-4% autojen varaosista

ABS-anturit – Nissan – KUORMA-AUTOT

(löytyi 20 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Korjaussarja, ABS-anturi HERTH+BUSS ELPARTS 70660419
Valmistaja:   HERTH+BUSS ELPARTS
Valmistajan numero:   70660419
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku MEYLE ELECTRONICS 36-14 899 0008
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   36-14 899 0008
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku AUTLOG AS4282 oikea
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4282
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku HANS PRIES 622 759
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   622 759
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku AUTLOG AS4410 oikea
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4410
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Nopeusanturi ATE 24.0710-2112.3
Valmistaja:   ATE
Valmistajan numero:   24.0710-2112.3
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku VEMO V38-72-0294
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V38-72-0294
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku VEMO V38-72-0178 vasen
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V38-72-0178
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku VEMO V38-72-0169 oikea
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V38-72-0169
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku DELPHI SS21310-12B1
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   SS21310-
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku MEYLE ELECTRONICS 16-14 899 0020
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   16-14 899 0020
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korjaussarja, ABS-anturi DELPHI SS20825
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   SS20825
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku HERTH+BUSS JAKOPARTS J5901041
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J5901041
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku AUTLOG AS4497 vasen
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS4497
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, pyöränkierrosluku ATE 24.0711-6202.3
Valmistaja:   ATE
Valmistajan numero:   24.0711-6202.3
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Onko autosi ABS-anturi viallinen? Tilaa uusi laadukas nopeusanturi Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta. Alhaisten hintojen lisäksi Motointegrator vakuuttaa salamannopealla toimituksella. Uusi ABS-anturisi on kotonasi 2-4 arkipäivän kuluessa.

ABS-anturit - toiminta ja merkitys autossa

ABS-anturit toimivat auton lukkiutumattoman jarrujärjestelmän signaalinlähettiminä. Tämän tarkoituksena on ensisijaisesti estää pyörien lukkiutuminen jarrutettaessa. Samalla ABS varmistaa paremman ohjattavuuden, takaa suuremman ajoturvallisuuden, paremman ajodynamiikan ja enemmän ajomukavuutta. Lisäksi ABS mahdollistaa alhaisemman polttoaineenkulutuksen ja siten pienemmät CO2-päästöt.

Anturi mittaa pyörän nopeutta. Se välittää tämän signaalina ABS-ohjausyksikköön. Auton jokaisessa pyörässä on erillinen ABS-anturi. ABS-ohjausyksikkö arvioi pyörien nopeuden ja määrittää näin, kiihdytätkö vai jarrutatko autoa. Jos nopeus laskee äkillisesti tai dramaattisesti, järjestelmä säätelee jarrupaineita, jotta ajoneuvo ei lukkiudu ja pääse heilumaan esimerkiksi hätäjarrutuksen aikana. Jarrujärjestelmän hydraulista painetta säädetään vapauttamalla tai pumppaamalla jarrunestettä useita kertoja sekunnin kuluessa. Tämä johtaa "jarrutukseen", joka ilmenee jarrupolkimen nykimisenä.

Anturityypistä riippuen pyörän nopeusanturin määrittämiä tietoja ei lueta ja hyödynnetä ainoastaan ABS:ssä, vaan myös ESP (elektroninen vakausohjelma), käynnistysavustin ja jopa autosi navigointilaite käyttävät nopeussignaaleja.

Aktiiviset ja passiiviset ABS-anturit

Aktiiviset ja passiiviset pyörän nopeusanturit erotetaan toisistaan:

Passiiviset pyörän nopeusanturit

Passiiviset pyörän nopeusanturit lähettävät siniaaltomuotoisen indusoidun jännitesignaalin ohjausyksikköön noin 7 km/h: n nopeudesta. Tätä tarkoitusta varten käytetään anturihammaspyörää. Tätä tarkoitusta varten jarrulevyyn, jarrurumpuun, akseliin tai pyörän napaan asennetaan anturivaihde. Vaikka passiiviset pyörän nopeusanturit eivät tarvitse omaa virtalähdettä ja ovat erittäin kestäviä, ne eivät ole läheskään yhtä tarkkoja kuin aktiiviset nopeusanturit.

Aktiiviset pyörän nopeusanturit

Nykyaikaisiin autoihin asennetaan nykyään lähes yksinomaan aktiivisia pyörän nopeusantureita. Ne vaativat ulkoisen virtalähteen, mutta ovat paljon tarkempia, kevyempiä ja vähemmän herkkiä kuin passiiviset pyörän nopeusanturit. Aktiiviset nopeusanturit kestävät luotettavasti lämpötilanvaihtelut -40 °C:sta 150 °C:een sekä voimakkaat tärinät ja sähkömagneettiset häiriöt. Ne ovat myös korroosionkestäviä. Koska ne saavat signaalinsa magneettipulssigeneraattorista (pulssipyörästä), ne voivat havaita pyörän nopeuden, kunnes ajoneuvo pysähtyy, sekä pyörien pyörimissuunnan. Aktiivisten nopeusantureiden antamia tietoja käytetään ABS-, ESP- ja ASR-järjestelmissä sekä moottorin ja vaihteiston ohjauksessa ja navigointilaitteissa.

ABS-anturin viat

ABS-anturit kuluvat harvoin, koska ne sijaitsevat pyörän navassa. Korkeintaan ne on vaihdettava iän tai oikosulun vuoksi. Tämä voi johtua esimerkiksi veden tunkeutumisesta. Lika johtaa usein toimintahäiriöihin. Sama pätee impulssipyörässä oleviin vikoihin, jotka voivat johtua esimerkiksi ruostumisesta.

Viallisen ABS-anturin oireet

Jos ABS-anturissa on vika, vastaava merkkivalo syttyy kojelaudassa. Vaihtoehtoisesti vikamuistissa olevat virhekoodit ja ESP-järjestelmän valvontavalon syttyminen voivat viitata ABS-anturin vikaan. Jos ABS toimii myös normaalin jarrutuksen aikana, sinun on mentävä korjaamolle välittömästi. Jos autosi ABS-järjestelmä ei toimi kunnolla, sinun ja muiden tienkäyttäjien turvallisuus on vaarassa.

ABS-anturin vaihtaminen

ABS-anturin vaihtaminen on annettava erikoisliikkeen tai kokeneen mekaanikon tehtäväksi.

Koska jokaisessa autossa on neljä ABS-anturia, vikamuisti luetaan ensin korjaamolla viallisen anturin paikantamiseksi. Kaikkia antureita ei tarvitse vaihtaa, jos yksittäinen komponentti on viallinen.

Jos on selvää, missä viallinen anturi sijaitsee, seuraa silmämääräinen tarkastus. Tätä varten auto nostetaan nostolavalle ja pyörä irrotetaan. Jos kaapeli on rikki, se vaihdetaan; jos vika on itse anturissa, se vaihdetaan. Anturin korjaaminen ei yleensä kannata, koska varaosat ovat edullisia. Laadukkaat ABS-anturit maksavat keskimäärin 10-50 euroa. Jos anturi on kuitenkin integroitu pyöränlaakeriin, uuden anturin hinta on noin 180 euroa. Motointegratorilla tarjoamme OE-laatuisia ABS-antureita taatusti edulliseen hintaan. Osta varaosa verkossa Motointegratorista ja säästä korjaamon ostokustannuksissa. Kunkin anturin vaihtaminen kestää noin puolesta tunnista puoleentoista tuntiin, joten työkustannukset ovat noin 50-150 euroa.

ABS-anturin puhdistaminen

Jos toimintahäiriöt liittyvät vain voimakkaasti likaantuneeseen komponenttiin, se voidaan ehkä puhdistaa. Tähän tarvitaan erityisiä puhdistusaineita.

Osta ABS-antureita verkossa Motointegratorilta

Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta löydät ABS-anturit tunnetuilta valmistajilta, kuten ATE, AUTLOG, BOSCH ja DELPHI. Valitse ajoneuvo, malli ja vuosimalli, niin näytetään autoosi sopivat ABS-anturit. Jos sinulla on kysyttävää pyörän nopeusantureista tai muista varaosista, ota rohkeasti yhteyttä asiantuntevaan asiakaspalveluumme. Motointegratorin laaja tuotevalikoima tarjoaa yli 5 miljoonaa varaosaa ja tarviketta kaikkiin automerkkeihin. Hyödy laajasta tuotemerkkien valikoimasta, nopeasta toimituksesta ja huippulaadusta.