-4% autojen varaosista

Jarrupalat – DAF

(löytyi 13 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Jarrupalasarja ABE C1R000ABE, edessä
Valmistaja:   ABE
Valmistajan numero:   C1R000ABE
11,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja TRW GDB807, edessä
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB807
15,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja FERODO FDB455, edessä
Valmistaja:   FERODO
Valmistajan numero:   FDB455
18,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja ABE C1G009ABE, edessä
Valmistaja:   ABE
Valmistajan numero:   C1G009ABE
27,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja TRW GDB341, edessä
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB341
16,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja BRECK 21463 00 702 10, edessä
Valmistaja:   BRECK
Valmistajan numero:   21463 00 702 10
16,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja TEXTAR 2146304, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2146304
16,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja FERODO FDB845, edessä
Valmistaja:   FERODO
Valmistajan numero:   FDB845
17,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja DELPHI LP885, edessä
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   LP885
Materiaali:  Low-Metallic
11,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja BOSCH 0 986 467 720, edessä
Jarrupalasarja BOSCH 0 986 467 720, edessä
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 467 720
Materiaali:  Low-Metallic
14,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrupalasarja TRW GDB760, edessä
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   GDB760
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja TEXTAR 2035908, edessä
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   2035908
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jarrupalasarja DELPHI LP0413, edessä
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   LP413
Materiaali:  Low-Metallic
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Jarrupala on yksi useimmin tarvittavista ja tärkeimmistä varaosista

Jarrupalat tunnetaan myös nimellä jarrukengät tai jarrupalat. Jarrupaloja on saatavana ajoneuvotekniikassa pääasiassa rumpujarruihin ja levyjarrujärjestelmiin. Kuten muissakin ajoneuvoissa, myös moottoriajoneuvoissa jarrua käytetään ajoneuvon nopeuden vähentämiseen tai ajoneuvon paikallaan pysyttämiseen. Jarrutustehon aikaansaamiseksi jarrupala painetaan lujaa metallilevyä tai jarrurumpua vasten. Tämä luo jarrutuksessa tarvittavan kitkan, joka myös johtaa voimakkaaseen lämmön kertymiseen <a href= https://tuotteet/jarrulevyt-1140103/ >jarrulevyihin ja jarrupaloihin. Tämän prosessin vuoksi jarrupalat kuluvat suhteellisen paljon, minkä vuoksi ne ovat yksi moottoriajoneuvojen tarpeellisimmista varaosista

Jarrupala on nykyaikaisimman materiaalitekniikan tuote

Jarrupalojen materiaali, jota tarvitaan jarrutukseen, on levyjarrun tapauksessa sidottu kantavaan materiaaliin. Rumpujarrussa jarrupäällyste on niitattu tai liimattu niin sanottuun jarrukenkään. Levyjarrupalojen taustalevy on valmistettu teräksestä, harmaasta valuraudasta tai muovista. Muovin suuri etu on sen keveys. Jarrupalojen pinnoilla käytetään tiettyjä kitka-aineita, kuten kuparia, molybdeeniä, raskas- tai bariumsulfaatteja, antimonitrisulfidia ja viime aikoina myös keraamisia aineita, jotka on sidottu synteettisiin hartseihin

Turvallisuus ja mukavuus jarrupalojen kulumisindikaattoreiden avulla

Lisäksi nykyaikaisissa jarrupaloissa on elektroniset kulumisen ilmaisimet, joita kutsutaan myös varoituskoskettimiksi. Monet näistä varoituskoskettimista käyttävät Ohmin lakia, jonka mukaan pienenevä sähkövastus ilmoittaa jarrupalan paksuuden pienenemisestä ja siten sen kulumisasteesta. Yksinkertaisemmissa antureissa on jarrupäällysteen alimpiin kerroksiin asennettu johdin, joka tulee kosketuksiin esimerkiksi jarrulevyn kanssa, jos jarrupäällyste kuluu voimakkaasti, ja lähettää vastaavan signaalin jarrupäällysteen kulumisesta ilmaisimeen. Akustisissa kulumisenilmaisimissa käytetään täysin erilaista rakenneperiaatetta. Tämäntyyppisessä kulumisen ilmaisimessa jarrupalan takaosaan kiinnitetään metallilevy. Tämä tuottaa jarrutettaessa läpitunkevan varoitusäänen ja samalla jarrupala on liian matalalla