-4% autojen varaosista

Jarrupalat – Nissan – KUORMA-AUTOT

(löytyi 130 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Jarrupalasarja TRW GDB126, edessä
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB126
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja LPR 05P662, edessä
Valmistaja:   LPR
Valmistajan numero:   05P662
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2346302, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2346302
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2109901, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2109901
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2154601, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2154601
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2314201, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2314201
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2345401, takana
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2345401
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2468201, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2468201
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2329301, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2329301
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2970601, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2970601
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TRW GDB197, edessä
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB197
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja LPR 05P1495, edessä
Valmistaja:   LPR
Valmistajan numero:   05P1495
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TRW GDB288, edessä
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB288
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja LPR LPR05P1346, edessä
Valmistaja:   LPR
Valmistajan numero:   05P1346
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja LPR 05P1036, edessä
Valmistaja:   LPR
Valmistajan numero:   05P1036
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Jarrupala on yksi useimmin tarvittavista ja tärkeimmistä varaosista

Jarrupalat tunnetaan myös nimellä jarrukengät tai jarrupalat. Jarrupaloja on saatavana ajoneuvotekniikassa pääasiassa rumpujarruihin ja levyjarrujärjestelmiin. Kuten muissakin ajoneuvoissa, myös moottoriajoneuvoissa jarrua käytetään ajoneuvon nopeuden vähentämiseen tai ajoneuvon paikallaan pysyttämiseen. Jarrutustehon aikaansaamiseksi jarrupala painetaan lujaa metallilevyä tai jarrurumpua vasten. Tämä luo jarrutuksessa tarvittavan kitkan, joka myös johtaa voimakkaaseen lämmön kertymiseen <a href= https://tuotteet/jarrulevyt-1140103/ >jarrulevyihin ja jarrupaloihin. Tämän prosessin vuoksi jarrupalat kuluvat suhteellisen paljon, minkä vuoksi ne ovat yksi moottoriajoneuvojen tarpeellisimmista varaosista

Jarrupala on nykyaikaisimman materiaalitekniikan tuote

Jarrupalojen materiaali, jota tarvitaan jarrutukseen, on levyjarrun tapauksessa sidottu kantavaan materiaaliin. Rumpujarrussa jarrupäällyste on niitattu tai liimattu niin sanottuun jarrukenkään. Levyjarrupalojen taustalevy on valmistettu teräksestä, harmaasta valuraudasta tai muovista. Muovin suuri etu on sen keveys. Jarrupalojen pinnoilla käytetään tiettyjä kitka-aineita, kuten kuparia, molybdeeniä, raskas- tai bariumsulfaatteja, antimonitrisulfidia ja viime aikoina myös keraamisia aineita, jotka on sidottu synteettisiin hartseihin

Turvallisuus ja mukavuus jarrupalojen kulumisindikaattoreiden avulla

Lisäksi nykyaikaisissa jarrupaloissa on elektroniset kulumisen ilmaisimet, joita kutsutaan myös varoituskoskettimiksi. Monet näistä varoituskoskettimista käyttävät Ohmin lakia, jonka mukaan pienenevä sähkövastus ilmoittaa jarrupalan paksuuden pienenemisestä ja siten sen kulumisasteesta. Yksinkertaisemmissa antureissa on jarrupäällysteen alimpiin kerroksiin asennettu johdin, joka tulee kosketuksiin esimerkiksi jarrulevyn kanssa, jos jarrupäällyste kuluu voimakkaasti, ja lähettää vastaavan signaalin jarrupäällysteen kulumisesta ilmaisimeen. Akustisissa kulumisenilmaisimissa käytetään täysin erilaista rakenneperiaatetta. Tämäntyyppisessä kulumisen ilmaisimessa jarrupalan takaosaan kiinnitetään metallilevy. Tämä tuottaa jarrutettaessa läpitunkevan varoitusäänen ja samalla jarrupala on liian matalalla