- Pusty
- SAATAVUUS
- Hinta
- Ilmanpoistoletkut useimmin haetuille tuotemerkeille
Ilmanpoistoletkut – Mercedes-Benz
(löytyi 43 tulosta)
Valmistaja: | HANS PRIES |
Valmistajan numero: | 409 300 |
Valmistaja: | HANS PRIES |
Valmistajan numero: | 410 188 |
Valmistaja: | VAICO |
Valmistajan numero: | V30-0676 |
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 44984 |
Valmistaja: | JC PREMIUM |
Valmistajan numero: | BSM004PR |
Valmistaja: | VAICO |
Valmistajan numero: | V30-3644 |
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 33862 |
Valmistaja: | VAICO |
Valmistajan numero: | V30-1884 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Suljettu ilmanpoistoletku
Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja
Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta
Avoin kampikammion tuuletus
Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä