset ovat näin ollen noin 200-240 euroa. Jos molemmat pyörän jarrusylinterit ja jarrupalat on vaihdettava, se maksaa enemmän.
Tilaa pyörän jarrusylinterit verkossa Motointegratorilta
Motointegratorista voit tilata pyöräjarrusylinterit mukavasti ja epävarmasti verkossa. Käytä ajoneuvohakuamme ja anna meidän näyttää mallillesi sopivat tuotteet. Voit tehdä haun myös ajoneuvosi avainnumeron avulla.
Motointegrator tarjoaa yhden autoalan suurimmista valikoimista, jossa on 5 miljoonaa varaosaa ja tarviketta. Kaikki jarrujärjestelmän osat kuuluvat myös valikoimaan. Jos jarrusylinteri on viallinen, löydät taatusti korvaavan jarrusylinterin verkkokaupastamme. Voit luottaa tuotteiden korkeaan laatuun ja edulliseen hintatasoon koko valikoimassa.
Eikä siinä vielä kaikki: Motointegrator tarjoaa sinulle korkeimman mahdollisen turvallisuuden ja palvelun laadun. Tilauksesi lähetetään 2-4 arkipäivän kuluessa. Anna ammattitaitoisen asiakaspalvelumme vakuuttaa sinut.