- Pusty
Akselistorungon korjaussarjat
(löytyi 40 tulosta)
Akselistorungon rakenne on hyvin monimutkainen ja koostuu monista yksittäisistä osista. Ne altistuvat suurille kuormituksille. Korroosio on yleinen syy, jonka vuoksi ajoneuvosi akselistorungon osia on vaihdettava. Meillä on oikeat akselistorungon korjaussarjat valmiina nopeaa vaihtoa varten. Olipa kyse laakereista, tiivisterenkaista tai akselin nivelistä - Motointegratorilta saat nämä osat edulliseen hintaan ja huippulaatuisina.
Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Akselistorungon korjaussarjat.
Kaikki valmistajat
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Plymouth
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Renault Trucks
- Rover
- Saab
- Seat
- Sevic
- Skoda
- Smart
Akselistorungon rakenne ja toiminta
Akselistorungon ovat osa mekaanista ohjausjärjestelmää, jonka avulla ajoneuvoa voidaan ohjata haluttuun suuntaan. Ohjausjärjestelmään kuuluvat myös ohjaustanko, ohjausvaihde, ohjauspyörä, ohjausvaimentimet ja muut osat.
Akselistorungot sijaitsevat akseleilla. Tyypillisiä ovat erillisjousitus, kiertopalkkiakselit tai jäykät akselit. Monissa autoissa on yksi tai kaksi akselistorunkoa. Nämä osat ottavat sitten taka- tai etuakselin tehtävät hoitaakseen. Niistä käytetään myös nimitystä akselinkannattimet tai jousituksen alarunko, ja ne koostuvat yleensä puristetuista teräsosista. Tuloksena on suljettu ja vankka rakenne. Esimerkiksi kiertokanki ja vakaajat on kiinnitetty etuakselin akselistorunkoon. Ajoneuvomallista riippuen esimerkiksi Hyundai Getzin akselistorunko voi täyttää erilaisia tehtäviä kuin Twingon akselistorunko. Esimerkiksi ajoneuvon moottorilohko voi tukeutua etuakselin akselistorunkoon. On myös mahdollista, että taka-akselin akselistorunko toimii ohjaustankojen kiinnityspisteenä. Nykyaikaisten etuakselien akselistorunko haihduttaa usein törmäysenergiaa etutörmäyksessä.
Akselistorungon ja akselinkannattimien vikojen tunnistaminen
Akselit yhdistävät ajoneuvon korin ja alustan osat. Siksi ne kuuluvat turvallisuuden kannalta tärkeisiin osiin. Turvallisuuden varmistamiseksi akselistorungot ja akselit on tarkastettava säännöllisesti vaurioiden ja kulumisen varalta. Tätä varten ei aina tarvitse käydä korjaamolla. Usein riittää, että nämä osat tarkastetaan silmämääräisesti itse.
Akselien ja akselistorungon kulumista ei voida välttää. Ne altistuvat usein suurille kuormituksille ajoneuvon lattian alla. Talvella tiesuola tai ajoradalta pyörivät kivet aiheuttavat vaurioita.
Pienet ruostevauriot ovat yleensä vaarattomia ja tuskin vältettävissä. Kriittistä on, jos ruoste vaarantaa akselistorungon tai taka-akselin vakauden. Silloin osa on vaihdettava. Huono ajokäyttäytyminen on yksiselitteinen oire akselissa olevasta viasta. Toiselta puolelta kuluneet renkaat ovat myös merkki viasta. Näitä oireita ei kuitenkaan aina voida selkeästi yhdistää akselistorunkoon. Myös muut osat voivat aiheuttaa näitä oireita.
Yleiskatsaus viallisen akselistorungon oireisiin:
- Näkyvä epämuodostuma akselissa
- Auton huono käsiteltävyys
- Akselistorungon valtavat ruostevauriot
- Merkittävät halkeamat akselistorungossa
- Epätasaisesti kuluneet renkaat
Vinkkejä akselistorunkoon liittyen
Akselirunkojen käyttöikä ei ole kiinteä. Ne vaihdetaan vain tarvittaessa. Pyöränsuuntaus on suoritettava 10 000-15 000 kilometrin välein. Tämä väli auttaa tunnistamaan mahdolliset vauriot ajoissa. Akselistorungon käyttöikää pidennät välttämällä ajamista teillä, joiden pinnanlaatu on huono, tai esteiden yli. Ajoneuvolla ei myöskään saa kuljettaa kuormia, jotka ylittävät ajoneuvon sallitun painon. Jos pidät tämän mielessäsi, akselirunkoa on harvoin tarpeen vaihtaa.
Akselistorungon vaihtaminen autossaAkselien vaihtamiseen ei ole olemassa standardoituja ohjeita, koska akselityypit vaihtelevat ajoneuvoittain. Lisäksi akselinvaihtomenettely riippuu siitä, missä korjaus on tehtävä - etu- vai taka-akselilla. Koska akselien vaihtaminen edellyttää monien jousituksen osien irrottamista, vain kokeneiden mekaanikkojen on syytä olla mukana. Työtä voidaan helpottaa akselistorungon korjaussarjan avulla.
Kun uusi akseli tai akselistorunko on asennettu, ajopyörä on testattava ja säädettävä osana pyöränsuuntausta. Jos teetät tämän työn korjaamolla, sinulle voi aiheutua korkeampia kustannuksia. Voit pienentää näitä kustannuksia tilaamalla korjaussarjan netistä edulliseen hintaan. Tarjoamme akselistorunkoja sellaisilta valmistajilta kuin FEBI BILSTEIN, FORTUNE LINE, YAMATO, MONROE ja LEMFOERDER.
Osta akselistorungon korjaussarja edullisesti verkosta
Jos jousituksen osat, esim. etu- tai taka-akseli, ovat viallisia, ne on vaihdettava välittömästi uuteen osaan ajoneuvon turvallisuuden takaamiseksi. Korjaus- tai vaihtokustannukset voivat vaihdella korjaamon, ajoneuvotyypin ja vaurion mukaan. Voit kuitenkin vähentää korjauskustannuksia ostamalla akselistorungon korjaussarjan Motointegratorin verkkokaupasta. Salamannopean, neljän arkipäivän kuluessa tapahtuvan toimituksen ansiosta saat korjauksen tehtyä välittömästi. Erinomaiset asiakasarviot puhuvat puolestamme.