- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- Hinta
Ilmankuivaimet – KUORMA-AUTOT
(löytyi 215 tulosta)
Jäätyneet jarruventtiilit, korroosio paineilmajärjestelmässä, komponenttien lisääntynyt kuluminen - kuorma-autojen ilmankuivaimien ansiosta nämä ongelmat kuuluvat menneisyyteen. Ilmankuivaimia käytetään raskaissa hyötyajoneuvoissa (> 7,5 tonnia). Kuorma-autoissa ne ovat tärkeä osa jarrujärjestelmää. Yhtäältä ne vähentävät kosteutta ja kosteutta ja toisaalta suojaavat järjestelmää öljyn tai öljyhiilen aiheuttamalta saastumiselta.
Motointegratorista löydät kuorma-autojen ilmankuivaimet huippumerkkien valmistajilta edulliseen hintaan. Halusitpa sitten jälkiasentaa kuorma-autoosi ilmankuivaimen, tarvitsit siihen vaihtokasetin tai haluat vaihtaa vanhan, mahdollisesti viallisen ilmankuivaimesi uuteen - Motointegratorin palkittu verkkokauppa tarjoaa laadukkaita varaosia ja tarvikkeita henkilö- ja hyötyajoneuvoihin.
Valmistaja: | KNORRBREMSE |
Valmistajan numero: | LA 8229 |
Valmistaja: | KNORRBREMSE |
Valmistajan numero: | K 125170 |
Valmistaja: | PNEUMATICS |
Valmistajan numero: | PN-10204 |
Valmistaja: | PNEUMATICS |
Valmistajan numero: | PN-10170 |
Valmistaja: | KNORRBREMSE |
Valmistajan numero: | ZB 4730 |
Valmistaja: | DT SPARE PARTS |
Valmistajan numero: | 6.63008 |
Valmistaja: | DT SPARE PARTS |
Valmistajan numero: | 2.44360 |
Valmistaja: | KNORRBREMSE |
Valmistajan numero: | LA 8635 |
Valmistaja: | PETERS |
Valmistajan numero: | 076.895-00 |
Valmistaja: | EBS |
Valmistajan numero: | 01.01.4014 |
Pneumaattiset jarrujärjestelmät - miksi kuorma-autot tarvitsevat ilmankuivaimia?
Toisin kuin henkilöautoissa, raskaiden hyötyajoneuvojen (> 7,5 tonnia) pyöriä ei pysäytetä jarrunesteellä vaan paineilmalla. Tämän tuottaa kompressori: kompressori tai paineilmakompressori, jota moottori vetää kiilahihnan avulla jatkuvasti, imee ilmaa, puristaa sen ja lähettää sen paineensäätimelle.
Tämä ilma sisältää kosteutta - joskus enemmän, joskus vähemmän, riippuen ulkolämpötilasta. Jotta tämä kosteus ei vahingoittaisi jarrujärjestelmää, se on poistettava ja tyhjennettävä. Aiemmin kuorma-autot varustettiin siksi poistoventtiilillä, jota piti käyttää joko käsin tai joka toimi automaattisesti. Jäätymisenestopumppuja käytettiin myös varmistamaan, että venttiili toimi myös jäisissä lämpötiloissa. Nykyään ilmanpoistosventtiilit ja pakkasnestepumput ovat onneksi historiaa - sen sijaan paineilma puristetaan ilmankuivaimen läpi, puhdistetaan ja tyhjennetään.
Miten ilmankuivain toimii?
Tunnettujen tuotemerkkien, kuten SORL, KNORR tai KNORRBREME, ilmankuivaimet rajoittavat kuorma-auton jarrujärjestelmän kosteuden noin 35 prosenttiin ulkolämpötilasta tai yleisestä ilmankosteudesta riippumatta. Ilmankuivaimen tärkein komponentti on ilmansuodatinpatruuna, joka koostuu likasuodattimesta ja kuivausaineesta:
- Likasuodattimen päätehtävänä on ensin poistaa öljy ja öljyhiili järjestelmässä olevasta paineilmasta. Samalla se jäähdyttää imuilmaa muutamalla asteella, jolloin vesi tiivistyy ja poistuu ilmasta. Yhdessä öljyn epäpuhtauksien kanssa tämä vesi kerätään kammioon ja tyhjennetään ilmanpoistoaukon kautta.
- Jäljelle jäävä ilma ohjataan kuivausaineen päälle lisävedenpoistoa varten. Tämä on zeoliitista tai silikageelistä valmistettu granulaatti. Suuri osa kuivatusta paineilmasta johdetaan sitten monipiirisuojaventtiiliin ja pienempi osa regenerointisäiliöön.
Miten ilmankuivain puhdistaa itsensä?
Heti kun kuorma-auton jarrujärjestelmän tavoitepaine on saavutettu, paineensäädin katkaisee automaattisesti ilmansyötön ja käynnistää niin sanotun regenerointivaiheen. Regenerointisäiliöstä puhdistettu ilma ohjataan takaisin ilmankuivaimen rakeisiin ja kuivattaa sen sekä likasuodattimen. Ylimääräinen ilma poistuu ulos ilmanpoistoventtiilin kautta.
Millaisia erilaisia ilmankuivaimia on olemassa?
Kuorma-autojen ilmankuivaimet erotetaan yleensä yksi- ja kaksivaiheisiin. Voit myös valita mallit, joissa paineensäädin on joko integroitu tai saatavana erikseen. Asiantunteva asiakaspalvelutiimimme neuvoo sinua kuorma-autosi yhteensopivuudesta ensiluokkaisten valmistajien, kuten EBS:n, PNEUMATICSin, HALDEXin tai WABCOn, ilmankuivaimien kanssa.
Mitkä ovat mahdollisia vikoja ilmankuivaimessa?
Kuten minkä tahansa komponentin kohdalla, myös ilmankuivaimessa venttiilit voivat vaurioitua. Näitä vikoja esiintyy kuitenkin harvoin.
Milloin minun pitäisi vaihtaa ilmankuivain tai ilmankuivainpatruuna?
Ihannetapauksessa ilmankuivaimen patruuna tulisi vaihtaa kerran vuodessa. Vaikka kuivausaine regeneroituu regenerointi-ilman ansiosta, rakeet menettävät tehonsa tietyn ajan kuluttua ja menettävät imukykynsä. Lisäksi kompressori saattaa vapauttaa liikaa öljyä, ja kuivausaine voi ajan myötä rasvoittua. Tämän vuoksi patruunan kunto on tarkistettava säännöllisesti, varsinkin jos matkustat usein trukilla kylmissä maissa, kuten Venäjällä, Norjassa, Ruotsissa tai Suomessa. Ilmankuivainpatruunan vaihtoväliä on aina noudatettava. Muuten jarrujärjestelmään voi syntyä korroosiovaurioita, ja talvella on jopa vaara, että jarrujärjestelmä jäätyy.
Jos tarvitset uuden ilmankuivaimen tai haluat jälkiasentaa ilmankuivaimen, voit tilata sen edullisesti palkitusta verkkokaupastamme ja teettää sen asennuksen kuorma-autoosi asiantuntijalla. Näin säästät rahaa, mutta saat silti korkealaatuisen ilmankuivaimen ensiluokkaiselta valmistajalta.
Tilaa kuorma-autojen ilmankuivaimet Motointegratorin verkkokaupasta
Motointegrator tarjoaa yli 5 miljoonaa varaosaa kaikkiin automerkkeihin ja kuorma-automalleihin. Kaikille ilmankuivaimille, jotka löydät ja tilaat meiltä verkossa, on ominaista korkein laatu ja ammattitaito. Salamannopean toimituksen lisäksi pidämme erittäin tärkeänä korkeaa asiakastyytyväisyyttä, mikä näkyy erinomaisissa asiakasarviossamme. Jos tilaat uuden ilmankuivaimen kuorma-autoosi jo tänään, se on mukanasi neljän arkipäivän kuluessa.