-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Ilmanpoistoletkut – Mercedes-Benz – KUORMA-AUTOT

(löytyi 9 tulosta)

Sijoituskriteerit
Öljynerotusletku VAICO V30-0938
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V30-0938
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Öljynerotin, kampikammiotuuletus HANS PRIES 409 303
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   409 303
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Letku, tuloilma GATES EMH505
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH505
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Letku, venttiilikopan tuuletus HANS PRIES 408 051
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   408 051
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Letku, tuloilma GATES EMH514
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH514
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Letku, venttiilikopan tuuletus MEYLE 014 001 0044
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   014 001 0044
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Letku, tuloilma GATES EMH503
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH503
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Letku, kampikammiotuuletus GATES EMH523
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH523
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Öljynerotusletku VAICO V30-0917
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V30-0917
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Suljettu ilmanpoistoletku

Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja

Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta

Avoin kampikammion tuuletus

Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä