Joulukausi 2024

Ilmanpoistoletkut – VW

(löytyi 104 tulosta)

Sijoituskriteerit
Tuuletusletku, moottoritila AKUSAN GB 0055
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0055
4,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tuuletusletku, moottoritila AKUSAN GB 0044
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0044
41,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tuuletusletku, moottoritila AKUSAN GB 0070
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0070
5,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tuuletusletku, moottoritila AKUSAN GB 0064
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0064
11,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste, kampikammion tuuletus AKUSAN GB 0075
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0075
1,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, venttiilikopan tuuletus AKUSAN GB 0054
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0054
8,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 119 941
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   119 941
9,68 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-9734
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-9734
47,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-6498
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-6498
69,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 178941
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   178941
21,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus AKUSAN GB 0060
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0060
18,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljyletku AKUSAN GB 0065
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0065
10,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 177546
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   177546
46,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin HANS PRIES 117 409
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   117 409
14,36 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, venttiilikopan tuuletus AKUSAN GB 0047
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0047
18,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Suljettu ilmanpoistoletku

Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja

Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta

Avoin kampikammion tuuletus

Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä