-3% jousituksesta

Akselistorungon laakerointi

(löytyi 133 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Akselistorungon laakerointi.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Fiat 500e (332_) Elektro 3+1 (FA1), teho: 118 hv/87 kW

Taka-akselipalkki yhdistää ajoneuvon kaksi pyörää, jotka on sijoitettu vierekkäin ajosuunnassa. Etuakselipalkki eroaa olennaisesti taka-akselistorungosta - erityisesti rakenteen ja suunnittelun osalta. Taka-akselipalkille Audi 80 B3:sta VW Caddyhin on ominaista vankka rakenne. Sen vuoksi vaihtaminen on harvoin tarpeen.

Ajan mittaan voi kuitenkin esiintyä kulumista, jolloin taka-akselistorunko on korjattava tai vaihdettava. Myös liikenneonnettomuuden jälkeen taka-akselipalkin vaihto voi tietyissä olosuhteissa olla väistämätöntä. Motointegratorista löydät kaikkien automerkkien ensiluokkaiset taka-akselipalkit edulliseen hintaan. Valikoimaamme kuuluu noin 5 miljoonaa. Varaosat ja tarvikkeet parasta laatua. Hyödy erinomaisesta asiakaspalvelustamme, salamannopeasta toimituksesta ja monista muista eduista.

Varaosat LEMFÖRDER
Sijoituskriteerit
Laakeri, akselirunko IMPERGOM 31698
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   31698
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko FEBI BILSTEIN 104120
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   104120
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko HUTCHINSON 531613
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   531613
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko HUTCHINSON 560092
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   560092
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko MONROE L65829
Valmistaja:   MONROE
Valmistajan numero:   L65829
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko MOOG BM-SB-13489
Valmistaja:   MOOG
Valmistajan numero:   BM-SB-13489
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ohjaustanko, pyörän jousitus SASIC 4001588
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   4001588
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akseliston kiinnitys CORTECO 21652818
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   21652818
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko FEBI BILSTEIN 07608
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   07608
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akseliston kiinnitys HUTCHINSON 531382
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   531382
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko LEMFÖRDER 29781 01
Laakeri, akselirunko LEMFÖRDER 29781 01
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   29781 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko HUTCHINSON 560550
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   560550
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko FEBI BILSTEIN 48723
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   48723
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko IMPERGOM 37617
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   37617
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, akselirunko SASIC 2606005
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2606005
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Ajoneuvosi taka-akselipalkki

Taka-akselipalkki on turvallisuuden kannalta tärkeä osa, ja se kantaa suuren osan ajoneuvon painosta. Se on yhteys alustan osien ja korin välillä. Taka-akselipalkki vaikuttaa näin ollen merkittävästi ajokäyttäytymiseen ja ajomukavuuteen. Koska taka-akselipalkki on suoraan lähellä tien pintaa, se altistuu jatkuvasti suurille kuormituksille. Jääkiteet tai tiesuola sekä märkyys tai pyörteiset kivet voivat myös vahingoittaa taka-akselipalkkia huomattavasti. Siksi on tärkeää, että sekä etu- että taka-akselipalkki tarkastetaan säännöllisin väliajoin erikoiskorjaamossa.

Erilaiset taka-akselipalkkien rakenteet

Taka-akselipalkki on asennettu ajoneuvon painopisteen taakse. Takapyörät on asennettu sen päälle. Tämä sisältää pyöräntuennat, iskunvaimentimet, nivelet ja jouset. Taka-akselit voidaan rakentaa eri tavoin. Yksinkertaisin ja vanhin vaihtoehto on niin sanottu jäykkä akseli, jossa ajoneuvon renkaat on yhdistetty toisiinsa kiinteän akselipalkin avulla. Nykyaikaisissa ajoneuvoissa on sen sijaan erillisjousitus, kuten etuvetoisten autojen vetoakseli. Myös väliakselit, kierreakselit ja integroidut akselit ovat yleisiä henkilö- ja kuorma-autoissa.

