-3% jousituksesta

Ilmanpoistoletkut – Chevrolet

(löytyi 3 tulosta)

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Öljynerotin, kampikammiotuuletus FEBI BILSTEIN 108259
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   108259
39,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, kampikammiotuuletus MEAT & DORIA 91639
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   91639
30,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiili, kampikammiotuuletus MEAT & DORIA 91621
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   91621
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Suljettu ilmanpoistoletku

Yhä useammat kaasut aiheuttaisivatyhä korkeamman paineen esimerkiksi <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljypohjat-10913/ > öljypohjassa , joka jossain vaiheessa itsenäisesti ja hallitsemattomasti pyrkisi ulos, esimerkiksi tiivisteiden kautta. Näin ollen kampikammiosta poistetaan järjestelmällisesti puhalluskaasut. Tätä varten kampikammioon luodaan pieni alipaine. Tämä alipaine ei saa kuitenkaan kasvaa liian suureksi, sillä muuten on olemassa vaara, että lika- ja öljyhiukkasten saastuttama ilma imetään sisään. Jos moottorin tuuletusputken imuvaikutus olisi liian voimakas, myös moottorin pyörivistä osista imisi liikaa öljyä. Kampikammion ilmanvaihtoa on periaatteessa kahta tyyppiä: suljettu ja avoin ilmanvaihtolinja

Hengityslinjan avulla myös kampikammion kaasut imetään automaattisesti sisään. Tätä tarkoitusta varten hengityslinjassa on moottorin hengityslinja, joka johtaa kampikammiosta moottorin imukanavaan. Siellä on alipaine, joka vaikuttaa myös kampikammioon moottorin tuuletuslinjan kautta. Jotta moottori toimisi aina sopivalla paineella, kampikammion painetta säädetään useimmissa moottorityypeissä automaattisesti säätöventtiilillä. Tämäntyyppisen kampikammion tuuletuksen etuna on lähinnä se, että se lisää moottorin tehokkuutta palauttamalla palamattomat hiilivedyt automaattisesti palamisprosessiin imukanavan kautta

Avoin kampikammion tuuletus

Avoimessa kampikammion ilmanvaihdossa puhalluskaasut poistetaan kampikammiosta ilmakehään erityisellä imupuhaltimella moottorin ilmanvaihtolinjan kautta. Tässä tekniikassa öljysumun erottaminen on erittäin toivottavaa, koska muutoin ympäristö saastuisi liikaa kampikammiosta ulos virtaavien kaasujen ja aineiden jäämistä