-7€ autojen varaosista -10€ autojen varaosista -15€ autojen varaosista

Ilmanpoistoletkut – VW – KUORMA-AUTOT

(löytyi 93 tulosta)

Ilmanpoistoletkut

Polttomoottoreiden<a href=https://www.motointegrator.fi/tuotteer/kampikammio.html > kampikammiossa syntyy kaasuja, jotka tunnetaan myös nimellä blowby-kaasut. Nämä kaasut sisältävät polttoaineen palamattomia osia hiilivetyjen muodossa sekä lukuisia palamistuotteita. Koska kampikammio on suljettu tila, olisi ongelma, jos nämä kaasut eivät pääsisi poistumaan ilmanpoistoletkun kautta

Sijoituskriteerit
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 173420
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   173420
45,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-0899
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-0899
33,47 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-2256
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-2256
31,94 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-2596
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-2596
31,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V10-4491
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-4491
35,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, kampikammiotuuletus VAICO V10-9732
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-9732
28,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 46604
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   46604
30,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, kampikammiotuuletus VAICO V10-1619
Venttiili, kampikammiotuuletus VAICO V10-1619
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-1619
22,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotusletku IMPERGOM 223528
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   223528
10,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus VAICO V10-2273
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-2273
31,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus HANS PRIES 111 794
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   111 794
6,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotusletku IMPERGOM 223513
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   223513
6,84 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 107194
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   107194
53,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 117 361
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   117 361
32,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus VAICO V20-1112
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V20-1112
14,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Suljettu ilmanpoistoletku

Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja

Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta

Avoin kampikammion tuuletus

Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä