- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- ASPOCK (339)
- AUGER (47)
- BAR CARGOLIFT (1)
- BLIC (1)
- BORG (14)
- BOSCH (3)
- COBO (1)
- COSPEL (9)
- COVIND (87)
- DEPO (169)
- DT SPARE PARTS (397)
- FEBER (3)
- FEBI BILSTEIN (5)
- FRISTOM (1)
- HELLA (709)
- HERTH+BUSS ELPARTS (70)
- JAEGER (2)
- JOKON (51)
- KOGEL (5)
- KRONE (1)
- LAMIRO (2)
- MAGNETI MARELLI (43)
- PACOL (83)
- PETERS (8)
- S-TR (2)
- SCHMITZ (5)
- SCHWARZMULER (5)
- SENCOM (1)
- TRUCKLIGHT (650)
- TYC (1)
- ULO (23)
- VALEO (14)
- VIGNAL (169)
- WAS (463)
- WAŚ (638)
- WESEM (210)
- ZKW (24)
- Hinta
Valaistus – KUORMA-AUTOT
(löytyi 4256 tulosta)
Valmistaja: | TRUCKLIGHT |
Valmistajan numero: | TL-UN045R |
Valmistaja: | MAGNETI MARELLI |
Valmistajan numero: | 714021652801 |
Kuorma-auton etuvalo
Etuvalo auttaa kuljettajaa kirkkaudella ajosuuntaan, ja sitä voidaan muuttaa tilanteen tai tien geometrian mukaan. Eteenpäin suuntautuva valaistus sisältää lähivalot, pysäköintivalot ja kaukovalot. Lisäksi ajovalojen voimakkuus voidaan säätää korkeammaksi tai matalammaksi tarpeen mukaan
Lähivalo
Lähivalaisimien valonjako mahdollistaa riittävän etu- ja sivuvalaistuksen. Liiallinen valaistus ei häikäise muita tienkäyttäjiä. Tämä laite on tarkoitettu käytettäväksi, kun muita ajoneuvoja on lähellä
Kuorma-auton pysäköintivalo
Pysäköintivaloa käytetään - kuten nimestä voi päätellä - paikallaan olevan ajoneuvon valaisemiseen. Se on yleensä 5 watin polttimo, kun taas takapysäköintivalossa käytetään 10 wattia. Nykyisissä kuorma-autoissa seisontavalo on myös kytketty rekisterikilven valaistukseen
Kuorma-auton kaukovalot
Kaukovalon ajovalaisimet tarjoavat intensiivisen, keskipainotetun valonjaon ilman erityistä häikäisyn hallintaa. Kaukovalo soveltuu siis vain tiellä käytettäväksi, eikä sitä saa käyttää, kun muita tienkäyttäjiä on välittömässä läheisyydessä. Kaukovalon lisävalot voidaan myös asentaa, jolloin valaistusvoimakkuus on vieläkin suurempi
Kuorma-auton sumuvalot
Sumuvalaisimet tuottavat laajan, sauvanmuotoisen valonsäteen, ja ne on suunnattu ja asennettu alas. Ne tuottavat valkoista tai valikoivaa keltaista valoa, ja ne on suunniteltu matalan nopeuden käyttöön. Kuljettajat voivat hyötyä valaistuksen lisääntymisestä huonoissa näkyvyysolosuhteissa, kuten sateessa, lumessa tai sumussa
Kuorma-auton kulmavalot
Joissakin kuorma-automalleissa on kulmavalo. Se on vakiovalovoimainen valkoinen valo, joka valaisee sivut aiotun mutkan tai kaistanvaihdon kulkusuuntaan. Yleensä ne toimivat automaattisesti yhdessä vilkkujen kanssa. Nykyaikaiset ajoneuvot voivat aktivoida jommankumman puolen kulmavalon, kun ohjauspyörä on saavuttanut tietyn kulman kyseiseen suuntaan (riippumatta siitä, onko suuntavilkku aktivoitu)
Ilmaisimet
Tunnistuslaitteita ovat valaisimet ja heijastimet, jotka tekevät ajoneuvon näkyväksi läsnäolon, sijainnin, kulkusuunnan, suunnanmuutoksen tai hidastumisen osalta. Tällaiset laitteet voivat palaa tasaisesti tai välähtää, riippuen niiden tarkoitetusta ja säännellystä toiminnasta. Useimmat laitteet voidaan asentaa ajoneuvoon pareittain
Suuntavilkku
Suuntavilkku - tai nykykielellä "vilkku" - on tekninen laite, jonka tarkoituksena on osoittaa tienkäyttäjille ja jalankulkijoille tietoa kulkusuunnan muutoksesta. Tätä laitetta käytetään myös varoitusvalojen käyttämiseen
Kuorma-autojen peruutusvalot
Kuorma-auton takavalo
Takavalot ovat ajoneuvon takaosaan asennetut punaiset valot. Sen ansiosta muut tienkäyttäjät näkevät kuorma-auton pimeällä
Kuorma-auton jarruvalo
Jarruvalot, jotka on integroitu myös ajoneuvon takaosaan, syttyvät voimakkaan punaisina heti, kun jarrupoljinta painetaan. Tämän valaistuksen voimakkuus toimii varoituksena takana ajaville kuljettajille
Kuorma-auton heijastin
Tämä laite toimii ylimääräisenä turvatekijänä. Tämä lisää näkyvyyttä heijastamalla muiden ajoneuvojen ajovalojen valoa. Niistä on hyötyä erityisesti silloin, kun katuvalaistus on riittämätön
Kuorma-auton peruutusvalot
Peruutusvaloissa on valkoinen valo, ja ne aktivoituvat automaattisesti heti, kun peruutusvaihde kytketään päälle
Kuorma-auton sivumerkkivalot
Nämä valot voivat vilkkua tai palaa jatkuvasti, vaikka niiden pääasiallinen tarkoitus onkin optimoida ajoneuvon näkyvyys muille tienkäyttäjille