Joulukausi 2024

Tukivarren laakerointi

(löytyi 17 tulosta)

Joidenkin ajoneuvojen toisiinsa liitettyjen osien välillä esiintyy värähtelyä. Nämä värähtelyt nopeuttavat liitettyjen osien kulumista. Vaimennuskumeja käytetään usein ennaltaehkäisyyn ja suojaamiseen. Ne suojaavat melulta ja tärinältä. Vaihtoehtona vaimennuskumeilla on olemassa muita tärinänestoelementtejä, kuten silentblocks. Nämä valmistetaan erityisellä ja aiemmin patentoidulla tavalla. Motointegratorista voit tilata ajoneuvoosi vaimennuskumit nopeasti ja edullisesti.

Autoon sopivat tuotteet: Lancia ZETA (22_) 2.0 Turbo (220AD5, 220CD5), teho: 147 hv/108 kW (vaihda)
Ennen kuin lisäät tuotteen ostoskoriin, tarkista tuoteselosteesta mahdolliset ajoneuvosta riippuvat rajoitukset ja tuoteominaisuudet varmistaaksesi, että valitsemasi tuote sopii ajoneuvoosi.
Sijoituskriteerit
Laakeri, tukivarsi FORTUNE LINE FZ91140 oikea
Valmistaja:   FORTUNE LINE
Valmistajan numero:   FZ91140
10,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi FORTUNE LINE FZ91139 vasen
Valmistaja:   FORTUNE LINE
Valmistajan numero:   FZ91139
10,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi MOOG PE-SB-1312
Valmistaja:   MOOG
Valmistajan numero:   PE-SB-1312
25,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi DELPHI TD354W vasen
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TD354W
13,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi MEYLE 2146100000
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   214 610 0000
17,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi FEBI BILSTEIN 22102 vasen
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   22102
18,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi DELPHI TD353W
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TD353W
18,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi DELPHI TD355W oikea
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TD355W
14,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi REINHOCH RH14-1047
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH14-1047
14,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi MEYLE 214 610 0014
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   214 610 0014
16,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi REINHOCH RH14-1016
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH14-1016
12,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi FEBI BILSTEIN 22101 oikea
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   22101
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakerointi, tukivarsi MEYLE 214 610 0013 vasen
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   214 610 0013
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakerointi, tukivarsi TRW JBU465
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   JBU465
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakerointi, tukivarsi MOOG PE-SB-1313 oikea
Valmistaja:   MOOG
Valmistajan numero:   PE-SB-1313
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Mikä silentblocksille on ominaista?

Ajoneuvossa käytetään sekä kumipuskureita että muita tärinänestoelementtejä. Silentblockeille on ominaista kaksi keskeistä seikkaa, jotka erottavat ne muista tärinäntorjuntaelementeistä.

  1. Vulkanointi valmistuksen aikana: Kun kumiosat vulkanoidaan, niiden sisältämät molekyylit eivät pääse liikkumaan vapaasti toistensa suhteen. Tämän seurauksena kumiosa on erityisen elastinen.
  2. Ei kääntölaakeria: Vaimennuskumeja ei voida asentaa sovelluksiin, joissa osien on käännyttävä, minkä vuoksi niitä ei voida käyttää yhdessä jousitusnivelten kanssa esimerkiksi pyöräntuennassa.

Silentblockeja käytetään erityisesti paikoissa, joissa ei tarvita nivellakereita. Tyypillinen käyttöalue on autojen vakaajat: Täällä vaimenninkumeja käytetään varmistamaan ajoneuvojen "vakaus". Ilman vakaajia ajoneuvo kaatuu suurella todennäköisyydellä kaarteessa. Vakaajatanko vaikuttaa tähän, sillä sen vankka rakenne ja yhteys pyöriin vähentää ajoneuvon vierintäkäyttäytymistä.

Missä vaimenninkumit sijaitsevat?

Vaimenninkumeja voidaan käyttää monenlaisissa sovelluksissa ja monenlaisissa muodoissa. On olemassa esimerkiksi hydraulisia vaimenninkumeja, joissa on nestettä. Niiden rooli on merkityksellinen moottorin tärinän vaimentamisen yhteydessä.