Motointegratorin autoasiantuntijoiden vinkki: Jos taka-akselipalkissa on havaittavissa ruoste- tai korroosiovaurioita, ne voidaan niiden voimakkuudesta riippuen arvioida vikana päätarkastuksessa. Useimmissa tapauksissa ruostetta esiintyy, koska akselistorungon ja sen sisällä olevien onteloiden joskus hyvinkin kulmikkaan rakenteen vuoksi siihen kertyy helposti vettä. Sisätilojen monimutkainen luonne vaikeuttaa nesteen kuivumista, joten ruostetta voi helposti muodostua. Jos taka-akselipalkin ruosteisia kohtia ei tunnisteta ajoissa, ruostumista voi tapahtua. Tämä on huomattava turvallisuusriski. Ruosteen muodostumisen estämiseksi suositellaan ruostumattomasta alumiinista valmistettuja kantoaukkoja.

Taka-akselipalkki on vaihdettava, ennen kuin katsastaja voi antaa sinulle tarran yleistarkastuksen jälkeen.

Viallisen taka-akselipalkin ominaisuudet

  • tuntematon ajokäyttäytyminen
  • melun kehitys
  • renkaat kuluneet toiselta puolelta
  • akselipalkin muodonmuutokset
  • halkeamat tai vastaavat vauriot
  • selvästi näkyvä ruoste- tai korroosiovaurio

Taka-akselipalkin vian syyt voivat vaihdella. Se johtuu usein akselin jatkuvasta ylikuormituksesta, joka johtuu esimerkiksi usein ajamisesta päällystämättömillä pinnoilla. Myös materiaalin vanheneminen, ajoneuvon liiallinen ajokilometrimäärä tai onnettomuusvaurio edellyttävät taka-akselipalkin korjaamista tai vaihtamista. Taka-akselipalkin vaihtaminen on kuitenkin yleensä hyvin aikaa vievää, koska siihen asennetaan vakaajat, laakerit ja monet muut osat. Nämä on ensin poistettava, jotta taka-akselipalkkiin päästään käsiksi.

Akselin oikaisu, hitsaus tai täyttö ei yleensä ole sallittua. Taka-akselipalkin peruskorjauksen yhteydessä on kuitenkin järkevää vaihtaa ohjausholkit, akseliston rungon laakeri ja muut lisävarusteet. Yksittäiset liitoskohdat, joissa taka-akselipalkki on kiinnitetty ajoneuvon runkoon ja koriin, ovat heikko kohta. Tämä johtuu siitä, että niihin kohdistuu joissakin tapauksissa valtavia voimia, jotka rasittavat erityisesti laakereita huomattavasti.

Moottorin, alustan ja ajoneuvon korin välisen jäykän yhteyden vuoksi tärinä välittyy suoraan matkustajatilaan. Taka-akselipalkki vähentää näitä tärinöitä merkittävästi. Siihen kiinnitetyillä kumi-metallilaakereilla, pyöränohjaimilla ja poikittaisohjausvarret ovat myös ratkaisevassa asemassa tässä suhteessa.

Taka-akselipalkit voivat olla joko yksi- tai moniosaisia. Ensin mainitut ovat huomattavasti monimutkaisempia valmistaa, koska ne yleensä valetaan. Ne soveltuvat erinomaisesti suurten voimien vaimentamiseen, kuten kuoppaisilla tienpinnoilla esiintyvien voimien vaimentamiseen. Moniosaiset akselipalkit joko pultataan tai hitsataan yhteen tuotannon aikana. Niiden avulla voidaan tarvittaessa muuttaa raideleveyttä. Riippumatta siitä, mikä muunnos sopii ajoneuvoosi, perustehtävät ovat samat.

Osta edullisia taka-akselipalkkeja verkosta

Varmista haluamasi tuote huippuvalmistajilta, kuten Delphi, Lemfoerder, Meyle, SNR, Yamato tai Corteco, Motointegratorissa, palkitussa verkkokaupassa, ja hyödy noin 5 miljoonan varaosan korkeasta laadusta. Tutustu huippumerkkien lisävarusteisiin ja odota taka-akselipalkin salamannopeaa toimitusta 2-4 arkipäivän kuluessa. Onko sinulla kysyttävää tai haluaisitko tietää lisää teknisistä yksityiskohdista? Keskustele ystävällisen asiakaspalvelutiimimme kanssa.