-4% autojen varaosista

Jarrupalat – Ford

(löytyi 132 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Jarrupalasarja ATE 13.0460-3963.2, takana
Valmistaja:   ATE
Valmistajan numero:   13.0460-3963.2
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja BRECK 21141 00 701 00, edessä
Valmistaja:   BRECK
Valmistajan numero:   21141 00 701 00
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja ATE 13.0460-5796.2, edessä
Valmistaja:   ATE
Valmistajan numero:   13.0460-5796.2
Materiaali:  Low-Metallic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja BRECK 24072 00 702 10, edessä
Valmistaja:   BRECK
Valmistajan numero:   24072 00 702 10
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja BRECK 20907 00 702 10, edessä
Valmistaja:   BRECK
Valmistajan numero:   20907 00 702 10
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja ATE Ceramic ATE 13.0470-2649.2
Valmistaja:   ATE
Valmistajan numero:   13.0470-2649.2
Materiaali:  Ceramic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja BRECK 20359 00 701 00, edessä
Valmistaja:   BRECK
Valmistajan numero:   20359 00 701 00
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2183201, takana
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2183201
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2378701, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2378701
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja LPR LPR05P142, edessä
Valmistaja:   LPR
Valmistajan numero:   05P142
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TRW GDB301, edessä
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB301
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja LPR 05P1259, edessä
Valmistaja:   LPR
Valmistajan numero:   05P1259
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TRW GDB1192, edessä
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB1192
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TRW GDB1773, edessä
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB1773
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2593901, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2593901
Materiaali:  Low-Metallic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Jarrupala on yksi useimmin tarvittavista ja tärkeimmistä varaosista

Jarrupalat tunnetaan myös nimellä jarrukengät tai jarrupalat. Jarrupaloja on saatavana ajoneuvotekniikassa pääasiassa rumpujarruihin ja levyjarrujärjestelmiin. Kuten muissakin ajoneuvoissa, myös moottoriajoneuvoissa jarrua käytetään ajoneuvon nopeuden vähentämiseen tai ajoneuvon paikallaan pysyttämiseen. Jarrutustehon aikaansaamiseksi jarrupala painetaan lujaa metallilevyä tai jarrurumpua vasten. Tämä luo jarrutuksessa tarvittavan kitkan, joka myös johtaa voimakkaaseen lämmön kertymiseen <a href= https://tuotteet/jarrulevyt-1140103/ >jarrulevyihin ja jarrupaloihin. Tämän prosessin vuoksi jarrupalat kuluvat suhteellisen paljon, minkä vuoksi ne ovat yksi moottoriajoneuvojen tarpeellisimmista varaosista

Jarrupala on nykyaikaisimman materiaalitekniikan tuote

Jarrupalojen materiaali, jota tarvitaan jarrutukseen, on levyjarrun tapauksessa sidottu kantavaan materiaaliin. Rumpujarrussa jarrupäällyste on niitattu tai liimattu niin sanottuun jarrukenkään. Levyjarrupalojen taustalevy on valmistettu teräksestä, harmaasta valuraudasta tai muovista. Muovin suuri etu on sen keveys. Jarrupalojen pinnoilla käytetään tiettyjä kitka-aineita, kuten kuparia, molybdeeniä, raskas- tai bariumsulfaatteja, antimonitrisulfidia ja viime aikoina myös keraamisia aineita, jotka on sidottu synteettisiin hartseihin

Turvallisuus ja mukavuus jarrupalojen kulumisindikaattoreiden avulla

Lisäksi nykyaikaisissa jarrupaloissa on elektroniset kulumisen ilmaisimet, joita kutsutaan myös varoituskoskettimiksi. Monet näistä varoituskoskettimista käyttävät Ohmin lakia, jonka mukaan pienenevä sähkövastus ilmoittaa jarrupalan paksuuden pienenemisestä ja siten sen kulumisasteesta. Yksinkertaisemmissa antureissa on jarrupäällysteen alimpiin kerroksiin asennettu johdin, joka tulee kosketuksiin esimerkiksi jarrulevyn kanssa, jos jarrupäällyste kuluu voimakkaasti, ja lähettää vastaavan signaalin jarrupäällysteen kulumisesta ilmaisimeen. Akustisissa kulumisenilmaisimissa käytetään täysin erilaista rakenneperiaatetta. Tämäntyyppisessä kulumisen ilmaisimessa jarrupalan takaosaan kiinnitetään metallilevy. Tämä tuottaa jarrutettaessa läpitunkevan varoitusäänen ja samalla jarrupala on liian matalalla