Joulukausi 2024

Ilmanpoistoletkut – VW

(löytyi 91 tulosta)

Relevanssin mukaan
Sijoituskriteerit
Öljynerotusletku IMPERGOM 223528
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   223528
11,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotusletku IMPERGOM 223513
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   223513
5,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljyletku IMPERGOM 223600
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   223600
7,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus VAICO V10-2273
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-2273
32,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 170315
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   170315
12,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotusletku IMPERGOM 223547
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   223547
10,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotusletku IMPERGOM 221814
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   221814
27,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotusletku IMPERGOM 223512
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   223512
6,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus HANS PRIES 107 394
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   107 394
3,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotusletku IMPERGOM 221804
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   221804
7,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus HANS PRIES 111 358
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   111 358
4,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-4601
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-4601
57,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-2256
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-2256
31,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 117 164
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   117 164
18,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus JC PREMIUM BSW001PR
Valmistaja:   JC PREMIUM
Valmistajan numero:   BSW001PR
26,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Suljettu ilmanpoistoletku

Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja

Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta

Avoin kampikammion tuuletus

Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä