-7€ autojen varaosista -10€ autojen varaosista -15€ autojen varaosista

Starttimoottori – KUORMA-AUTOT

(löytyi 616 tulosta)

Varaosat NGK
Sijoituskriteerit
Vapaakytkin, startti DT Spare Parts 5.47120
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   5.47120
94,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Magneettikytkin, startti CQ CQ2030019
Valmistaja:   CQ
Valmistajan numero:   CQ2030019
63,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hiilet, laturi PRESTOLITE ELECTRIC K185710012S
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   K185710012S
20,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Magneettikytkin, startti MAGNETI MARELLI 940113050186
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   940113050186
29,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, kytkin CQ CQ2230126
Valmistaja:   CQ
Valmistajan numero:   CQ2230126
32,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hiilet, laturi PRESTOLITE ELECTRIC 860826
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   860826
15,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Starttimoottori HC-CARGO 111638
Valmistaja:   CARGO
Valmistajan numero:   111638
251,12 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Rele, startti DT Spare Parts 6.27300
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   6.27300
48,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti POWER TRUCK PTC-4121
Startti POWER TRUCK PTC-4121
Valmistaja:   POWER TRUCK
Valmistajan numero:   PTC-4121
233,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vapaakytkin, startti CQ CQ2010022
Valmistaja:   CQ
Valmistajan numero:   CQ2010022
Materiaali:  Teräs
18,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti DENSO DSN2152
Valmistaja:   DENSO
Valmistajan numero:   DSN2152
202,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti DENSO DSN2039
Valmistaja:   DENSO
Valmistajan numero:   DSN2039
291,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Magneettikytkin, startti PRESTOLITE ELECTRIC 861202
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   861202
70,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti PRESTOLITE ELECTRIC M90R3558SE
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   M90R3558SE
335,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Sytytysmagneetto LETRIKA MSX 1422
Valmistaja:   LETRIKA
Valmistajan numero:   MSX 1422
44,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mutta miten viallinen kuorma-auton käynnistin syntyy? Miltä käynnistinkokoonpano näyttää ja miten tämä auton osa toimii? Mitkä oireet viittaavat vialliseen kuorma-auton käynnistimeen? Kannattaako se korjata vai onko järkevämpää vaihtaa koko varaosa? Ja mitä maksaa uusi kuorma-auton käynnistin Mercedekselle, MANille ja muille?

Tässä artikkelissa Motointegratorin autoalan ammattilaiset vastaavat näihin kysymyksiin ja kertovat, miten voit säästää todellista rahaa käynnistinremontissa.

Kuorma-auton käynnistin - rakenne ja toiminta

Kuorma-auton käynnistin on periaatteessa pelkkä sähkömoottori. Lisäksi käynnistin koostuu yksiraiteisesta järjestelmästä, vapaarattaasta sekä hammasrattaasta ja - mallista riippuen - niin sanotusta vasta-akselivaihteesta.

Heti kun käännät virta-avaimen, käynnistät kaksi prosessia. Ensinnäkin käynnistysmoottori kytketään akkuun magneettikytkimen kautta, jolloin se saa virtaa. Sitten käynnistimen hammaspyörä tarttuu moottorin hammasrattaaseen. Sähkömoottori saa käynnistinpyörän liikkeelle ja saa ajoneuvon moottorin käyntiin itsestään rengasvaihteen välityksellä. Dieselmoottorin tapauksessa polttomoottorin on saavutettava noin 50-200 kierrosta minuutissa, jotta se voi toimia itsenäisesti.

Jos painat kaasupoljinta heti käynnistyksen jälkeen, moottori saavuttaa paljon korkeamman kierrosluvun kuin käynnistin pystyy käsittelemään. Käynnistimen suojaamiseksi vaurioilta tässä tilanteessa kuorma-auton käynnistin on varustettu vapaapyörällä. Tämä erottaa hammaspyörän hammaspyörän hammasrattaasta tietyn kierroksen jälkeen.

Tärkeää: Käynnistin vaatii huomattavan paljon virtaa. Käynnistimen tyypistä riippuen kuorma-auto tarvitsee noin 250 ampeeria. Koska käynnistimessä ei ole jäähdytysripoja, käynnistysvaiheessa syntyy erittäin korkeita lämpötiloja. Siksi on tärkeää, että käynnistintä käytetään vain lyhyen aikaa.

Kuorma-auton viallisen käynnistysmoottorin merkit

Käynnistimen käyttöikä on periaatteessa suunniteltu vastaamaan hyötyajoneuvon käyttöikää. Ja: käynnistin hajoaa harvoin päivästä toiseen. Jokainen käynnistin kuluu kuitenkin jatkuvasti. Voit tunnistaa viallisen kuorma-auton käynnistimen seuraavista oireista:

1. Kuorma-auton käynnistysmoottori pyörii / ei kytkeydy

Jos painat virta-avainta tai käynnistyspainiketta ja käynnistin tuntuu, mutta moottori ei käynnisty, kyse voi olla viallisesta käynnistimestä. Tällaisissa tapauksissa sinun on aina tarkistettava ensin akku. Jos tämä virhelähde on suljettu pois, ongelma on todennäköisesti käynnistinmoottorissa. Vian syyt voivat vaihdella: Kuluneesta tai likaisesta hammaspyörästä ja/tai ketjupyörästä aina rikkinäiseen sähkömoottoriin, magneettikytkimeen tai vapaapyörään.

2. Käynnistin "raksuttaa

Jos kuorma-auton käynnistyksen yhteydessä kuuluu selvä naksahtava ääni, mutta moottori ei käynnisty, kuorma-auton käynnistimen magneettikytkin voi olla rikki. Hätäratkaisuksi riittää usein, että yksi henkilö lyö kevyesti käynnistinkoteloa vasaralla tai puukahvalla, kun toinen henkilö käynnistää kuorma-auton. Tämä temppu voi kuitenkin toimia vain kerran. Et voi välttää sen vaihtamista uuteen kuorma-auton käynnistimeen.

3. Kuorma-auto ei käynnisty lainkaan

Käännät virta-avainta ja ... mitään ei tapahdu. Vaikka akku on ladattu täyteen. Vika löytyy usein sähkönsyöttökaapeleista. Syynä siihen, että kuorma-autosi ei käynnisty, on syöpynyt maakaapeli. Anna asiantuntijoiden tarkastaa kuorma-auton sähköjohdot. Tässä tarvitaan paljon taitotietoa. Virtalähteen virheellinen käsittely voi johtaa kalliisiin ja vaarallisiin seurannaisvahinkoihin (esim. kaapelipalo). Vinkki: Toinen syy tähän ongelmaan voi olla myös rikkinäinen sytytyskytkin, joka voidaan pienellä asiantuntemuksella siltailla käynnistimen kohdalta.

Jos voit sulkea kaikki nämä virhelähteet pois, sinun kannattaa ostaa uusi kuorma-auton käynnistin verkosta ja asentaa se.

Vaihda tai korjaa kuorma-auton käynnistin?

Käynnistin on mahdollista korjata, mutta se on hyvin aikaa vievää. Tämän seurauksena työvoimakustannukset ovat vastaavasti korkeat ja kuorma-auton menetetty aika on huomattava. Tässä tapauksessa Motointegratorin moottoriajoneuvoasiantuntijat neuvovat ostamaan uuden - tai vanhojen ajoneuvojen tapauksessa käytetyn - käynnistimen. Kuorma-auton käynnistimen vaihtaminen ei yleensä ole kovin suuri vaiva. Useimmissa ajoneuvomalleissa kuorma-auton käynnistin on helposti saatavilla.

Voit vähentää uuden kuorma-auton käynnistimen hintaa melkoisesti autovaraosien verkkokaupassamme. Tarjoamme korkealaatuisia kuorma-auton käynnistimiä hämmästyttävän edulliseen hintaan.