-3% jousituksesta

Ilmastointilaitteen painekytkimet – VW – KUORMA-AUTOT

(löytyi 7 tulosta)

Sijoituskriteerit
Korkeapainekytkin, ilmastointilaite VALEO 509661
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   509661
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Säätöventtiili, ilmastoinnin kompressori SUNAIR MC-1310I
Valmistaja:   SUNAIR
Valmistajan numero:   SUNMC-1310I
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Painekytkin, ilmastointilaite DELPHI TSP0435004
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TSP0435004
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Painekytkin, ilmastointilaite THERMOTEC KTT130076
Valmistaja:   THERMOTEC
Valmistajan numero:   KTT130076
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Painekytkin, ilmastointilaite DELPHI TSP0435058
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TSP0435058
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Painekytkin, ilmastointilaite DELPHI TSP0435005
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TSP0435005
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Painekytkin, ilmastointilaite THERMOTEC KTT130003
Valmistaja:   THERMOTEC
Valmistajan numero:   KTT130003
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Kesäkuukausina ilmastointijärjestelmä on meille kuljettajille erityisen tärkeä. Kun ulkolämpötila nousee jatkuvasti, voit yksinkertaisesti napsauttaa kojelaudan kytkintä, ja ajoneuvon sisälämpötila säätyy alaspäin. Auton ilmastointijärjestelmä ei kuitenkaan palvele tarkoitustaan vain kesäkuukausina. Sillä on tärkeä rooli miellyttävän lämpötilan ylläpitämisessä. Kun tietty lämpö- tai kylmyysaste on saavutettu, ilmastointilaitteen on tarkoitus pitää tämä lämpötila yllä pidempään.

Mutta mitä oikeastaan tapahtuu, jos ilmastointijärjestelmän painekytkin on viallinen?

Mikä on ilmastointilaitteen painekytkimen tehtävä?

Ilmastoinnin painekytkin edistää monien muiden osien ohella ajoneuvon sisäisen ilmastoinnin moitteetonta toimintaa. Se on sähkömekaaninen komponentti, joka sijaitsee suoraan ilmastointikompressorissa ja siten kylmäainepiirin korkeapaineosassa. Tämä kytkin koostuu useista yksittäisistä osista: paineanturista ja kahdesta kytkimestä.

Anturi seuraa jatkuvasti ilmastointilaitteen sisäistä painetta. Paineesta riippuen nämä kaksi kytkintä kytkeytyvät päälle tai pois päältä. Jos järjestelmän sisäinen paine on liian alhainen, ilmastointijärjestelmän painekytkin reagoi ja kompressorin magneettikytkin kytkeytyy päälle. Jos ilmastointilaitteen sisäinen paine on liian korkea, paineanturi kytkee kompressorin magneettikytkimen jälleen pois päältä. Jos ilmastointijärjestelmässä on vika, ilmastointikytkin lähettää vikailmoituksen suoraan ohjausyksikköön. Tämän jälkeen vika voidaan lukea ja korjata.

Mitä tehdä, jos ilmastoinnin painekytkin pettää?

Ilmastointilaitteen painekytkimen vian tunnistaa todennäköisesti siitä, että ilmastointilaite ei tuota viileää ilmaa, kun se kytketään päälle. Jos tämä ilmastointilaitteen osa ei toimi kunnolla, kompressori ei pysty käynnistymään. Jos tunnet jonkin verran autosi ilmastointijärjestelmän rakennetta ja olet kätevä, voit suorittaa järjestelmän tarkastuksen ja korjauksen itse. Muussa tapauksessa on suositeltavaa käydä valitsemassasi korjaamossa, jotta asiantuntijat voivat vaihtaa ilmastoinnin painekytkimen.

Ensimmäiseksi ammattilaiset tarkistavat, reagoivatko moottoritilassa olevat johdot, kun ilmastoinnin painekytkin aktivoidaan. Jos näin ei tapahdu, on hyvin todennäköistä, että ilmastointilaitteen kytkimessä on vika. Järjestelmän sisäinen paine tarkistetaan kuitenkin myös. Jos järjestelmä on riittävästi täynnä ja pystyy muodostamaan riittävästi painetta, tämä on toinen merkki siitä, että painekytkimessä on vika. Vikamuistin lukeminen antaa lopullisen vahvistuksen ilmastointijärjestelmän paineanturin viasta.

Sinulla on tietenkin mahdollisuus vaihtaa ilmastointilaitteen painekytkin itse ja säästää samalla rahaa. Noudata seuraavia ohjeita:

- Irrota ensin kansi, joka sijaitsee puskurin ja moottoritilan välissä.

- Nyt sinulla on esteetön näkymä ilmastointijärjestelmän jäähdyttimeen ja höyrystimeen.

- Ilmastointijärjestelmän painekytkin sijaitsee haihduttimen vasemmassa yläkulmassa ajosuuntaan nähden.

- Kierrä se varovasti irti.

- Aseta nyt uusi painekytkin paikalleen ja tarkista, että se toimii käynnistämällä ilmastointilaite.

- Asenna lopuksi poistettu kotelo takaisin paikalleen.

Koska et todennäköisesti käytä ilmastointilaitetta paljon tai lainkaan kylmänä vuodenaikana, saatat huomata paineanturin mahdollisen vian vasta keväällä tai kesällä. Vaikka voisit vaihtaa ilmastoinnin painekytkimen itse, sinun on varmistettava, että koko järjestelmä on huollettu asianmukaisesti. On aina järkevää tarkistaa, onko vuotoja, ja täyttää tai vaihtaa jäähdytysneste. Kannattaa myös harkita puhdistusta ei-toivottujen hiukkasten poistamiseksi.

Motointegratorista voit käyttää käytännöllistä hakutoimintoa löytääksesi juuri oikean painekytkimen ilmastointijärjestelmääsi. Valikoimassamme on noin 5 miljoonaa varaosaa, joten löydät varmasti etsimäsi, kun etsit ilmastoinnin painekytkintä. Nopean toimituksemme ansiosta, joka kestää kahdesta neljään toimituspäivää, voit pian aloittaa uuden osan asentamisen. Myymälämme toimittaa vain huippumerkkien tuotteita.

Motointegratorin verkkokaupasta saat varaosat kaikkiin automerkkeihin edullisesti ja laadukkaasti. Jos sinulla on kysyttävää, asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään.