- Pusty
- Hinta
Vauhtipyörän pultit – VW – KUORMA-AUTOT
(löytyi 14 tulosta)
Viime vuosina valmistajat ovat luoneet monia nykyaikaisia ratkaisuja henkilöautojen tehokkuuden parantamiseksi. Tämä on erityisen tärkeää polttoaineen kulutuksen ja epäpuhtauspäästöjen osalta. Yksi moottoritilan tärkeistä osista on liikkuva haarukka. Tällainen komponentti on erityisen yleinen autoissa, joissa on manuaalivaihteisto. Kun painat kytkinpoljinta, tämä saa haarukan liikkeelle, joka irrottaa vauhtipyörän kytkinlevystä vipuvoimansa avulla. Jos komponentti on viallinen, löydät Motointegratorista nopeasti sopivat korvaavat osat lukuisilta premium-valmistajilta.
Valmistaja: | SACHS |
Valmistajan numero: | 1874 000 002 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 411 0118 10 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 411 0133 12 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 411 0145 10 |
Valmistaja: | SACHS |
Valmistajan numero: | 1874 000 057 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 411 0118 11 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 411 0140 10 |
Valmistaja: | SACHS |
Valmistajan numero: | 3096 005 000 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 411 0162 10 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 411 0007 11 |
Valmistaja: | LUK |
Valmistajan numero: | 411 0133 10 |
Valmistaja: | SACHS |
Valmistajan numero: | 1874 000 033 |
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 08213 |
Valmistaja: | SACHS |
Valmistajan numero: | 1874 000 003 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkimen liikkuva haarukka vipuna kytkimen käytön aikana
Haarukka on mekaaninen komponentti kaikissa ajoneuvoissa, joissa on manuaalivaihteisto. Se on eräänlainen vipu, jota käytetään voimien erottamiseen. Useimmissa tapauksissa haarukkaan kohdistuu suuria voimia. Siksi on tärkeää, että tämä osa on suunniteltu vankasti. Pääsääntöisesti haarukka on siis valmistettu metallista. Tämän komponentin valmistajat ovat viime vuosina tehneet toistuvasti parannuksia. Se riippuu myös ajoneuvossa käytettävissä olevasta tilasta. Tämä määrittää yleensä haarukan rakenteen. Muoto ja koko ovat kuitenkin aina samanlaiset.
Haarukka on suoraan yhteydessä irrotinlaakeriin. Tämän on otettava vastaan suuremmat aksiaalivoimat. Jos kytkinpoljinta ei painettu normaalin ajon aikana, pienikin kytkinpelivaraus johti aiemmin pysähtymiseen. Nykyiset laakerit estävät kulumista yhä paremmin. Hydraulisen kytkimen käyttämä työsylinteri voidaan integroida irrotinlaakeriin. Mekaanisessa versiossa haarukan asento määräytyy kytkinpolkimen ja kytkimen välisen vaijerin perusteella. Hydraulinen versio vaatii kaksi ylimääräistä hydraulisylinteriä. Nämä pää- ja työsylinterit toimivat jarrunesteellä. Hydraulisen toiminnan tärkein etu on liikkuvien tai mekaanisten osien vähentäminen.
Miksi tarvitset haarukan?
Haarukka on ensisijaisesti mukana ajoneuvon vaihteenvaihto- tai kytkentäprosessissa. Se vastaa voimien erottamisesta. Yksinkertaisesti sanottuna laukaisuhaarukka muistuttaa vipua, joka erottaa moottorin vaihteistosta. Kun kytkinpoljin painetaan alas, haarukka aktivoituu suoraan. Tämän vuoksi tämä osa on erittäin tärkeä kaikissa ajoneuvoissa, joissa on manuaalinen vaihdekeppi. Ilman haarukkaa vaihteen tai kytkimen käyttö ei olisi mahdollista. Kytkimen korjaukset on parasta teettää autoalan ammattilaisilla. Tämä johtuu siitä, että irrotinlaakeri voi liukua kunnolla eikä jumiutua vain, jos laukaisumatkat on asetettu oikein.
Missä haarukka sijaitsee ajoneuvossasi?
Haarukka sijaitsee ajoneuvon moottorin ja vaihteiston välissä suoraan vaihteistokotelossa keskivaihteiston akselilla. Se on suoraan kytkinpolkimen yhteydessä. Sijainti voi vaihdella hieman ajoneuvotyypistä riippuen. Kuljettajana et voi nähdä julkaisuhaarukkaa suoraan. Se on asennettu matalalle ajoneuvoon. Voit tuntea haarukan vain hieman, kun painat kytkinpoljinta. Sijaintinsa vuoksi on tärkeää, että komponentti on tukevasti ja tarkasti paikallaan. Vain silloin saat hyvän palautteen kytkinpolkimelle. On myös huolehdittava siitä, että materiaalin kuluminen on mahdollisimman vähäistä, koska haarukan vaihtaminen on sen sijainnin vuoksi vastaavasti mittavaa ja vaativaa.
Haarukan puutteet
Vuosien mittaan ja ajokilometreistä riippuen haarukka voi kuitenkin kulua. Tämä johtuu yleensä materiaalin väsymisestä tai taivutuksesta. Mutta myös virheellinen käsittely tai onnettomuus voi johtaa vikaan. Jos haarukka katkeaa, ajoneuvolla ei voi enää vaihtaa vaihteita. Näin ollen ajoneuvo ei ole silloin toimintakunnossa. Vian sattuessa haarukka on vaihdettava. Vain todella sopivia ja laadukkaita varaosia on käytettävä.
Huomaat viallisen haarukan lähinnä siitä, että laukaisumatka on muuttunut ja kytkinpoljin juuttuu sen seurauksena pohjaan.
Osta uusi haarukka verkossa
Kun haarukka on vaihdettava, voit ostaa sopivan varaosan kätevästi Motointegratorista. Valikoimassamme on yli miljoona autonosaa. Kaikki osat ovat tunnetuilta merkkivalmistajilta ja erityisen laadukkaita. Tarjoamme sinulle osat kohtuulliseen ja kohtuulliseen hintaan. Asiakaspalvelumme voi neuvoa sinua mahdollisissa ongelmissa tai kysymyksissä. Verkkokaupastamme voit etsiä suoraan ja helposti haluamasi irrotushaarukan sellaisilta valmistajilta kuin FEBI BILSTEIN, LUK, SACHS tai SWAG. Käytä hakunaamiotamme löytääksesi oikean haarukan juuri sinun autoosi.