Joulukausi 2024

Imuventtiilit – Daewoo

(löytyi 6 tulosta)

Relevanssin mukaan
Sijoituskriteerit
Imuventtiili FRECCIA R6428/SCR
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   R6428/SCR
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili PARADOWSCY PDAE001
Valmistaja:   PARADOWSCY
Valmistajan numero:   PDAE001
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili MAHLE 001 VE 30359 000
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   001 VE 30359 000
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili PARADOWSCY PDAE009
Valmistaja:   PARADOWSCY
Valmistajan numero:   PDAE009
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili FRECCIA R6096/SCR
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   R6096/SCR
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Imuventtiili PARADOWSCY PDAE005
Valmistaja:   PARADOWSCY
Valmistajan numero:   PDAE005
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Imuventtiilien rakenne ja toiminta

Kuten pakoventtiili, myös imuventtiili sijaitsee <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/sylinterinkansi-10702/ >polttomoottorin sylinterikannen yläosassa. Imuventtiili koostuu periaatteessa varresta ja venttiiliholkista. Venttiili istuu tiiviisti sylinterin pään niin sanottuun venttiilinpaikkaan. Venttiilin istukka on rengas, joka ympäröi venttiilin varren kulkua imuaukosta sylinterin palotilaan. Kun venttiili on hyvin säädetty, rengas ja venttiilin istukka muodostavat hermeettisen tiivisteen palotilaan. Imutahdissa imuventtiilin tehtävänä on täyttää sylinterien palotilat optimaalisesti polttoaineen ja ilman seoksella. Pakokaasutahdissa imuventtiili suljetaan, ja sen tehtävänä on sulkea imuaukko palotilaan

Korkea laatu lisää tehokkuutta ja kestävyyttä

Koska polttomoottorin on oltava kestävä, erityisen kestävät materiaalit takaavat imuventtiileille erityisen pitkän käyttöiän. Siksi imuventtiilin erityisen kulumisalttiit kohdat on karkaistu, ja imuventtiilin venttiilin varren päähän kohdistuvan voimakkaan paineen kestämiseksi sen päät on valmistettu kovametallista

Imuventtiilien säätö

Imuventtiilin liiallinen välys voi tällöin aiheuttaa melua koko venttiilikoneistossa ja ennen kaikkea moottorin tehon menetystä. Jos imuventtiilissä ei ole automaattista venttiilivälyksen tasausta, se on parasta säätää säännöllisin väliajoin tai raskaan käytön jälkeen, ellet päätä vaihtaa venttiileitä ja venttiilijousia heti