-3% jousituksesta

Ruiskutuspumppujen korjaussarjat – KUORMA-AUTOT

(löytyi 351 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Ruiskutuspumppujen korjaussarjat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Chevrolet

Nykyaikaisia ruiskutusjärjestelmiä on saatavilla diesel- ja bensiinimoottoreihin. Polttoaineen kulutusta ja päästöjä koskevat suorituskykyvaatimukset ovat yhä vaativampia, ja moottorien kaikkien osien on toimittava täydellisesti niiden mukaisesti. Aikaisempiin kaasutinmoottoreihin tai dieselmoottoreihin verrattuna nykyään kaikki tarkistetaan, mitataan ja ohjataan moottorin ohjausyksiköstä, jossa käytetään suurta määrää antureita. Tähän kuuluu myös sulkulaite, joka ruiskutusjärjestelmän osana vastaa suurelta osin dieselmoottorin käynnistämisestä ja pysäyttämisestä. Siksi on tärkeää vaihtaa vialliset osat välittömästi. Motointegratorin verkkokaupasta saat uudet varaosat, kuten sulkulaitteen, edulliseen hintaan.

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Asennuslevy, Common Rail -järjestelmän pumppu BOSCH F 01M 100 004
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 01M 100 004
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jousi BOSCH 2 464 633 002
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   2 464 633 002
0,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, ruiskutuspumppu BOSCH 1 417 010 011
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 417 010 011
23,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, CR-pumppu ENGITECH ENT210011
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210011
15,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paluuventtiili BOSCH 2 467 413 025
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   2 467 413 025
37,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Muut polttoainejärjestelmän osat ENGITECH ENT200024
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT200024
42,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, CR-pumppu ENGITECH ENT210047
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210047
8,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, ruiskutuspumppu ENGITECH ENT200022
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT200022
10,24 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, ruiskutuspumppu ENGITECH ENT200021
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT200021
10,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivistesarja, ruiskutuspumppu BOSCH 1 417 010 002
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 417 010 002
13,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
23,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja CR VDO-pumppuun A2C5331110880
Valmistaja:   VDO
Valmistajan numero:   A2C5331110880
38,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumpun osa VDO 2802002010180
Valmistaja:   VDO
Valmistajan numero:   2802002010180
89,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
20,47 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirengas BOSCH 1 460 210 008
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 210 008
0,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä on hätäpysäytyslaitteen tarkoitus?

Hätäpysäytyslaite on dieselmoottoreiden ruiskutusjärjestelmän osa, joka avaa tai sulkee polttoaineen syötön. Sitä tarvitaan, koska dieselmoottorit eivät sytytä polttoainetta sytytyskipinän avulla kuten bensiinimoottorit. Pelkkä puristus riittää aiheuttamaan polttoaine-ilmaseoksen räjähtämisen. Tämän vuoksi dieselmoottoreita kutsutaan myös puristussytytysmoottoreiksi, kun taas bensiinimoottorit vaativat kipinäsytytyksen.

Siksi dieselmoottoria ei voida sammuttaa samalla tavalla kuin bensiinimoottoria sammuttamalla sytytysvirta. Dieselmoottori sammuu vasta, kun polttoaineen syöttö katkaistaan, mikä tapahtuu sammutuslaitteella. Näin ollen viallisella sammutuslaitteella voi olla kaksi vaikutusta: moottori ei käynnisty tai moottori ei sammu.

Hätäpysäytyslaitteet ennen ja nyt

Vanhemmissa moottoriajoneuvoissa ja traktoreissa ruiskutusjärjestelmässä käytettiin mekaanisia sulkulaitteita. Kuljettajan käytössä oli pysäytysvipu, joka esti polttoainepumppua jatkamasta polttoaineen syöttämistä, kun sitä käytettiin esimerkiksi vaijerin vetämällä.

Ruiskutusjärjestelmän sähköiset hätäpysäytyslaitteet ovat kätevämpiä, ja niitä voidaan käyttää sytytysavaimella. Jos "sytytysvirta" kytketään pois päältä (jolloin puristussytytysmoottori ei saa ulkoista sytytystä), esimerkiksi Boschin jakajaruiskutusjärjestelmissä magneettiventtiili katkaisee polttoaineen syötön. Ruiskutusjärjestelmien sähköisistä hätäpysäytyslaitteista käytetään myös nimitystä "sulkulaitteet".

Ruiskutusjärjestelmien sähköisen sulkulaitteen toimivuus

Valmistajasta ja ruiskutusjärjestelmän tyypistä riippuen sulkulaite toimii eri tavalla polttoaineen syötön katkaisemiseksi. Monissa ruiskutusjärjestelmissä (esim. Boschin jakeluruiskutuspumppu) polttoaineen syöttö suljetaan venttiilillä, jossa jousi sulkee syöttöaukon venttiilin korkeapainekammioon. Tämän seurauksena jakajan mäntä ei voi enää syöttää polttoainetta. Vasta kun moottori käynnistetään sytytysavaimella, magneettikäämiin syntyy magneettikenttä, joka vetää ankkurin venttiilillä jousen vastaisesti puoleensa ja avaa näin tuloaukon korkeapainekammioon.

Toinen vaihtoehto ruiskutusjärjestelmien hätäpysäytyslaitteeksi on tyhjiötoiminto. Moottorin käydessä alipainetta käytetään alipainejärjestelmällä (alipainekannulla) ruiskutusjärjestelmän säätövarren vetämiseen nollatoimintoon, kun moottori sammutetaan. Jos moottori kytketään sytytysvirtakytkimestä asentoon "off", venttiili avautuu tätä tarkoitusta varten.

Ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen molemmissa toimintaperiaatteissa voi tietenkin esiintyä vikoja, jotka estävät moottorin sammumisen tai käynnistymisen. Motointegratorilta saat uuden ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen tai monia muita ruiskutusjärjestelmien varaosia edullisesti.

Ajonestolaitteen katkaisulaite

Uudemmissa ajoneuvoissa sähköistä katkaisulaitetta (ELAB) ei käytetä ainoastaan moottorin sammuttamiseen, vaan se voidaan yhdistää myös ajonestolaitteeseen ja dieselvarkaussuojaan. Vasta kun oikein koodattu avain virtalukossa peruuttaa ajonestolaitteen, katkaisulaite sallii polttoaineen syötön. Dieselvarkaudenestolaite ja katkaisulaite asennetaan polttoainejärjestelmään siten, että niihin on vaikea tai mahdoton päästä käsiksi ulkopuolelta. Ajonestimen vika voi olla syynä myös siihen, että moottori ei käynnisty.

Mitä vikoja ja puutteita esiintyy useammin katkaisulaitteessa?

Viasta riippuen on mahdollista, että moottori ei käynnisty (katkaisulaite estää polttoaineen syötön) tai että moottoria ei voida enää sammuttaa (hätäpysäytyslaite ei katkaise polttoaineen syöttöä).

Ruiskutusjärjestelmän katkaisulaitteen vika alipaineella

Vanhemmissa alipaineohjauksella varustetuissa moottoreissa alipainejärjestelmä saattaa vuotaa. Tällöin alipainesäiliön kalvo on usein viallinen, eikä säätötankoa vedetä nollatoimitukseen. Näin ollen moottori käy edelleen, vaikka se pitäisi sammuttaa. Alipaineen säätöön liittyy venttiili, joka voi myös olla viallinen. Varaosia sammutuslaitteen alipainejärjestelmään on saatavana Motointegratorin verkkokaupasta.

Sähköinen hätäpysäytyslaite viallinen

ELAB toimii jousen ja magneettiventtiilin avulla. Koska jousi pitää imuaukon aina suljettuna, polttoainetta ei voida syöttää, jos magneettiventtiili vikaantuu, jolloin moottori ei voi käynnistyä. Toisin on, jos jousi esimerkiksi katkeaa tai väsyy (materiaalin väsyminen). Vaikka magneettiventtiili kytkettäisiin pois päältä, viallinen jousi ei voi kuluttaa imukanavaa ja moottori jatkaa käyntiä.

Motointegratorilta saat myös sähköiset katkaisulaitteet (ELAB) lyhyen toimitusajan jälkeen. Valitse valmistajien, kuten BOSCH, DELPHI, DENSO, FAE tai VDO, joukosta ja vakuuta itsesi korkeasta asiakastyytyväisyydestä ja asiantuntevasta asiakaspalvelustamme.