-3% jousituksesta

Ilmanpoistoletkut – VW

(löytyi 107 tulosta)

Sijoituskriteerit
Korjaussarja, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 170879
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   170879
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Letku, kampikammiotuuletus HANS PRIES 109 006
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   109 006
5,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotusletku IMPERGOM 221814
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   221814
27,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, venttiilikopan tuuletus HANS PRIES 113 643
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   113 643
5,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotusletku IMPERGOM 221804
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   221804
7,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus HANS PRIES 111 794
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   111 794
6,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-2596
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-2596
30,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 119 941
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   119 941
10,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, kampikammiotuuletus VAICO V10-9732
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-9732
28,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 118 616
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   118 616
34,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, venttiilikopan tuuletus AKUSAN GB 0054
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   GB 0054
7,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, venttiilikopan tuuletus HANS PRIES 113 892
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   113 892
8,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus HANS PRIES 100 199
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   100 199
2,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 115 670
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   115 670
15,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus HANS PRIES 107 394
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   107 394
3,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Suljettu ilmanpoistoletku

Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja

Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta

Avoin kampikammion tuuletus

Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä