-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Ilmanpoistoletkut – VW – KUORMA-AUTOT

(löytyi 12 tulosta)

Sijoituskriteerit
Öljynerotusletku IMPERGOM 223623
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   223623
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Letku, kampikammion tuuletus GATES EMH220
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH220
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 119 279
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   119 279
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Öljynerotusletku IMPERGOM 223802
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   223802
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Venttiili, kampikammiotuuletus HANS PRIES 118 738
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   118 738
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korjaussarja, kampikammion tuuletus GATES EMH912
Korjaussarja, kampikammion tuuletus GATES EMH912
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH912
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 170617
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   170617
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 170406
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   170406
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Venttiili, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 107189
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   107189
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tuuletusletku, moottoritila AKUSAN GB 0049
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0049
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tuuletusletku, moottoritila AKUSAN GB 0056
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0056
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 171009
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   171009
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Suljettu ilmanpoistoletku

Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja

Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta

Avoin kampikammion tuuletus

Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä