-3% jousituksesta

Ilmavirtausmittarit – Mercedes-Benz – KUORMA-AUTOT

(löytyi 23 tulosta)

Sijoituskriteerit
Ilmavirtausmittari MAGNETI MARELLI 213719656019
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   213719656019
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari BOSCH 0 280 217 509
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 280 217 509
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari HELLA 8ET 358 095-271
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   8ET 358 095-271
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari VEMO V20-72-5144
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V20-72-5144
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari HANS PRIES 401 331
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   401 331
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari Hüco HUCO 138935
Valmistaja:   HUCO
Valmistajan numero:   138935
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari BOSCH 0 280 218 01C
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 280 218 01C
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari AUTLOG LM1105
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   LM1105
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari HANS PRIES 401 336
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   401 336
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari VEMO V30-72-0015
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V30-72-0015
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari VDO 5WK97026Z
Valmistaja:   VDO
Valmistajan numero:   5WK97026Z
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari DELPHI AF10247-12B1
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   AF10247-12B1
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari VALEO 253728
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   253728
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari HANS PRIES 401 333
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   401 333
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ilmavirtausmittari PIERBURG 7.07759.88.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.07759.88.0
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Ilmavirtamittarit - rakenne ja toiminta

Ilmavirtamittarit asennetaan joko suoraan polttomoottoreiden imukanaviin tai ne sijoitetaan niin sanottuun ohituskanavaan, joka johdetaan ulos ja takaisin imukanavaan ja joka muuten kulkee imukanavan suuntaisesti. Aiemmin ilmamassamittarit toimivat johdonmukaisesti kuuman johdon avulla, mutta nykyään ne toimivat useimmiten niin sanotun kuuman kalvon avulla. Kuten vanhemmissa kuumalankailmavirtamittareissa, kuumakalvoilmavirtamittarin lämmitysvastus on valmistettu platinasta. Kuumakalvoilmavirtausmittari toimii niin sanotulla siltapiirillä, joka koostuu lämpötilavastuksesta, anturivastuksesta ja säädettävästä vastuksesta. Nämä kolme komponenttia sijaitsevat keraamisella kerroksella, jossa ne muodostavat eräänlaisen ohuen kalvon. Tämän kalvomaisen pinnan etuna on, että se on vähemmän herkkä kerrostumille ja että sen virtausvastus on pienempi kuin kuumalangalla varustetuissa malleissa. Anturi mittaa sen läpi virtaavan ilmamassan voimakkuutta. Ilmavirtausmittari määrittää mitatun arvon vertaamalla lämmitysvastuksen ja lämpötilavastuksen välistä lämpötilaeroa. Tätä tarkoitusta varten imetty ilma jäähdyttää lämmitysvastusta. Lämmitysvirran avulla lämmitysvastus palautetaan asetettuun lämpötilaan, jolloin voidaan mitata, arvioida ja käyttää säätöä varten tarvittava lämmitysvirran määrä. Ilmavirta-anturin määrittelemät mittausarvot välitetään ohjausyksikölle moottorin hallintaa varten. Nykyaikaiset laitteet toimivat kauttaaltaan digitaalisilla signaaleilla

Ilmavirta-antureiden viat, vianmääritys ja vaihto

Ilmamäärämittarin vialla tai toimintahäiriöllä on merkittäviä seurauksia moottorille, ja se voi johtaa epäsäännölliseen käyntiin mutta myös moottorin toimintakyvyn menettämiseen. Jos epäilet ilmavirta-anturivikaa, sinun on ensin arvioitava moottorin ohjausyksikön tiedot kyseisten osien diagnosoimiseksi. Vaikka useimpien tämäntyyppisten antureiden elektroniikka toimii erittäin luotettavasti ja niissä esiintyy harvoin vikoja, ilmamäärämittareiden toimintaa rajoittaa tai vikoja aiheuttaa lähinnä huonosti suodatettu imuilma. Ilmavirta-anturin korjaaminen ei ole suositeltavaa, joten ongelmien ilmetessä on parasta asentaa uusi ilmavirta-anturi