-4% autojen varaosista

Imuventtiilit – Hyundai

(löytyi 6 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Imuventtiili AE V95198
Valmistaja:   AE
Valmistajan numero:   V95198
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili FRECCIA R6409/SNT
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   R6409/SNT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili FRECCIA R6407/SNT
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   R6407/SNT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili FRECCIA R6813/SNT
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   R6813/SNT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili KOREA O70319K
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   O70319K
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili FRECCIA R6572/SNT
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   R6572/SNT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Imuventtiilien rakenne ja toiminta

Kuten pakoventtiili, myös imuventtiili sijaitsee <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/sylinterinkansi-10702/ >polttomoottorin sylinterikannen yläosassa. Imuventtiili koostuu periaatteessa varresta ja venttiiliholkista. Venttiili istuu tiiviisti sylinterin pään niin sanottuun venttiilinpaikkaan. Venttiilin istukka on rengas, joka ympäröi venttiilin varren kulkua imuaukosta sylinterin palotilaan. Kun venttiili on hyvin säädetty, rengas ja venttiilin istukka muodostavat hermeettisen tiivisteen palotilaan. Imutahdissa imuventtiilin tehtävänä on täyttää sylinterien palotilat optimaalisesti polttoaineen ja ilman seoksella. Pakokaasutahdissa imuventtiili suljetaan, ja sen tehtävänä on sulkea imuaukko palotilaan

Korkea laatu lisää tehokkuutta ja kestävyyttä

Koska polttomoottorin on oltava kestävä, erityisen kestävät materiaalit takaavat imuventtiileille erityisen pitkän käyttöiän. Siksi imuventtiilin erityisen kulumisalttiit kohdat on karkaistu, ja imuventtiilin venttiilin varren päähän kohdistuvan voimakkaan paineen kestämiseksi sen päät on valmistettu kovametallista

Imuventtiilien säätö

Imuventtiilin liiallinen välys voi tällöin aiheuttaa melua koko venttiilikoneistossa ja ennen kaikkea moottorin tehon menetystä. Jos imuventtiilissä ei ole automaattista venttiilivälyksen tasausta, se on parasta säätää säännöllisin väliajoin tai raskaan käytön jälkeen, ellet päätä vaihtaa venttiileitä ja venttiilijousia heti