-7€ autojen varaosista -10€ autojen varaosista -15€ autojen varaosista

Ruiskutussuuttimet – Volvo – KUORMA-AUTOT

(löytyi 21 tulosta)

Sijoituskriteerit
Annostelumoduuli, urearuiskutus BOSCH 0 444 023 067
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 444 023 067
513,06 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus BOSCH 0 444 023 018
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 444 023 018
507,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus ENGITECH 8900 001 018 0
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   8900 001 018 0
246,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DELPHI 42015558
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   42015558
970,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus ENGITECH 8900 001 016 0
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   8900 001 016 0
250,73 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DAXTONE DTX-420-392
Ruiskutussuutin DAXTONE DTX-420-392
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX-420-392
516,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus BOSCH 0 444 023 043
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 444 023 043
485,28 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DELPHI DELBEBJ1F11201
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   BEBJ1F11201
799,68 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus BOSCH 0 444 023 053
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 444 023 053
429,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus ENGITECH ENT570100
Annostelumoduuli, urearuiskutus ENGITECH ENT570100
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT570100
53,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus ENGITECH 8900 001 014 0
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   8900 001 014 0
301,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus ENGITECH 8900 001 017 0
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   8900 001 017 0
301,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Syöttömoduuli, urearuiskutus BOSCH 0 444 022 069
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 444 022 069
1.136,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus BOSCH 0 444 023 065
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 444 023 065
391,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Annostelumoduuli, urearuiskutus BOSCH 0 444 043 087
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 444 043 087
247,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Miten tunnistat viallisen ruiskutussuuttimen, milloin on järkevää puhdistaa tai vaihtaa ruiskutussuuttimet ja yleiskatsaus kustannuksiin - tämän saat selville täältä. Ensin selvitämme kuitenkin injektoreiden rakenteen, toiminnan ja eri tyypit.

Kuorma-auton injektorit: tyypit, rakenne ja toiminta

Ruiskutussuuttimia on kahta tyyppiä: imusarjan ruiskutus ja suoraruiskutus. Ero on siinä, mihin ruiskut syöttävät polttoaineen. Imusarjan ruiskutuksessa polttoaine sumutetaan poistokanavassa. Suoraruiskutuksessa ruiskutin ruiskuttaa polttoaineen suoraan sylinteriin. Nykyaikaisissa ajoneuvoissa ruiskutusta säädellään elektronisesti moottorin ohjausyksikön kautta, mikä takaa huomattavasti alhaisemman polttoaineenkulutuksen. Lisäksi kuorma-auton injektorit tuottavat puhtaan palamisen. Tämä vähentää ympäristön saastumista.

Polttoaineen ruiskutuslaite toimii seuraavasti: Säiliössä oleva paineistettu polttoaine syötetään suuttimeen korkeapaineyhteen kautta. Moottorin ohjausyksikkö aktivoi magneettikelan, joka avaa neulaventtiilin (sumuttimen). Heti kun moottorinohjauksen sähköimpulssi lakkaa, ruiskutuslaite sulkeutuu uudelleen. Tämä prosessi kestää keskimäärin 1,5-6 millisekuntia.

Useimmissa kuorma-autojen moottoreissa niin sanottu Common Rail -ruiskutusjärjestelmä varmistaa polttoainetta säästävän palamisen. Toinen nimi tälle järjestelmälle on varastointi-injektio, mikä selittää osittain sen toiminnan. Common rail -ruiskutuksessa korkeapainepumppu nostaa polttoaineen erittäin korkealle painetasolle. Nykyaikaisissa dieselmoottoreissa tämä on jopa 2500 baaria. Paineen tuottaminen ja ruiskutusprosessi erotetaan tässä toisistaan. Tämä tarkoittaa, että moottorin yhden käyttösyklin aikana voidaan suorittaa useita ruiskutuksia. Moottori toimii hiljaisemmin, polttoaineenkulutus ja pakokaasujen epäpuhtauspitoisuus vähenevät entisestään.

Viallinen injektori kuorma-autossa - syyt ja merkit

Viallinen injektori johtuu yleensä polttoaineen saastumisesta. Tämä johtuu usein likaisesta polttoainesuodattimesta. Pienimmätkin likahiukkaset riittävät vaikuttamaan negatiivisesti injektorin suorituskykyyn. Lisäksi erityisesti suoraruiskutussuuttimet altistuvat äärimmäisille olosuhteille (paine ja kuumuus). Jos neulaventtiili on likainen, sumutus on riittämätöntä. Tämän seurauksena männät vaurioituvat, mikä voi johtaa moottorin täydelliseen vaurioitumiseen. Muita syitä ruiskutussuuttimien rikkoutumiseen ovat muun muassa hauraat kaapeliliitännät, lisäaineiden aiheuttamat kerrostumat ja solenoidikäämien oikosulut.

Viallisen ruiskutussuuttimen merkit ovat alkuvaiheessa tuskin havaittavissa, mutta ne tulevat ajan myötä selvemmiksi.

Näihin kuuluvat:

- Suurempi polttoaineen kulutus

- Huonommat pakokaasuarvot

- Aloitusvaikeudet

- Moottorin tehon vähentäminen

- Epävakaa tyhjäkäynti

- Vilkkuva moottorin tarkastusvalo

- Moottorin koputus

- Virheellinen sytytys

Tärkeää: Motointegratorin mekatroniikka-insinöörit kehottavat käymään korjaamolla pienimmästäkin viallisesta injektorista. Jos jätät nämä merkit huomiotta ja jatkat ajamista rikkinäisen ruiskun kanssa, korjauskustannukset voivat olla erittäin korkeat.

Puhdista ruiskut vai vaihda uudet ruiskut?

Kuorma-auton ruiskutussuuttimien puhdistaminen johtaa usein haluttuun tulokseen. Jos puhdistat ruiskut itse, sinun on käytettävä erityisiä ruiskujen puhdistusaineita. Nämä lisäaineet saavat saostumat liukenemaan. Varmista kuitenkin ruiskunpuhdistusainetta ostaessasi, että se sopii ajoneuvoosi. Koska lisäaine sekoitetaan suoraan polttoaineeseen, muut auton osat voivat vahingoittua. Injektorin puhdistus ultraäänihauteessa on paljon tehokkaampaa. Tätä varten kuorma-auton injektorit on irrotettava ja purettava, mikä puolestaan edellyttää tiettyä asiantuntemusta. Varmuuden vuoksi suosittelemme injektorin ammattimaista puhdistusta.

Tosiasia on, että injektorin puhdistaminen on paljon halvempaa kuin uuden ostaminen. Puhdistus maksaa karkeasti ottaen 30-100 euroa ruiskua kohti. Määrä riippuu injektorin tyypistä. Lisäksi veloitetaan myös työtunnit. Etenkin dieselmoottoreissa ruiskutussuuttimien purkaminen on monimutkainen ja vaikea toimenpide, jota ei pitäisi tehdä ilman erikoisosaamista. Ruiskut ovat erittäin tiukkoja, ja ne voidaan irrottaa vain erikoistyökaluilla. Voi käydä niin, että injektoreita ei saada irti ja ne tuhoutuvat toimenpiteen aikana.

Vaikeissa tapauksissa et siis voi välttää kuorma-autosi ruiskutussuuttimien vaihtamista. Riippuen siitä, mitkä ruiskut on asennettu kuorma-autoosi, joudut kaivamaan syvälle taskuusi uusien varaosien hankkimiseksi. Paitsi tietenkin, jos tilaat uudet kuorma-auton ruiskut verkkokaupastamme. Täällä voit hyötyä hinnoista, jotka ovat paljon alle huippuluokan ruiskutussuuttimien markkina-arvon.