-3% jousituksesta

Imuventtiilit – Volvo

(löytyi 8 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Imuventtiili FRECCIA R4717/S
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   R4717/S
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili FRECCIA R4223/SCR
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   R4223/SCR
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili FRECCIA R4164/S
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   R4164/S
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili NE 147051000100
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   147051000100
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili NE 147037002200
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   147037002200
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili TRW 471206
Valmistaja:   TRW ENGINE COMPONENT
Valmistajan numero:   471206
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili TRW ENGINE COMPONENT 471204
Valmistaja:   TRW ENGINE COMPONENT
Valmistajan numero:   471204
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili INTERVALVES 3562.032
Valmistaja:   INTERVALVES
Valmistajan numero:   3562.032
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Imuventtiilien rakenne ja toiminta

Kuten pakoventtiili, myös imuventtiili sijaitsee <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/sylinterinkansi-10702/ >polttomoottorin sylinterikannen yläosassa. Imuventtiili koostuu periaatteessa varresta ja venttiiliholkista. Venttiili istuu tiiviisti sylinterin pään niin sanottuun venttiilinpaikkaan. Venttiilin istukka on rengas, joka ympäröi venttiilin varren kulkua imuaukosta sylinterin palotilaan. Kun venttiili on hyvin säädetty, rengas ja venttiilin istukka muodostavat hermeettisen tiivisteen palotilaan. Imutahdissa imuventtiilin tehtävänä on täyttää sylinterien palotilat optimaalisesti polttoaineen ja ilman seoksella. Pakokaasutahdissa imuventtiili suljetaan, ja sen tehtävänä on sulkea imuaukko palotilaan

Korkea laatu lisää tehokkuutta ja kestävyyttä

Koska polttomoottorin on oltava kestävä, erityisen kestävät materiaalit takaavat imuventtiileille erityisen pitkän käyttöiän. Siksi imuventtiilin erityisen kulumisalttiit kohdat on karkaistu, ja imuventtiilin venttiilin varren päähän kohdistuvan voimakkaan paineen kestämiseksi sen päät on valmistettu kovametallista

Imuventtiilien säätö

Imuventtiilin liiallinen välys voi tällöin aiheuttaa melua koko venttiilikoneistossa ja ennen kaikkea moottorin tehon menetystä. Jos imuventtiilissä ei ole automaattista venttiilivälyksen tasausta, se on parasta säätää säännöllisin väliajoin tai raskaan käytön jälkeen, ellet päätä vaihtaa venttiileitä ja venttiilijousia heti