Joulukausi 2024

Ilmanpoistoletkut – Mercedes-Benz

(löytyi 43 tulosta)

Sijoituskriteerit
Letku, kampikammiotuuletus VAICO V30-3644
Letku, kampikammiotuuletus VAICO V30-3644
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V30-3644
6,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, tuloilma VAICO V30-0676
Letku, tuloilma VAICO V30-0676
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V30-0676
4,12 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, venttiilikopan tuuletus HANS PRIES 408 476
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   408 476
10,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, venttiilikopan tuuletus HANS PRIES 410 188
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   410 188
7,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 33862
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   33862
4,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, venttiilikopan tuuletus HANS PRIES 408 051
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   408 051
4,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotusletku VAICO V30-0917
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V30-0917
6,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, venttiilikopan tuuletus VAICO V30-1614
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V30-1614
4,06 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kotelo, jakopää, kampikammio FEBI BILSTEIN 108123
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   108123
30,28 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 49467
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   49467
16,73 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, tuloilma GATES EMH130
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH130
10,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, tuloilma GATES EMH506
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH506
7,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, tuloilma GATES EMH515
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH515
20,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus GATES EMH521
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH521
5,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Letku, kampikammiotuuletus GATES EMH538
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   EMH538
1,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Suljettu ilmanpoistoletku

Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja

Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta

Avoin kampikammion tuuletus

Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä