-3% suodattimista, öljyistä ja nesteistä

Virranjakajan kannet

(löytyi 177 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Virranjakajan kannet.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Audi A3 Sportback (8YA) 35 TFSI Mild Hybrid, teho: 150 hv/110 kW

Mikään ei toimi (bensiini)moottorissa ilman jakotukkia. Tämä koskee ainakin vanhempia ajoneuvomalleja. Sytytysjärjestelmän osana jakotukki suojaa sytytysmekanismia ja välittää sytytysjännitteen sytytyskaapeleihin. Nykyaikaisissa bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa on nykyään täysin elektroniset sytytysjärjestelmät, jotka eivät vaadi mekaanisia komponentteja. Ohjaus on täysin elektroninen; vian sattuessa ohjausyksikkö on usein vaihdettava.

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADD614214
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADD614214
6,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADH214219
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADH214219
15,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADC414220
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADC414220
17,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADC414217
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADC414217
11,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADA101408C
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADA101408C
12,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BERU by DRiV VK 441
Valmistaja:   BERU BY DRIV
Valmistajan numero:   VK441
71,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADH21425
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADH21425
4,90 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADH214214
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADH214214
13,87 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADH214212
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADH214212
9,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADC414212
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADC414212
9,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BOSCH 1 235 522 365
Virranjakajan kansi BOSCH 1 235 522 365
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 235 522 365
114,54 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BERU by DRiV VK 333
Valmistaja:   BERU BY DRIV
Valmistajan numero:   VK333
14,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi MAGNETI MARELLI 071366701010
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   071366701010
6,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADK81422
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADK81422
3,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BOSCH 1 235 522 061
Virranjakajan kansi BOSCH 1 235 522 061
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 235 522 061
50,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Sytytysjärjestelmä

Jakotukki oli tärkeä osa sytytysjärjestelmää aina 1980-luvulle asti, jolloin ajoneuvoihin asennettiin yhä useammin elektroninen tai täysin elektroninen sytytysjärjestelmä. Jakotukin korkki istuu sytytysvirran jakajan päällä. Se on valmistettu kestävästä muovista, ja se kiinnitetään jakelijaan klipseillä. Tiiviste varmistaa täydellisen kosketuksen ja tarvittavan tiiveyden - sillä jos sytytysvirranjakajan virta kostuu, sillä on ikäviä seurauksia. Jakotukin korkista lähtevät sytytyskaapelit, jotka puolestaan johtavat sytytystulppiin toisella puolella ja katkaisijan koskettimiin toisella puolella. Mekaanisia tai osittain elektronisia sytytysjärjestelmiä, joissa oli jakotukki, käytettiin vielä pitkään elektronisten sytytysjärjestelmien käyttöönoton jälkeen

Sytytysjärjestelmien kehittämisen virstanpylväät

Sytytysjärjestelmiä on kehitetty yhä pidemmälle autonvalmistuksen alkuvaiheista lähtien. Jotkin yritykset katosivat unohduksiin, toiset tulivat sarjatuotantoon:

  • Perinteinen kelan sytytysjärjestelmä, jossa korkeajännite jakautuu sytytysvirranjakajassa olevan jakosormen kautta, on edelleen käytössä klassikkoautoissa ja Youngtimereissä. Jakotukin korkki suojaa herkkää järjestelmää, joka koostuu monista yksittäisistä komponenteista.
  • Kosketinohjattu transistorisytytys oli jatkokehitys, koska mekaanisesti toimivan katkaisijan kosketinherkkyyttä vähennettiin. Myöhemmin sytytysmoduuli otti sen tehtävät hoitaakseen. Sytytysjakajassa oleva Hall- tai induktioanturi ottaa hoitaakseen sytytysmoduulin ohjauksen.
  • Ensimmäisissä elektronisissa sytytysjärjestelmissä suurjännitteen jakelu oli vielä mekaanista. Jotkin tehtävät, kuten sytytyskulman säätö tai sytytyskelan ohjaus, ovat kuitenkin jo sähköisiä.
  • Täysin elektroninen sytytysjärjestelmä ei sisällä lainkaan mekaanisia komponentteja. Sytytysvirran jakaja ja siten myös jakotukki jäävät kokonaan pois, ja jännitteen jakamisesta huolehtii sytytyksen ohjausyksikkö. Täysin elektroniset sytytysjärjestelmät on asennettu lähes kaikkiin nykyaikaisiin ajoneuvoihin.

Miten tunnistan viallisen jakotukin?

Sytytysvirranjakajan korkit sijaitsevat lähellä moottoria ja altistuvat suurille rasituksille, kuten moottorin tärinälle tai bensiinihöyryille. Vaikka ajoneuvon osa on valmistettu hyvin eristävästä karkaistusta muovista, kulumista tai vikaa ei voida sulkea pois. Jos jakotukin korkin muovi tai jakotukin korkin ja jakotukin välinen tiiviste haurastuu tai haurastuu, kosteus tunkeutuu sytytysjärjestelmään. Kosteus aiheuttaa syttymishäiriöitä, jotka ovat ensimmäisiä merkkejä sytytysjärjestelmän viasta. Useimmiten kyseessä ovat kuitenkin korkin alapuolella olevat katkaisijan koskettimet. Ajan myötä sinne muodostuu oksidikerros, joka heikentää johtavuutta: Sytytysjännite pienenee ja pienenee

Sytytysjärjestelmän vioille ja syttymishäiriöille voi olla monia syitä vaurioituneen jakotukin lisäksi, kuten viallinen sytytyskaapeli (esimerkiksi martin pureman aiheuttama), liian vanha jakotukin sormi tai kulunut sytytystulppa. Jos vika on jakotukissa, se näkyy usein jo silmämääräisesti halkeamien tai hauraan pinnan kautta. Kosteus korkin alla on myös merkki vuodoista. Toinen tärkeä osoitus siitä, että jakotukin korkki aiheuttaa syttymishäiriön, on se, että se vaikuttaa kaikkiin sylintereihin. Jos vika on sytytyskaapelissa tai sytytystulpassa, se vaikuttaa yleensä vain yhteen sylinteriin.

Jakajan korkin vaihtaminen

Jakotukkien vaihtaminen on yleensä melko yksinkertaista. Irrota ensin akku ja sitten sytytyskaapelit. On tärkeää muistaa järjestely. Sitten sytytysvirran jakajan korkki - joka on yleensä kiinni tai kiinnitetty ruuveilla - irrotetaan. Uusi korkki laitetaan ja kiinnitetään, sytytyskaapelit kytketään oikeassa järjestyksessä. Useimmissa tapauksissa on järkevää vaihtaa jakotukin ja tiivisteen lisäksi myös jakotukin sormi (jota kutsutaan myös jakotukin roottoriksi). Tämä mekaaninen komponentti on asennettu jakajan akselille ja se ohjaa sytytysimpulsseja, jotka välittyvät sytytyskaapeleihin ja sylintereihin jakajan korkissa olevien koskettimien kautta.

Kun vaihdat jakotukkia, kannattaa samalla tarkistaa sytytystulpat ja sytytyskaapelit. Myös Hall-anturin tiiviste on syytä tarkistaa, sillä siellä on yleisempiä vuotoja, jotka voivat aiheuttaa lisäongelmia ajoneuvon sytytyksessä.

Osta sytytysvirran jakajan korkit Motointegrator-verkkokaupasta

Tarjoamme asiakkaillemme Audista Volkswageniin huippuvalmistajien sytytysvirranjakajan korkit edulliseen hintaan. Valitse ajoneuvosi malli ja löydä oikeat tuotteet nopeasti ja helposti. Jos sinulla on kysyttävää tuotetta valitessasi, asiantunteva asiakaspalvelumme odottaa tiedusteluasi. Motointegrator-verkkokaupastamme löydät sytytysvirranjakajan korkit tunnetuilta valmistajilta, kuten Beru, Bosch tai CORTECO, kaikkiin ajoneuvomalleihin