-7€ autojen varaosista -10€ autojen varaosista -15€ autojen varaosista

Akselistorungon laakerointi – GMC – KUORMA-AUTOT

(löytyi 303 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Akselistorungon laakerointi.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle GMC
Sijoituskriteerit
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 10134 02
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   10134 02
4,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko TEDGUM TED11439
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   TED11439
30,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko FEBI BILSTEIN 10300
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   10300
10,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Moottorin kiinnitys REINHOCH RH11-2025
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH11-2025
4,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko MOOG CI-SB-10866
Valmistaja:   MOOG
Valmistajan numero:   CI-SB-10866
13,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, akselistorunko FEBI BILSTEIN 04945
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   04945
93,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tasauspyörästö KOREA J70354KOREA
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   J70354OEM
9,87 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, akselistorunko MEYLE KIT 014 035 0061
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   014 035 0061
54,36 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, akselistorunko MEYLE KIT 014 710 0005
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   014 710 0005
47,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko IMPERGOM 32881
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   32881
13,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko FEBI BILSTEIN 173878
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   173878
23,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akseliston kiinnitys YAMATO J51048AYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51048AYMT
10,17 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi AKUSAN TB 0003
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   TB 0003
12,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, akselistorunko IMPERGOM 35733
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   35733
23,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, akselirunko DELPHI TD796W
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TD796W
14,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Ajoneuvosi taka-akselipalkki

Taka-akselipalkki on turvallisuuden kannalta tärkeä osa, ja se kantaa suuren osan ajoneuvon painosta. Se on yhteys alustan osien ja korin välillä. Taka-akselipalkki vaikuttaa näin ollen merkittävästi ajokäyttäytymiseen ja ajomukavuuteen. Koska taka-akselipalkki on suoraan lähellä tien pintaa, se altistuu jatkuvasti suurille kuormituksille. Jääkiteet tai tiesuola sekä märkyys tai pyörteiset kivet voivat myös vahingoittaa taka-akselipalkkia huomattavasti. Siksi on tärkeää, että sekä etu- että taka-akselipalkki tarkastetaan säännöllisin väliajoin erikoiskorjaamossa.

Erilaiset taka-akselipalkkien rakenteet

Taka-akselipalkki on asennettu ajoneuvon painopisteen taakse. Takapyörät on asennettu sen päälle. Tämä sisältää pyöräntuennat, iskunvaimentimet, nivelet ja jouset. Taka-akselit voidaan rakentaa eri tavoin. Yksinkertaisin ja vanhin vaihtoehto on niin sanottu jäykkä akseli, jossa ajoneuvon renkaat on yhdistetty toisiinsa kiinteän akselipalkin avulla. Nykyaikaisissa ajoneuvoissa on sen sijaan erillisjousitus, kuten etuvetoisten autojen vetoakseli. Myös väliakselit, kierreakselit ja integroidut akselit ovat yleisiä henkilö- ja kuorma-autoissa.

Motointegratorin autoasiantuntijoiden vinkki: Jos taka-akselipalkissa on havaittavissa ruoste- tai korroosiovaurioita, ne voidaan niiden voimakkuudesta riippuen arvioida vikana päätarkastuksessa. Useimmissa tapauksissa ruostetta esiintyy, koska akselistorungon ja sen sisällä olevien onteloiden joskus hyvinkin kulmikkaan rakenteen vuoksi siihen kertyy helposti vettä. Sisätilojen monimutkainen luonne vaikeuttaa nesteen kuivumista, joten ruostetta voi helposti muodostua. Jos taka-akselipalkin ruosteisia kohtia ei tunnisteta ajoissa, ruostumista voi tapahtua. Tämä on huomattava turvallisuusriski. Ruosteen muodostumisen estämiseksi suositellaan ruostumattomasta alumiinista valmistettuja kantoaukkoja.

Taka-akselipalkki on vaihdettava, ennen kuin katsastaja voi antaa sinulle tarran yleistarkastuksen jälkeen.

Viallisen taka-akselipalkin ominaisuudet

  • tuntematon ajokäyttäytyminen
  • melun kehitys
  • renkaat kuluneet toiselta puolelta
  • akselipalkin muodonmuutokset
  • halkeamat tai vastaavat vauriot
  • selvästi näkyvä ruoste- tai korroosiovaurio

Taka-akselipalkin vian syyt voivat vaihdella. Se johtuu usein akselin jatkuvasta ylikuormituksesta, joka johtuu esimerkiksi usein ajamisesta päällystämättömillä pinnoilla. Myös materiaalin vanheneminen, ajoneuvon liiallinen ajokilometrimäärä tai onnettomuusvaurio edellyttävät taka-akselipalkin korjaamista tai vaihtamista. Taka-akselipalkin vaihtaminen on kuitenkin yleensä hyvin aikaa vievää, koska siihen asennetaan vakaajat, laakerit ja monet muut osat. Nämä on ensin poistettava, jotta taka-akselipalkkiin päästään käsiksi.

Akselin oikaisu, hitsaus tai täyttö ei yleensä ole sallittua. Taka-akselipalkin peruskorjauksen yhteydessä on kuitenkin järkevää vaihtaa ohjausholkit, akseliston rungon laakeri ja muut lisävarusteet. Yksittäiset liitoskohdat, joissa taka-akselipalkki on kiinnitetty ajoneuvon runkoon ja koriin, ovat heikko kohta. Tämä johtuu siitä, että niihin kohdistuu joissakin tapauksissa valtavia voimia, jotka rasittavat erityisesti laakereita huomattavasti.

Moottorin, alustan ja ajoneuvon korin välisen jäykän yhteyden vuoksi tärinä välittyy suoraan matkustajatilaan. Taka-akselipalkki vähentää näitä tärinöitä merkittävästi. Siihen kiinnitetyillä kumi-metallilaakereilla, pyöränohjaimilla ja poikittaisohjausvarret ovat myös ratkaisevassa asemassa tässä suhteessa.

Taka-akselipalkit voivat olla joko yksi- tai moniosaisia. Ensin mainitut ovat huomattavasti monimutkaisempia valmistaa, koska ne yleensä valetaan. Ne soveltuvat erinomaisesti suurten voimien vaimentamiseen, kuten kuoppaisilla tienpinnoilla esiintyvien voimien vaimentamiseen. Moniosaiset akselipalkit joko pultataan tai hitsataan yhteen tuotannon aikana. Niiden avulla voidaan tarvittaessa muuttaa raideleveyttä. Riippumatta siitä, mikä muunnos sopii ajoneuvoosi, perustehtävät ovat samat.

Osta edullisia taka-akselipalkkeja verkosta

Varmista haluamasi tuote huippuvalmistajilta, kuten Delphi, Lemfoerder, Meyle, SNR, Yamato tai Corteco, Motointegratorissa, palkitussa verkkokaupassa, ja hyödy noin 5 miljoonan varaosan korkeasta laadusta. Tutustu huippumerkkien lisävarusteisiin ja odota taka-akselipalkin salamannopeaa toimitusta 2-4 arkipäivän kuluessa. Onko sinulla kysyttävää tai haluaisitko tietää lisää teknisistä yksityiskohdista? Keskustele ystävällisen asiakaspalvelutiimimme kanssa.