Joulukausi 2024

Jarrujärjestelmä – KUORMA-AUTOT

(löytyi 10699 tulosta)

Motointegratorin varaosat kuorma-autojen jarrujärjestelmiin - turvallinen on turvallista

Viime vuosikymmeninä kuorma-autojen jarrujärjestelmät ovat kehittyneet yhä monimutkaisemmiksi järjestelmiksi ajoneuvojen turvallisuudelle asetettujen jatkuvasti kasvavien vaatimusten mukaisesti. Nykyisten kuorma-autojen jarrujärjestelmien korkeasta laadusta ja luotettavuudesta huolimatta ankarat päivittäiset olosuhteet ja väistämättömät ympäristövaikutukset aiheuttavat enemmän tai vähemmän voimakasta kulumista ja toisinaan yksittäisten komponenttien vikaantumista. Täältä Motointegrator-verkkokaupasta saat kaikki varaosat, joita tarvitset kuorma-autosi jarrujärjestelmän ammattimaiseen huoltoon ja korjaukseen, edulliseen hintaan

Varaosat EVORON
Sijoituskriteerit
Vivuston säätö, jarru SBP 08-SA009
Valmistaja:   SBP
Valmistajan numero:   08-SA009
43,94 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, pyöränkierrosluku WABCO 4410323680
Valmistaja:   WABCO
Valmistajan numero:   4410323680
116,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Sähköjohto, elektr. jarrujärjestelmä KNORR-BREMSE II367564000
Valmistaja:   KNORR
Valmistajan numero:   II367564000
42,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrulevy DANBLOCK 540348DB
Valmistaja:   DANBLOCK
Valmistajan numero:   540348DB
131,79 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,60 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Esijännityssylinteri SBP 05-BCT61
Valmistaja:   SBP
Valmistajan numero:   05-BCT61
57,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vivuston säätö, jarru PETERS 256.309-50A
Valmistaja:   PETERS
Valmistajan numero:   256.309-50A
91,93 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarruletku DT Spare Parts 4.80790, vasen
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   4.80790
45,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Suojaventtiili, monipiiri WABCO 9347141100
Valmistaja:   WABCO
Valmistajan numero:   9347141100
62,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, seisontajarru KNORR-BREMSE DPM 90DA
Valmistaja:   KNORR
Valmistajan numero:   DPM90DA
263,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrukengän suojus TEXTAR 19952 1800 0 5 T090
Valmistaja:   TEXTAR
Valmistajan numero:   1995201
146,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Rele, ALB DT Spare Parts 2.47037
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.47037
142,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarruventtiili, käyttöjarru WABCO 461 315 263 0
Valmistaja:   WABCO
Valmistajan numero:   4613152630
122,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jarrusylinteri BPW 05.444.44.02.0
Valmistaja:   BPW
Valmistajan numero:   05.444.44.02.0
185,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineilmaletkun liitin VOSS 5232222300
Valmistaja:   VOSS
Valmistajan numero:   5232222300
12,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Liitäntä- ja jakelukappale, paineilmatekniikka WABCO 8931846774
Valmistaja:   WABCO
Valmistajan numero:   8931846774
3,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Varaosat kuorma-autojen jarrujärjestelmiin - turvallisesti ja edullisesti Motointegratorilta

Kuorma-auton ABS-järjestelmät

Ajoneuvojen jarrut ilman lukkiutumattomia jarrujärjestelmiä (ABS) ovat nykyään lähes mahdottomia kuvitella. ABS-järjestelmät, jotka estävät ajoneuvon pyörien lukkiutumisen jarrutettaessa liukkaalla pinnalla, otettiin ensimmäisen kerran käyttöön vuonna 1908 raideliikenteen ajoneuvoissa. Vuonna 1920 ranskalainen auto- ja lentokonealan pioneeri Gabriel Voisin kokeili järjestelmiä, joilla voitiin säätää lentokoneiden jarrujen hydraulista jarrutuspainetta. Ensimmäisen patentoidun järjestelmän kehitti saksalainen insinööri Karl Wessel vuonna 1928. 1970-luvun alussa yhdysvaltalainen autonvalmistaja Chrysler varusti ensimmäiset henkilöautot vakiona ABS-järjestelmällä

Nykyaikaisten järjestelmien ABS-ohjauselektroniikka valvoo jatkuvasti kunkin pyörän nopeutta pyöräanturien avulla. Jos pyörä pyörii jarrutettaessa huomattavasti hitaammin, mikä on merkki pyörän lukkiutumisen uhasta, jarrun hydraulista painetta kyseisessä pyörässä vähennetään, mikä vähentää jarruvoimaa kyseisessä pyörässä. Pyörä voi kääntyä taas nopeammin, ja ajoneuvo pysyy ohjattavana. ABS-ohjauselektroniikka, ABS-paineensäätimet, pyörän nopeuden mittaamiseen tarkoitetut anturit sekä kuorma-autosi ABS-järjestelmään sopivat kiinnitysmateriaalit ja kaapelit ovat saatavilla Motointegratorin verkkokaupasta BOSCHilta, AUGERilta, DELPHI:ltä ja muilta valmistajilta

Kuorma-auton käsijarrut

Jokaisessa maantieajoneuvossa on käsijarru, jota kutsutaan myös seisontajarruksi ja joskus hätäjarruksi. Käsijarrua käytetään estämään ajoneuvon vieriminen itsestään paikallaan ollessa. Tieliikenteessä käsijarrua käytetään estämään ajoneuvon rullaaminen taaksepäin, kun ajoneuvo lähtee liikkeelle rinteessä. Käsijarrut ovat yleensä puhtaasti mekaanisia jarruja, joita kuljettaja käyttää käsi- tai jalkavivulla. Koska näitä jarruja voidaan käyttää myös hätäjarruina, on tärkeää, että jarrut toimivat tasaisesti, mikä tarkastetaan myös turvallisuus- tai yleistarkastuksessa. BOSCHin, YAZUKAn tai ATE:n ja muiden valmistajien uudet kaapelit kuorma-autosi käsijarruihin ovat saatavilla erittäin edulliseen hintaan täällä Motointegratorin verkkokaupassa

Kuorma-auton jarrujen tyhjennyslaite

Jarrujärjestelmän asianmukainen vuotaminen on ratkaisevan tärkeää ajoneuvon jarrutustehon kannalta. Toisin kuin jarrunestettä, ilmaa voidaan helposti puristaa. Jos jarrujärjestelmässä on ilmaa, hydraulista painetta ei voi muodostua juuri lainkaan, ja jarrutusteho lähestyy nollaa. FAG:n jarrunpoistolaitteet sekä laadukkaat jarrupalat, jarrukengät, jarrunesteet ja paljon muuta kuorma-autosi jarrujärjestelmään sopivaa on saatavana houkuttelevaan hintaan Motointegratorin verkkokaupasta

Kuorma-auton jarruvoiman säädin

Kun ajoneuvon jarruja käytetään, ajoneuvon paino siirtyy taka-akselilta etuakselille. Tätä kutsutaan dynaamiseksi akselikuorman siirroksi. Takapyörät kuormittuvat ja pito heikkenee. Liiallinen jarrupaine taka-akselilla voi aiheuttaa takapyörien lukkiutumisen. Tämän seurauksena ne menettävät pitoa ja koko ajoneuvo voi alkaa liukua. Tästä syystä jarrujärjestelmissä käytetään jarruvoiman säätölaitteita vähentämään jarrupaineita takapyörissä

Jarruvoiman säätölaitteita on erilaisia. Jarruvoiman rajoittimet sallivat vain tietyn jarrupaineen takapyörille. Ne asennetaan yleensä suoraan jarrupääsylinteriin. Kuormituksesta riippuvia jarruvoiman säätölaitteita käytetään ajoneuvoissa, joissa painojakauma vaihtelee huomattavasti matkustajien määrän tai kuorman mukaan. Ne säätelevät takapyöriin kohdistuvaa jarrupainetta ajoneuvon kuormituksen mukaan. Elektronisissa jarrujärjestelmissä on vakiona integroitu elektroninen jarruvoiman jako. Takapyörien jarrupaine rajoittuu heti, kun tietty paine ylittyy. HALDEXin, KNORRin, WABCOn tai SORLin täydelliset jarruvoiman säätimet ja kustannustehokkaat korjaussarjat ovat saatavilla täällä Motointegratorin verkkokaupassa

