- Pusty
Tukivarren laakerointi – KUORMA-AUTOT
(löytyi 5935 tulosta)
Joidenkin ajoneuvojen toisiinsa liitettyjen osien välillä esiintyy värähtelyä. Nämä värähtelyt nopeuttavat liitettyjen osien kulumista. Vaimennuskumeja käytetään usein ennaltaehkäisyyn ja suojaamiseen. Ne suojaavat melulta ja tärinältä. Vaihtoehtona vaimennuskumeilla on olemassa muita tärinänestoelementtejä, kuten silentblocks. Nämä valmistetaan erityisellä ja aiemmin patentoidulla tavalla. Motointegratorista voit tilata ajoneuvoosi vaimennuskumit nopeasti ja edullisesti.
Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Tukivarren laakerointi.
Kaikki valmistajat
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- FSO
- GAZ
- GEO
- GMC
- Great Wall
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Innocenti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Plymouth
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Renault Trucks
- Rover
- Saab
- Seat
- Sevic
- Skoda
- Smart
- Ssangyong
- Steyr
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- Trabant
- UAZ
- Volvo
- VW
- Wartburg
- Zastava
- ZAZ
- ZIL
Mikä silentblocksille on ominaista?
Ajoneuvossa käytetään sekä kumipuskureita että muita tärinänestoelementtejä. Silentblockeille on ominaista kaksi keskeistä seikkaa, jotka erottavat ne muista tärinäntorjuntaelementeistä.
- Vulkanointi valmistuksen aikana: Kun kumiosat vulkanoidaan, niiden sisältämät molekyylit eivät pääse liikkumaan vapaasti toistensa suhteen. Tämän seurauksena kumiosa on erityisen elastinen.
- Ei kääntölaakeria: Vaimennuskumeja ei voida asentaa sovelluksiin, joissa osien on käännyttävä, minkä vuoksi niitä ei voida käyttää yhdessä jousitusnivelten kanssa esimerkiksi pyöräntuennassa.
Silentblockeja käytetään erityisesti paikoissa, joissa ei tarvita nivellakereita. Tyypillinen käyttöalue on autojen vakaajat: Täällä vaimenninkumeja käytetään varmistamaan ajoneuvojen "vakaus". Ilman vakaajia ajoneuvo kaatuu suurella todennäköisyydellä kaarteessa. Vakaajatanko vaikuttaa tähän, sillä sen vankka rakenne ja yhteys pyöriin vähentää ajoneuvon vierintäkäyttäytymistä.
Missä vaimenninkumit sijaitsevat?
Vaimenninkumeja voidaan käyttää monenlaisissa sovelluksissa ja monenlaisissa muodoissa. On olemassa esimerkiksi hydraulisia vaimenninkumeja, joissa on nestettä. Niiden rooli on merkityksellinen moottorin tärinän vaimentamisen yhteydessä.
Jos kuitenkin puhutaan tunnetuimmista vaimenninkumeista, jotka todennäköisimmin joudutaan vaihtamaan, vaimenninkumit sijaitsevat tukivarren ja ajoneuvon alustan välissä. Siellä ne toimivat vakaajina kuvatussa muodossa. Tukivarret yhdistävät ohjausjärjestelmän, pyörät mukaan lukien, ajoneuvon runkoon eli alustaan. Tämä liitos vaatii vakauttamista mutkissa ilman nivellinjoja. Vaimenninkumit täyttävät tämän tehtävän asianmukaisesti.
Miksi komponentteja kutsutaan silentblockeiksi?
Silentblocksin nimi tulee Paulstrasta. Tämä yritys loi oman patentoidun tekniikan vaihtoehtona tavanomaisille kumipuskureille, mikä erotti sen markkinoilta: Silentblock. Tämän vuoksi Silentblock kantaa nimeä Paulstra, vaikka lukuisilla valmistajilla on nykyään lupa valmistaa ja myydä Silentblockeja tällä valmistusmenetelmällä.
Vialliset vaimenninkumit? Miten se tunnistetaan.
Vaikka vaimenninkumi on muita kumityynyjä lujempi ja kestävämpi, se ei kuitenkaan vähennä käytön aiheuttamaa kulumista. Hallitut ohjausliikkeet ja ennakoiva ajotapa ehkäisevät kulumista. Ennemmin tai myöhemmin silentblock kuitenkin pettää kulumisen vuoksi. On arvioitu, että tämä vika voi ilmetä noin 100 000 ajokilometrin jälkeen (poikkeuksia on tietysti aiemminkin ja paljon myöhemmin). Onnettomuuksien seurauksena, joissa ohjausvarsi ja/tai alusta vaurioituvat, vika on joka tapauksessa hyvin todennäköinen.
Kulumiseen liittyvän vian merkit näkyvät ajokäyttäytymisessä. Kiinnitä huomiota siihen
- esiintyyko voimakasta ja nykivää tärinää vaihteenvaihdon aikana;
- onko ajoneuvon tärinä havaittavissa käynnistyksen ja kiihdytyksen yhteydessä;
- tai täriseekö ohjauspyörä epätavallisen voimakkaasti.
Ennen kuin tukivarsi tai alusta vaurioituu yhä huonomman puskurin vuoksi tai ajomukavuus heikkenee niin paljon, että onnettomuusvaara on olemassa, äänettömät lohkot on tarkistettava ja tarvittaessa vaihdettava.
Vaimenninkumien vaihtaminen - selitetty askel askeleelta
Äänettömät lohkot vaihdetaan irrottamalla tukivarsi. Tämä toimenpide ei toimi ilman nostinta. Voit joko vaihtaa vaimenninkumit itse itsepalvelukorjaamossa tai antaa ne kokonaan erikoishenkilöstön vaihdettavaksi. Tukivarren irrottaminen ja sen jälkeen vaimenninkumien vaihtaminen tapahtuu vaiheittain seuraavasti:
- Irrota rengas.
- Löysää ruuvit, jotka yhdistävät tukivarren pyörään.
- Paina vaimenninkumi ulos tukivarresta. (Vaikea vaihe, joka vaatii erityisen puristustyökalun).
- Paina nyt uusi vaimenninkumi tukivarteen.
- Toista prosessi päinvastoin: Asenna tukivarsi kiristämällä sitä. Tärkeää: Nosta etupyörää, jotta se kevenee ja pääsee luonnolliseen ajoasentoon, ennen kuin asennat tukivarren.
Koska vaimenninkumien vaihtaminen vastaa ajoneuvon ohjaukseen puuttumista, ajoneuvo on vietävä korjaamolle viimeistään vaihdon jälkeen. Siellä rata tarkastetaan ja säädetään tarvittaessa.
Osta vaimenninkumit MotointegratoriltaMotointegrator tarjoaa laajan valikoiman vaimenninkumeja monenlaisiin ajoneuvojen rakennussovelluksiin. Näihin kuuluvat seuraavat tunnetut tuotemerkit:
- FORTUNE LINE
- HANS PRIES
- HUTCHINSON
- IMPERGOM
- LEMFOERDER
Meiltä löydät oikean komponentin tarkoituksiisi tarkkojen hakutoimintojen avulla. Pidämme erittäin tärkeänä nopeaa toimitusta 2-4 päivän kuluessa. Jos sinulla on kysyttävää, ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme.