-4% autojen varaosista

Akselistorungon laakerointi – VW

(löytyi 36 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Laakerisarja, akselirunko FEBI BILSTEIN 19930
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   19930
26,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akseliston kiinnitys FEBI BILSTEIN 184136
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   184136
18,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko MEYLE 100 199 0033
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   100 199 0033
3,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, akselistorunko REINHOCH RH20-0014
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH20-0014
17,28 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko DELPHI TD863W
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TD863W
3,17 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko FEBI BILSTEIN 46158
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   46158
14,79 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko MEYLE 100 501 0006/S
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   100 501 0006/S
18,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko MEYLE 100 501 0003/S
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   100 501 0003/S
18,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, akselistorunko FEBI BILSTEIN 32614
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   32614
23,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, akselistorunko FEBI BILSTEIN 32633
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   32633
45,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akseliston kiinnitys DELPHI TD866W
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TD866W
2,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Silentblock, runko FEBI BILSTEIN 45903
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   45903
27,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko HANS PRIES 108 633
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   108 633
2,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko FEBI BILSTEIN 103228
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   103228
9,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko FORTUNE LINE FZ9795
Valmistaja:   FORTUNE LINE
Valmistajan numero:   FZ9795
5,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Ajoneuvosi taka-akselipalkki

Taka-akselipalkki on turvallisuuden kannalta tärkeä osa, ja se kantaa suuren osan ajoneuvon painosta. Se on yhteys alustan osien ja korin välillä. Taka-akselipalkki vaikuttaa näin ollen merkittävästi ajokäyttäytymiseen ja ajomukavuuteen. Koska taka-akselipalkki on suoraan lähellä tien pintaa, se altistuu jatkuvasti suurille kuormituksille. Jääkiteet tai tiesuola sekä märkyys tai pyörteiset kivet voivat myös vahingoittaa taka-akselipalkkia huomattavasti. Siksi on tärkeää, että sekä etu- että taka-akselipalkki tarkastetaan säännöllisin väliajoin erikoiskorjaamossa.

Erilaiset taka-akselipalkkien rakenteet

Taka-akselipalkki on asennettu ajoneuvon painopisteen taakse. Takapyörät on asennettu sen päälle. Tämä sisältää pyöräntuennat, iskunvaimentimet, nivelet ja jouset. Taka-akselit voidaan rakentaa eri tavoin. Yksinkertaisin ja vanhin vaihtoehto on niin sanottu jäykkä akseli, jossa ajoneuvon renkaat on yhdistetty toisiinsa kiinteän akselipalkin avulla. Nykyaikaisissa ajoneuvoissa on sen sijaan erillisjousitus, kuten etuvetoisten autojen vetoakseli. Myös väliakselit, kierreakselit ja integroidut akselit ovat yleisiä henkilö- ja kuorma-autoissa.

Motointegratorin autoasiantuntijoiden vinkki: Jos taka-akselipalkissa on havaittavissa ruoste- tai korroosiovaurioita, ne voidaan niiden voimakkuudesta riippuen arvioida vikana päätarkastuksessa. Useimmissa tapauksissa ruostetta esiintyy, koska akselistorungon ja sen sisällä olevien onteloiden joskus hyvinkin kulmikkaan rakenteen vuoksi siihen kertyy helposti vettä. Sisätilojen monimutkainen luonne vaikeuttaa nesteen kuivumista, joten ruostetta voi helposti muodostua. Jos taka-akselipalkin ruosteisia kohtia ei tunnisteta ajoissa, ruostumista voi tapahtua. Tämä on huomattava turvallisuusriski. Ruosteen muodostumisen estämiseksi suositellaan ruostumattomasta alumiinista valmistettuja kantoaukkoja.

Taka-akselipalkki on vaihdettava, ennen kuin katsastaja voi antaa sinulle tarran yleistarkastuksen jälkeen.

Viallisen taka-akselipalkin ominaisuudet

  • tuntematon ajokäyttäytyminen
  • melun kehitys
  • renkaat kuluneet toiselta puolelta
  • akselipalkin muodonmuutokset
  • halkeamat tai vastaavat vauriot
  • selvästi näkyvä ruoste- tai korroosiovaurio

Taka-akselipalkin vian syyt voivat vaihdella. Se johtuu usein akselin jatkuvasta ylikuormituksesta, joka johtuu esimerkiksi usein ajamisesta päällystämättömillä pinnoilla. Myös materiaalin vanheneminen, ajoneuvon liiallinen ajokilometrimäärä tai onnettomuusvaurio edellyttävät taka-akselipalkin korjaamista tai vaihtamista. Taka-akselipalkin vaihtaminen on kuitenkin yleensä hyvin aikaa vievää, koska siihen asennetaan vakaajat, laakerit ja monet muut osat. Nämä on ensin poistettava, jotta taka-akselipalkkiin päästään käsiksi.

Akselin oikaisu, hitsaus tai täyttö ei yleensä ole sallittua. Taka-akselipalkin peruskorjauksen yhteydessä on kuitenkin järkevää vaihtaa ohjausholkit, akseliston rungon laakeri ja muut lisävarusteet. Yksittäiset liitoskohdat, joissa taka-akselipalkki on kiinnitetty ajoneuvon runkoon ja koriin, ovat heikko kohta. Tämä johtuu siitä, että niihin kohdistuu joissakin tapauksissa valtavia voimia, jotka rasittavat erityisesti laakereita huomattavasti.

Moottorin, alustan ja ajoneuvon korin välisen jäykän yhteyden vuoksi tärinä välittyy suoraan matkustajatilaan. Taka-akselipalkki vähentää näitä tärinöitä merkittävästi. Siihen kiinnitetyillä kumi-metallilaakereilla, pyöränohjaimilla ja poikittaisohjausvarret ovat myös ratkaisevassa asemassa tässä suhteessa.

Taka-akselipalkit voivat olla joko yksi- tai moniosaisia. Ensin mainitut ovat huomattavasti monimutkaisempia valmistaa, koska ne yleensä valetaan. Ne soveltuvat erinomaisesti suurten voimien vaimentamiseen, kuten kuoppaisilla tienpinnoilla esiintyvien voimien vaimentamiseen. Moniosaiset akselipalkit joko pultataan tai hitsataan yhteen tuotannon aikana. Niiden avulla voidaan tarvittaessa muuttaa raideleveyttä. Riippumatta siitä, mikä muunnos sopii ajoneuvoosi, perustehtävät ovat samat.

Osta edullisia taka-akselipalkkeja verkosta

Varmista haluamasi tuote huippuvalmistajilta, kuten Delphi, Lemfoerder, Meyle, SNR, Yamato tai Corteco, Motointegratorissa, palkitussa verkkokaupassa, ja hyödy noin 5 miljoonan varaosan korkeasta laadusta. Tutustu huippumerkkien lisävarusteisiin ja odota taka-akselipalkin salamannopeaa toimitusta 2-4 arkipäivän kuluessa. Onko sinulla kysyttävää tai haluaisitko tietää lisää teknisistä yksityiskohdista? Keskustele ystävällisen asiakaspalvelutiimimme kanssa.