Joulukausi 2024

Jarrupalat – Mercedes-Benz

(löytyi 139 tulosta)

Sijoituskriteerit
Jarrupalasarja BRECK 25163 00 553 00, takana
Valmistaja:   BRECK
Valmistajan numero:   25163 00 553 00
Materiaali:  Ceramic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja FEBI BILSTEIN 171001, takana
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   171001
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja BRECK 21670 00 701 20, edessä
Valmistaja:   BRECK
Valmistajan numero:   21670 00 701 20
Materiaali:  Low-Metallic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja LPR 05P983, edessä
Valmistaja:   LPR
Valmistajan numero:   05P983
Materiaali:  Low-Metallic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja DELPHI LP2507, edessä
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   LP2507
Materiaali:  Low-Metallic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja JURID WHITE 573265JC, Keramiikka, edessä, Varoituskontakti
Valmistaja:   JURID
Valmistajan numero:   573265JC
Materiaali:  Ceramic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TRW GDB1114, edessä
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB1114
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja LPR 05P1232, takana
Valmistaja:   LPR
Valmistajan numero:   05P1232
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TRW GDB1331, takana
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB1331
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja FEBI BILSTEIN 16972, edessä
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   16972
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja BRECK 24077 00 701 00, edessä
Valmistaja:   BRECK
Valmistajan numero:   24077 00 701 00
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja FEBI BILSTEIN 16969, takana
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   16969
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja FEBI BILSTEIN 116138, edessä
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   116138
Materiaali:  Low-Metallic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja DELPHI LP3722, takana
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   LP3722
Materiaali:  Low-Metallic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja DELPHI LP3867, takana
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   LP3867
Materiaali:  Low-Metallic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Jarrupala on yksi useimmin tarvittavista ja tärkeimmistä varaosista

Jarrupalat tunnetaan myös nimellä jarrukengät tai jarrupalat. Jarrupaloja on saatavana ajoneuvotekniikassa pääasiassa rumpujarruihin ja levyjarrujärjestelmiin. Kuten muissakin ajoneuvoissa, myös moottoriajoneuvoissa jarrua käytetään ajoneuvon nopeuden vähentämiseen tai ajoneuvon paikallaan pysyttämiseen. Jarrutustehon aikaansaamiseksi jarrupala painetaan lujaa metallilevyä tai jarrurumpua vasten. Tämä luo jarrutuksessa tarvittavan kitkan, joka myös johtaa voimakkaaseen lämmön kertymiseen <a href= https://tuotteet/jarrulevyt-1140103/ >jarrulevyihin ja jarrupaloihin. Tämän prosessin vuoksi jarrupalat kuluvat suhteellisen paljon, minkä vuoksi ne ovat yksi moottoriajoneuvojen tarpeellisimmista varaosista

Jarrupala on nykyaikaisimman materiaalitekniikan tuote

Jarrupalojen materiaali, jota tarvitaan jarrutukseen, on levyjarrun tapauksessa sidottu kantavaan materiaaliin. Rumpujarrussa jarrupäällyste on niitattu tai liimattu niin sanottuun jarrukenkään. Levyjarrupalojen taustalevy on valmistettu teräksestä, harmaasta valuraudasta tai muovista. Muovin suuri etu on sen keveys. Jarrupalojen pinnoilla käytetään tiettyjä kitka-aineita, kuten kuparia, molybdeeniä, raskas- tai bariumsulfaatteja, antimonitrisulfidia ja viime aikoina myös keraamisia aineita, jotka on sidottu synteettisiin hartseihin

Turvallisuus ja mukavuus jarrupalojen kulumisindikaattoreiden avulla

Lisäksi nykyaikaisissa jarrupaloissa on elektroniset kulumisen ilmaisimet, joita kutsutaan myös varoituskoskettimiksi. Monet näistä varoituskoskettimista käyttävät Ohmin lakia, jonka mukaan pienenevä sähkövastus ilmoittaa jarrupalan paksuuden pienenemisestä ja siten sen kulumisasteesta. Yksinkertaisemmissa antureissa on jarrupäällysteen alimpiin kerroksiin asennettu johdin, joka tulee kosketuksiin esimerkiksi jarrulevyn kanssa, jos jarrupäällyste kuluu voimakkaasti, ja lähettää vastaavan signaalin jarrupäällysteen kulumisesta ilmaisimeen. Akustisissa kulumisenilmaisimissa käytetään täysin erilaista rakenneperiaatetta. Tämäntyyppisessä kulumisen ilmaisimessa jarrupalan takaosaan kiinnitetään metallilevy. Tämä tuottaa jarrutettaessa läpitunkevan varoitusäänen ja samalla jarrupala on liian matalalla