Kuorma-auton jarrujen pääsylinteri

Jarrupääsylinteri on tavallaan jarrujärjestelmän sydän. Se muuntaa kuljettajan jarrupolkimen paineen hydrauliseksi jarrupaineeksi, joka johdetaan kahteen jarrupiiriin ja siirretään yksittäisten pyörien jarrujen jarrumännille. Jarrupääsylinterit on aina kytketty kahteen erilliseen jarrupiiriin lakisääteisten vaatimusten mukaisesti, jotta ajoneuvoa voidaan jarruttaa turvallisesti, jos toinen piiri vioittuu. Motointegratorin verkkokaupasta saat täydelliset pääjarrusylinterit ja korjaussarjat FAG:lta ja BPART:lta edullisin ehdoin

Kuorma-auton ilmajarru

Vuonna 1869 insinööri George Westinghouse, Westinghouse Air Brake Companyn (WABCO) perustaja, ymmärsi turvallisuuden merkityksen suhteellisen nuorelle rautatieliikenteelle ja keksi ensimmäisen kolmiventtiilisen ilmajarrujärjestelmän kiskokalustoon. WABCO:n ilmajarrulla käyttöön otettu järjestelmä, jossa jarru vapautetaan paineilmalla, on edelleen vakiovarusteena. Saksassa Georg Knorrin perustama Knorr-Bremse aloitti jarrujen valmistuksen kiskokalustoon vuonna 1905. Tätä seurasi vuonna 1922 hyötyajoneuvojen paineilmajarrujärjestelmien kehittäminen ja valmistus

Knorr-Bremse oli ensimmäinen eurooppalainen yritys, joka kehitti uuden pneumaattisen järjestelmän, joka jarrutti kuorma-auton ja sen perävaunun kaikkia neljää pyörää samanaikaisesti. Vuonna 1949 ilmajarrut tulivat vakiovarusteeksi kaikkiin raskaisiin kuorma-autoihin, vetoautoihin ja linja-autoihin. Motointegratorilta saat edullisia varaosia WABCOn, KNORRin tai POLMOn kompressoreista venttiileihin, putkiin, letkuihin, kytkimiin ja pyöräsylintereihin kuorma-autosi paineilmajarruihin

Kuorma-auton rumpujarrut

Rumpujarrut ovat tyypillisiä kuluvia osia. Säännöllinen huolto ja kuluneiden osien varhainen vaihtaminen uusiin Motointegratorin verkkokaupasta saataviin osiin ovat siksi olennaisen tärkeitä liikenneturvallisuuden kannalta. Rumpujarrujen tekniikka ei ole muuttunut olennaisesti sen jälkeen, kun niitä käytettiin ensimmäisen kerran vuonna 1900 Maybachin valmistamassa autossa. Louis Renault patentoi ensimmäisen rumpujarrun vuonna 1902. Ensimmäisissä rumpujarruissa ja jossain määrin aina nykypäivään saakka jarrukengät painettiin jarrurumpua vasten puhtaasti mekaanisesti vipujen ja tankojen tai vaijereiden avulla. Vasta 1930-luvun puolivälistä lähtien on käytetty myös hydraulisesti toimivia sylintereitä. ATE:n, BOSCHin, QUICK BRAKE:n tai AUGERin ja muiden tunnettujen valmistajien uudet jarrukengät, jarrupäällysteet, korjaussarjat, säätölaitteet tai jarruvivut ovat nopeasti ja edullisesti saatavilla alkuperäislaadulla Motointegratorin verkkokaupasta

Kuorma-auton levyjarrut

Levyjarrut ovat rumpujarrujen ohella toinen jarrujärjestelmä, joka käyttää kitkaa ajoneuvon jarruttamiseen. Jarrutuksen aikana ajoneuvon liike-energia muuttuu lämmöksi jarrulevyn ja jarrupalan välisessä kitkassa. Tyyttien ja levyjen kuormitus ja kuluminen on vastaavasti suurta. Levyjarrut on siksi tarkastettava säännöllisesti ajoneuvon liikenneturvallisuuden varmistamiseksi. Kuorma-autosi levyjarrujen asianmukaiseen korjaukseen ja huoltoon tarvittavat varaosat saat Motointegratorilta edulliseen hintaan. Verkkokaupastamme löydät jarrupalasarjat, jarrusatulan sillat, suojukset, korjaussarjat ja pyöränpultit FEBI:ltä, AUGER:ltä tai TEG:ltä - toimitettuna ilman toimituskuluja 90 euron arvosta alkaen

Soita meille, jos sinulla on kysyttävää valikoimastamme tai et löydä oikeaa varaosaa - koulutettu henkilökuntamme auttaa mielellään