-4% autojen varaosista

Ruiskutussuuttimien lisäosat – MAATALOUS

(löytyi 192 tulosta)

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Perinteinen suuttimen kärki MOTORPAL MODOP150S428-4104
Valmistaja:   MOTORPAL
Valmistajan numero:   MODOP150S428-4104
21,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin STANADYNE S34447
Valmistaja:   STANADYNE
Valmistajan numero:   S34447
87,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin STANADYNE S33877
Valmistaja:   STANADYNE
Valmistajan numero:   S33877
68,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korkeapainepumppu BOSCH 0 414 673 998
Korkeapainepumppu BOSCH 0 414 673 998
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 414 673 998
351,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin STANADYNE S30052
Valmistaja:   STANADYNE
Valmistajan numero:   S30052
55,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin STANADYNE S770620
Valmistaja:   STANADYNE
Valmistajan numero:   S770620
66,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutuspumppu BOSCH 0 414 401 102
Ruiskutuspumppu BOSCH 0 414 401 102
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 414 401 102
110,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, ruiskutussuutin DELPHI 6801058
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL6801058
41,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuuttimen perinteinen kärki BOSCH 0 433 171 204
Ruiskutussuuttimen perinteinen kärki BOSCH 0 433 171 204
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 171 204
24,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuuttimen kärki CR, 7DIESEL 7D 70433
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 70433
18,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuuttimen kärki CR, 7DIESEL 7D 76213
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 76213
18,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Perinteinen suuttimen kärki 7DIESEL 7D 49133
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 49133
13,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
CR Ruiskutussuutin 7DIESEL 7D 704337
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 704337
18,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
CR Ruiskutussuutin 7DIESEL 7D 7043645
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 7043645
18,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
CR-suuttimen kärki 7DIESEL 7D 70323
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 70323
18,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Ruiskutussuuttimien toiminta

Suuttimet ruiskuttavat tarkan polttoainemäärän, jonka ohjausyksikkö on laskenut etukäteen moottorin kutakin käyttötilannetta varten. Moottorin anturitietojen perusteella lasketaan ja ohjataan sähköisiä pulsseja sähkömagneettisten venttiilien avaamiseksi ja sulkemiseksi.

Ruiskutusventtiilit koostuvat venttiilirungosta ja suuttimen neulasta, jossa on magneettivara. Venttiilin runko sisältää suuttimen neulan ohjaimen ja magneettikäämityksen. Heti kun ohjausyksikkö kytkee magneettikäämityksen päälle, suuttimen neula vapauttaa tarkkuusporan nostamalla sen irti venttiilin istukasta, mikä määrittää tarkasti virtausnopeuden, kun ruiskutusventtiili on auki. Tämä reikä sulkeutuu, kun kireys vapautetaan ja suuttimen neula työnnetään takaisin venttiilin istukkaan. Lasketun polttoainemäärän ruiskuttamiseksi ohjausyksikkö laskee ruiskutusventtiilin avautumisajan sen varmistamiseksi. Polttoaineen optimaalinen sumutus saavutetaan venttiilin ja läpiviennin muotoilulla.

Kuorma-auton polttoainesuuttimien vialliset insertit - oireet ja syyt

Kuorma-autojen viallisen polttoainesuuttimen insertin syyt ovat moninaiset. Useimmiten ne johtuvat kulumisesta, sähköisistä syistä, kuten oikosulusta käämissä tai kaapelin katkeamisesta ohjausyksikköön, tai saastumisesta, kuten ruiskutusventtiilin suodattimen seulan tukkeutumisesta saastuneen polttoaineen tai tukkeutuneen läpiviennin vuoksi. Pienimmätkin sisäpuolella olevat epäpuhtaudet, lisäaineiden kerrostumat tai ulkopuolelta tulevat palamisjäämät aiheuttavat huonosti sulkeutuvan neulaventtiilin.

Oireet ovat selvät. Kun käynnistysongelmia ilmenee, teho vähenee tai polttoaineen kulutus kasvaa, kuorma-auton polttoainesuuttimessa tai ruiskutusventtiilissä voi olla vika. Vaihteleva tyhjäkäyntinopeus ja huonot pakokaasuarvot ovat myös varma merkki. Jos syytä ei poisteta, voi aiheutua massiivisia seurannaisvahinkoja. Tähän sisältyy muun muassa moottorin lyhyempi käyttöikä, katalysaattorin tai dieselhiukkassuodattimen vaurioituminen.

Oireet yhdellä silmäyksellä:

  • huonot pakokaasupäästöarvot
  • alentunut suorituskyky
  • lisääntynyt polttoaineen kulutus
  • vaihteleva tyhjäkäyntinopeus

Vianmääritys viallisissa kuorma-auton polttoainesuuttimissa

Viallisen polttoainesuuttimen vianmääritys voi olla vaikeaa. Syyn selvittämiseksi etsintä voidaan suorittaa moottorin ollessa käynnissä ja pysäytettynä.

Syyn etsiminen moottorin ollessa käynnissä

1. Ruiskutetun polttoaineen määrän vertailu

Sylinterivertailumittauksen ja samanaikaisen pakokaasujen mittauksen avulla voidaan verrata ruiskutetun polttoaineen määrää moottorin kierrosluvun pudotuksen sekä sylintereiden CO- ja HC-arvojen perusteella. Ihannetapauksessa arvot ovat samat jokaiselle sylinterille. Jos arvot poikkeavat suuresti toisistaan, polttoaineen ruiskutus on liian alhainen. Jos näin tapahtuu, syynä voi olla viallinen ruiskutusventtiili.

2. Pulssin keston ja jännitteen lukeminen ja vertailu

Ruiskutusventtiili voidaan näyttää oskilloskoopin avulla. Näyttöä varten mittausjohto liitetään signaalijohtoon. Toinen johto kytketään sopivaan maadoituspisteeseen. Kun moottori käy, jännite ja pulssin kesto voidaan lukea signaalikuvasta. Viallisesta ruiskutusventtiilistä on merkki, jos pulssin kesto ei kasva, kun kaasuläppä avataan kiihdytyksen aikana, eikä pulssin kesto laske tyhjäkäyntiarvoon tai hieman sen alapuolelle vakionopeudella. Silloin syynä voi olla viallisesta ruiskutusventtiilistä johtuva huono jännitteensyöttö.

3. Imu- ja pakojärjestelmän tiiveyden tarkastus ja polttoaineen paineen mittaus

Polttoaineen paineen mittaus auttaa havaitsemaan mahdolliset muut vialliset osat, ja imu- ja pakojärjestelmän vuototesti auttaa välttämään väärennettyjä mittaustuloksia.

Syyn etsiminen sytytysvirta kytkettynä pois päältä

1. Tarkista kaapeliliitännän jatkuvuus

Kun sytytysvirta on kytketty pois päältä, voidaan tarkastaa ohjausyksikön ja ruiskutusventtiilien välisen kaapeliyhteyden jatkuvuus. Irrota ohjausyksikön liitin ja tarkista ruiskutusventtiilin liittimien yksittäiset kaapelit.

2. Kaapeliliitännän tarkistaminen oikosulun varalta maahan päin

Myös ohjausyksikön ja ruiskutussuuttimien välisen kaapeliliitännän tarkastaminen maadoitusoikosulun varalta voi paljastaa vian ruiskutussuuttimessa. Tässä testissä mitataan ruiskupistokkeista ohjausyksikköön johtavien kaapeleiden ja ajoneuvon maadoituksen välinen suhde ohjausyksikön pistokkeen ollessa irrotettuna.

3. Tarkistetaan, onko ruiskutussuuttimien käämeissä jatkuvuutta

Injektorien käämien jatkuvuuden testaamiseksi ohmimittari kytketään kahden liitäntänastan väliin.

4. Testataan, onko injektoreissa oikosulku maahan

Kun polttoainesuuttimien käämejä testataan oikosulun varalta, jokainen liitäntätappi testataan venttiilikoteloa vasten jatkuvuuden varmistamiseksi.

Kuorma-auton polttoainesuuttimen insertit ostaa halvalla verkossa

Jos vianetsinnän aikana havaitaan viallinen kuorma-auton polttoainesuuttimen lisäosa, se on vaihdettava välittömästi moottorin ja katalysaattorin massiivisten vaurioiden välttämiseksi. Motointegratorin verkkokaupasta voit ostaa uuden kuorma-auton polttoainesuuttimen insertit edullisesti verkosta. Valikoimastamme, jossa on noin 5 miljoonaa autovaraosaa premium-valmistajilta, löydät uuden kuorma-auton polttoainesuuttimen lisäosat huippumerkkien edullisesti. Katso itse.