Joulukausi 2024

Ruiskutussuuttimien lisäosat – MAATALOUS

(löytyi 192 tulosta)

Sijoituskriteerit
Suuttimen kärki STANADYNE S29637
Valmistaja:   STANADYNE
Valmistajan numero:   S29637
57,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Suuttimen kärki STANADYNE S34861
Valmistaja:   STANADYNE
Valmistajan numero:   S34861
75,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DELPHI DELL070PBA
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DELL070PBA
49,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Suuttimet, common rail DELPHI DELL067PBA
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DELL067PBA
78,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin 7DIESEL 7D 70173
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 70173
14,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin MONARK 038226478
Valmistaja:   MONARK
Valmistajan numero:   038226478
25,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hehkutulppa PERKINS T419166
Hehkutulppa PERKINS T419166
Valmistaja:   PERKINS
Valmistajan numero:   T419166
51,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Suuttimen kärki MOTORPAL MODOP150P529-3870
Valmistaja:   MOTORPAL
Valmistajan numero:   MODOP150P529-3870
29,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -ruiskutuslaite 7DIESEL 7D 70112
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 70112
14,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -suuttimen kärki 7DIESEL 7D 73823
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 73823
34,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -suuttimen kärki 7DIESEL 7D 73824
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 73824
34,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 433 171 585
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 171 585
32,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -suuttimen kiinnitys 7DIESEL 7D 79849
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 79849
49,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -ruiskutuslaite 7DIESEL 7D 7043645
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 7043645
18,96 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin STANADYNE S33426
Valmistaja:   STANADYNE
Valmistajan numero:   S33426
77,54 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Ruiskutussuuttimien toiminta

Suuttimet ruiskuttavat tarkan polttoainemäärän, jonka ohjausyksikkö on laskenut etukäteen moottorin kutakin käyttötilannetta varten. Moottorin anturitietojen perusteella lasketaan ja ohjataan sähköisiä pulsseja sähkömagneettisten venttiilien avaamiseksi ja sulkemiseksi.

Ruiskutusventtiilit koostuvat venttiilirungosta ja suuttimen neulasta, jossa on magneettivara. Venttiilin runko sisältää suuttimen neulan ohjaimen ja magneettikäämityksen. Heti kun ohjausyksikkö kytkee magneettikäämityksen päälle, suuttimen neula vapauttaa tarkkuusporan nostamalla sen irti venttiilin istukasta, mikä määrittää tarkasti virtausnopeuden, kun ruiskutusventtiili on auki. Tämä reikä sulkeutuu, kun kireys vapautetaan ja suuttimen neula työnnetään takaisin venttiilin istukkaan. Lasketun polttoainemäärän ruiskuttamiseksi ohjausyksikkö laskee ruiskutusventtiilin avautumisajan sen varmistamiseksi. Polttoaineen optimaalinen sumutus saavutetaan venttiilin ja läpiviennin muotoilulla.

Kuorma-auton polttoainesuuttimien vialliset insertit - oireet ja syyt

Kuorma-autojen viallisen polttoainesuuttimen insertin syyt ovat moninaiset. Useimmiten ne johtuvat kulumisesta, sähköisistä syistä, kuten oikosulusta käämissä tai kaapelin katkeamisesta ohjausyksikköön, tai saastumisesta, kuten ruiskutusventtiilin suodattimen seulan tukkeutumisesta saastuneen polttoaineen tai tukkeutuneen läpiviennin vuoksi. Pienimmätkin sisäpuolella olevat epäpuhtaudet, lisäaineiden kerrostumat tai ulkopuolelta tulevat palamisjäämät aiheuttavat huonosti sulkeutuvan neulaventtiilin.

Oireet ovat selvät. Kun käynnistysongelmia ilmenee, teho vähenee tai polttoaineen kulutus kasvaa, kuorma-auton polttoainesuuttimessa tai ruiskutusventtiilissä voi olla vika. Vaihteleva tyhjäkäyntinopeus ja huonot pakokaasuarvot ovat myös varma merkki. Jos syytä ei poisteta, voi aiheutua massiivisia seurannaisvahinkoja. Tähän sisältyy muun muassa moottorin lyhyempi käyttöikä, katalysaattorin tai dieselhiukkassuodattimen vaurioituminen.

Oireet yhdellä silmäyksellä:

  • huonot pakokaasupäästöarvot
  • alentunut suorituskyky
  • lisääntynyt polttoaineen kulutus
  • vaihteleva tyhjäkäyntinopeus

Vianmääritys viallisissa kuorma-auton polttoainesuuttimissa

Viallisen polttoainesuuttimen vianmääritys voi olla vaikeaa. Syyn selvittämiseksi etsintä voidaan suorittaa moottorin ollessa käynnissä ja pysäytettynä.

Syyn etsiminen moottorin ollessa käynnissä

1. Ruiskutetun polttoaineen määrän vertailu

Sylinterivertailumittauksen ja samanaikaisen pakokaasujen mittauksen avulla voidaan verrata ruiskutetun polttoaineen määrää moottorin kierrosluvun pudotuksen sekä sylintereiden CO- ja HC-arvojen perusteella. Ihannetapauksessa arvot ovat samat jokaiselle sylinterille. Jos arvot poikkeavat suuresti toisistaan, polttoaineen ruiskutus on liian alhainen. Jos näin tapahtuu, syynä voi olla viallinen ruiskutusventtiili.

2. Pulssin keston ja jännitteen lukeminen ja vertailu

Ruiskutusventtiili voidaan näyttää oskilloskoopin avulla. Näyttöä varten mittausjohto liitetään signaalijohtoon. Toinen johto kytketään sopivaan maadoituspisteeseen. Kun moottori käy, jännite ja pulssin kesto voidaan lukea signaalikuvasta. Viallisesta ruiskutusventtiilistä on merkki, jos pulssin kesto ei kasva, kun kaasuläppä avataan kiihdytyksen aikana, eikä pulssin kesto laske tyhjäkäyntiarvoon tai hieman sen alapuolelle vakionopeudella. Silloin syynä voi olla viallisesta ruiskutusventtiilistä johtuva huono jännitteensyöttö.

3. Imu- ja pakojärjestelmän tiiveyden tarkastus ja polttoaineen paineen mittaus

Polttoaineen paineen mittaus auttaa havaitsemaan mahdolliset muut vialliset osat, ja imu- ja pakojärjestelmän vuototesti auttaa välttämään väärennettyjä mittaustuloksia.

Syyn etsiminen sytytysvirta kytkettynä pois päältä

1. Tarkista kaapeliliitännän jatkuvuus

Kun sytytysvirta on kytketty pois päältä, voidaan tarkastaa ohjausyksikön ja ruiskutusventtiilien välisen kaapeliyhteyden jatkuvuus. Irrota ohjausyksikön liitin ja tarkista ruiskutusventtiilin liittimien yksittäiset kaapelit.

2. Kaapeliliitännän tarkistaminen oikosulun varalta maahan päin

Myös ohjausyksikön ja ruiskutussuuttimien välisen kaapeliliitännän tarkastaminen maadoitusoikosulun varalta voi paljastaa vian ruiskutussuuttimessa. Tässä testissä mitataan ruiskupistokkeista ohjausyksikköön johtavien kaapeleiden ja ajoneuvon maadoituksen välinen suhde ohjausyksikön pistokkeen ollessa irrotettuna.

3. Tarkistetaan, onko ruiskutussuuttimien käämeissä jatkuvuutta

Injektorien käämien jatkuvuuden testaamiseksi ohmimittari kytketään kahden liitäntänastan väliin.

4. Testataan, onko injektoreissa oikosulku maahan

Kun polttoainesuuttimien käämejä testataan oikosulun varalta, jokainen liitäntätappi testataan venttiilikoteloa vasten jatkuvuuden varmistamiseksi.

Kuorma-auton polttoainesuuttimen insertit ostaa halvalla verkossa

Jos vianetsinnän aikana havaitaan viallinen kuorma-auton polttoainesuuttimen lisäosa, se on vaihdettava välittömästi moottorin ja katalysaattorin massiivisten vaurioiden välttämiseksi. Motointegratorin verkkokaupasta voit ostaa uuden kuorma-auton polttoainesuuttimen insertit edullisesti verkosta. Valikoimastamme, jossa on noin 5 miljoonaa autovaraosaa premium-valmistajilta, löydät uuden kuorma-auton polttoainesuuttimen lisäosat huippumerkkien edullisesti. Katso itse.