Jos kuitenkin puhutaan tunnetuimmista vaimenninkumeista, jotka todennäköisimmin joudutaan vaihtamaan, vaimenninkumit sijaitsevat tukivarren ja ajoneuvon alustan välissä. Siellä ne toimivat vakaajina kuvatussa muodossa. Tukivarret yhdistävät ohjausjärjestelmän, pyörät mukaan lukien, ajoneuvon runkoon eli alustaan. Tämä liitos vaatii vakauttamista mutkissa ilman nivellinjoja. Vaimenninkumit täyttävät tämän tehtävän asianmukaisesti.

Miksi komponentteja kutsutaan silentblockeiksi?

Silentblocksin nimi tulee Paulstrasta. Tämä yritys loi oman patentoidun tekniikan vaihtoehtona tavanomaisille kumipuskureille, mikä erotti sen markkinoilta: Silentblock. Tämän vuoksi Silentblock kantaa nimeä Paulstra, vaikka lukuisilla valmistajilla on nykyään lupa valmistaa ja myydä Silentblockeja tällä valmistusmenetelmällä.

Vialliset vaimenninkumit? Miten se tunnistetaan.

Vaikka vaimenninkumi on muita kumityynyjä lujempi ja kestävämpi, se ei kuitenkaan vähennä käytön aiheuttamaa kulumista. Hallitut ohjausliikkeet ja ennakoiva ajotapa ehkäisevät kulumista. Ennemmin tai myöhemmin silentblock kuitenkin pettää kulumisen vuoksi. On arvioitu, että tämä vika voi ilmetä noin 100 000 ajokilometrin jälkeen (poikkeuksia on tietysti aiemminkin ja paljon myöhemmin). Onnettomuuksien seurauksena, joissa ohjausvarsi ja/tai alusta vaurioituvat, vika on joka tapauksessa hyvin todennäköinen.

Kulumiseen liittyvän vian merkit näkyvät ajokäyttäytymisessä. Kiinnitä huomiota siihen

  • esiintyyko voimakasta ja nykivää tärinää vaihteenvaihdon aikana;
  • onko ajoneuvon tärinä havaittavissa käynnistyksen ja kiihdytyksen yhteydessä;
  • tai täriseekö ohjauspyörä epätavallisen voimakkaasti.

Ennen kuin tukivarsi tai alusta vaurioituu yhä huonomman puskurin vuoksi tai ajomukavuus heikkenee niin paljon, että onnettomuusvaara on olemassa, äänettömät lohkot on tarkistettava ja tarvittaessa vaihdettava.

Vaimenninkumien vaihtaminen - selitetty askel askeleelta

Äänettömät lohkot vaihdetaan irrottamalla tukivarsi. Tämä toimenpide ei toimi ilman nostinta. Voit joko vaihtaa vaimenninkumit itse itsepalvelukorjaamossa tai antaa ne kokonaan erikoishenkilöstön vaihdettavaksi. Tukivarren irrottaminen ja sen jälkeen vaimenninkumien vaihtaminen tapahtuu vaiheittain seuraavasti:

  1. Irrota rengas.
  2. Löysää ruuvit, jotka yhdistävät tukivarren pyörään.
  3. Paina vaimenninkumi ulos tukivarresta. (Vaikea vaihe, joka vaatii erityisen puristustyökalun).
  4. Paina nyt uusi vaimenninkumi tukivarteen.
  5. Toista prosessi päinvastoin: Asenna tukivarsi kiristämällä sitä. Tärkeää: Nosta etupyörää, jotta se kevenee ja pääsee luonnolliseen ajoasentoon, ennen kuin asennat tukivarren.

Koska vaimenninkumien vaihtaminen vastaa ajoneuvon ohjaukseen puuttumista, ajoneuvo on vietävä korjaamolle viimeistään vaihdon jälkeen. Siellä rata tarkastetaan ja säädetään tarvittaessa.

Osta vaimenninkumit Motointegratorilta

Motointegrator tarjoaa laajan valikoiman vaimenninkumeja monenlaisiin ajoneuvojen rakennussovelluksiin. Näihin kuuluvat seuraavat tunnetut tuotemerkit:

  • FORTUNE LINE
  • HANS PRIES
  • HUTCHINSON
  • IMPERGOM
  • LEMFOERDER

Meiltä löydät oikean komponentin tarkoituksiisi tarkkojen hakutoimintojen avulla. Pidämme erittäin tärkeänä nopeaa toimitusta 2-4 päivän kuluessa. Jos sinulla on kysyttävää, ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme.